Pojedynek dom murowany kontra drewniany

Dyskusje na temat stanu budownictwa drewnianego w Polsce.
dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Tue 07 Dec, 2010

Można dyskutowac nad wyższoscią domów murowanych nad szkieletowymi i odwrotnie.
Mieszkalem i w bloku i w domku murowanym a w chwili obecnej jest to szkielet.
Jeśli mamy rozmawiać o kosztach to nie ma to najmniejszego sensu gdyz mozna wybodowac dom za 100 tyś jaki i za rowny milion wszystko zalezne jest od naszej radosnej twórczosci i uzytych materialów więc dyskusja ta nie ma najmniejszego sensu....
Kazdy dom ma swoje plusy i minusy a trwałość budynku zależy tylko i wyłacznie od wykonania i materialów i samo narzekanie na trwalość drewna i wlasciwosci mija się z celem.
Przykładowo moj dziadek w latach 70 tych ubieglego stulecia postawił stodołę ,ktora ma się dobrze i jest zrobiona z drewna. Z drugiej strony patrzac na wszystkie domy postawione w latach 70 z mizernej jakosci materiałów to aż strach kupić taką ruderę.
Mój dobry kumpel kupił wlasnie taki dom z dzialką za 200 tys i dolozył drygie tyle aby doprowadzić go do stanu używalnosci mimo ,że dom byl w maire dobrym stanie.
Panie Valdi kazdy dom po 20 -30 latach nadaje sie do remontu i nie ważne czy bedzie wykonany z gliny czy betonu zawsze trzeba będzie wymienić instalacje , okladziny,modernizację ocieplenia itp itd.....
Kto ma budowac murowany i tak go postawi murowany a kto woli dom szkieletowy wykona dom w tej technologii i trudno bedzie kogokolwiek przekonać aby wybudowal dom w innej technologii.


Piotr tomrer
Posts: 192
Joined: Sat 15 Sep, 2007
Location: Notteroy-Norwegia

Post by Piotr tomrer » Tue 07 Dec, 2010

valdi wrote:Dlatego nie ma co się denerwować tylko przyjąć z pokorą co rynek dyktuje i robić swoje
A przed tobą Jaśnie Oświeconym Posiadaczem Murowanego Domu (czyt. zwykłym dupkiem) mamy chylić czoła? Mam nadzieję, że znajdę gdzieś na forum ikonę IGNOR i twoje błazeńskie posty przestaną mi wyskakiwać.

valdi
Posts: 29
Joined: Sat 04 Dec, 2010

Post by valdi » Tue 07 Dec, 2010

Nie będę się zniżał do twojego niskiego poziomu wyrobnika na emigracji bo mi kultura osobista na to nie pozwoli,
[]wiedz że każda kulturalna osoba czytająca twój wpis określi cię mianem [/shadow]................ , .............. , ................. ,
................ , ..............
ponieważ brak ci wychowania i kultury osobistej pozostaje tylko szczerze współczuć

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Tue 07 Dec, 2010

valdi,
Bez urazy jednak wchodzisz na forum ludzi ktorzy sa zakochani w tej a nie innej technologi ,od samego poczatku krytykujesz nie podajesz wyzszosci bunkra nad szkieleta i jeszcze oczekujesz ze wszyscy ci beda klaskac z tego powodu. Jesli uwazasz ze murowane jest lepsze do zapisz sie na forum muratora ,a jesli chcesz pogadac merytorycznie to prosze mozemy dyskutowac o wadach i zaletach jednego nad drugim ,I na marginesie w domach 100-stu letnich sciany dzialowe tez maja 12 cm grubosci nie tylko 50cm

valdi
Posts: 29
Joined: Sat 04 Dec, 2010

Post by valdi » Tue 07 Dec, 2010

Jan Jablonski wrote:jeszcze oczekujesz ze wszyscy ci beda klaskac z tego powodu
nie oczekuję , ale pewnie się zgodzisz że kultura osobista nie kończy sie razem z brakiem argumentów i wtedy ubliżanie jest argumentem jak ten Pan którego kultura to brak kultury.
Pewnie że możemy podyskutować wytłumacz mi jak taką sprawę szafki podwieszanej rozwiążesz w szkielecie gdzie dom stoi 5 lat

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Tue 07 Dec, 2010

Wszystko zalezy od tego kto buduje i jak to robi sa inwestorzy ktorzy chca aby im montowac belki poprzeczne w scianach dzialowych aby w przyszlosci nie miec klopotow,mozna rowniez zastosowac kolki do regipsu lub jak to sie robi w szafkach kuchennych montowac na listwie ,w koncu slupki w scianach dzialowych sa w rostawie 30-40-60 cm wiec nie powinno byc klopotu z montazem szafek. Wszystko zalezy od ciezaru wlasnego szafki jak rowniez ciezaru ladunku w niej.

valdi
Posts: 29
Joined: Sat 04 Dec, 2010

Post by valdi » Wed 08 Dec, 2010

Trafić w słupki konstrukcyjne z tym się zgodzę , ale kołki do płyt gipsowych nie będą miały zastosowania bo sam blat kamienny na takiej szafce waży ponad 130 kg. , listwa jak najbardziej , tu pojawia sie problem
gdy na ścianie w łazience inewstor lub co gorsza projektant wnętrz umyśli sobie żeby szafka była centrycznie umieszczona na ścianie i i nie trafia w słupki przecież listwy montażowej nie wyciągniesz np. 15cm za szafkę żeby ją przymocować do słupka .
Właśnie tutaj jest problem ze ścianami szkieletowymi ponieważ nie są jednorodne

Tu 1 przykład wyższości ściany murowanej nad szkieletem nie trzeba z przykręceniem szafki kombinować
2 czytałeś błędy wykonawcze w szkielecie gdzie komuś przez gniastko dmucha zimne powietrze ( lepsze niż kabaret :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) lub z narożnika ściany , albo szukam pomocy przy domu 15 letnim gdzie cena ogrzewania astronomiczna jakoś tam nie ma wpisów panów ekspertów i wogóle cały dział błędy w budownictwie szkieletowym jest pełen historyjek które przydarzają się właścicielom szkieletówktórych których prawie nie ma w budownictwie murowanym
Pewnie napiszesz że to było zle wykonane zgadam sie z tym .
Ale czy słyszałeś żeby ze ścianu murowanej wiało zimnem z kontaktu :mrgreen: :mrgreen: lub z narożnika.
Na przykład nawet przysłowiowy Jasio murarz który będzie ledwie co trzymał sie na nogach postawi ściane murowaną i iedynym błędam może być że będzie krzywa bo nie dowidział oczka na poziomicy.Porównując to z błędami ekip pewnie trzezwych stawjające kanadyjczyka to jest mały pokuś podzczas pózniejszej eksploatacji budynku.

3 a co z gryzoniami które mogą się zagniezdzić w ścianach szkieletowych .Przecież dla myszy to istny raj
natomiast ściana murowana nie daje takiej możliwości

Czy nie masz nieodpartego wrażenia jak większość społeczeństwa 95 % że jednak szkielet ustępuje ścianie murowanej

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Wed 08 Dec, 2010

Tu pare uwag ode mnie: 1. Domy jednorodzinne to nie wielokondygnacyjne kamienice , wykonuje sie na nich bardzo czesto poddasza mieszkalne i dachy w konstrukcji drewnianej. Przeciez jak ktos uwaza ze drewno jest nietrwale to czemu robi dach z drewna. Na co komus sciany bez dachu?. 2. Ja tez jestem stolarzem i znam wlsciwosci drewna i spokojnie mozna przyjac ze drewno nie narazone na trwale zawilgocenie jest trwale. Valdi powinien chyba znac jako stolarz tabelke trwalosci drewna, np drewno pod dachem - 400 lat. A tak sie sklada ze pracowalem w zakladach ceramiki budowlanej i na temat "jakosci" ceramiki swoje wiem. I np nigdy bym nie zbudowal dla siebie domu z cegiel kratowek , dziurawek itp. Owszem betony sa trwale ale tez nie zawsze. Bardzo wiele murow budowanych z pustakow zuzlowych jest obecnie w rozsypce z powodu zachodzacych reakcji miedzy nieodsiarczonym zuzlem a cementem. 3. temat ogrzewania , tu zreszta gdzies na forum jest podany przyklad dwoch rodzin majacych domy letniskowe. Rodzina majaca dom murowany dwa dni musi go ogrzewac aby dalo sie w nim p[rzebywac, i wtym czasie mieszka w w domku drewnianym. . 4. Cena : no coz tu jestem zdania ze ze wzgledu na przewaznie nbiejszu naklad pracy i mniej skompilkowana technologie nie jest normanle aby cena domow szkieletowych byla taka sama lub wyzsza od murowanych. Pomijam tu domy prefabrykowane ktore ze wzgledu na duze koszty stale zakladow obciazaja cene, ale za to istnieje mozliowosc expresowej realizacji.

valdi
Posts: 29
Joined: Sat 04 Dec, 2010

Post by valdi » Wed 08 Dec, 2010

roobik66 wrote:wykonuje sie na nich bardzo czesto poddasza mieszkalne i dachy w konstrukcji drewnianej.
Masz rację że na murowanych domach stawia się dach drewniany , ale jest to 1/3 lub 1/4 całości budynku zależy od projektu i konstrukcji domu, więc jak będzie konieczność to wymienisz tyko dach czyli 1/3 lub 1/4 całości domu , to jeżeli konstrukcja dachu na domu murowanym będzie się kwalifikowała do wymiany to pomyśl kanadyjczyk będzie się kwalifikował do wyburzenia przyjmując takie same czynniki w obu przypatkach.
roobik66 wrote: jako stolarz tabelke trwalosci drewna, np drewno pod dachem - 400 lat
Oczywiście że po części masz rację drewno wytrzyma 400 lat np. trumny w kryptach
ale tam panują jednakowe warunki klimatyczne przez cały czas , natomiast z technologii budownictwa wiem że drewno na dachu wytrzymuje od 120 lat a za zwyczaj jest krócej spowodowane wadami dekarskimi czyli przecieki wody na konstrukcję i taki dach max po 30 latach trzeba wymienić na nowy.
roobik66 wrote:Bardzo wiele murow budowanych z pustakow zuzlowych jest
obecnie w rozsypce z powodu zachodzacych reakcji miedzy nieodsiarczonym zuzlem a cementem
Takie rzeczy się zdarzają szczególnie na wsiach gdzie Franek z Józkiem jak im np. rozleciała się drewniana stodoła postanowili postawić murowaną przeliczając koszty budowlanych materiałów certyfikowanych stwierdzili że za drogo i sami sobie zrobią pustaki żużlowo-betonowe będzie taniej gdzieś tam usłyszeli jak się to robi , i zrobili postawili stodołę po jakimś czasie stwierdzili żę dom tez taką samą metodą postawią
dlatego sa takie skutki o jakich napisałeś.
roobik66 wrote:temat ogrzewania , tu zreszta gdzies na forum jest podany przyklad dwoch rodzin majacych domy letniskowe. Rodzina majaca dom murowany dwa dni musi go ogrzewac aby dalo sie w nim p[rzebywac, i wtym czasie mieszka w w domku drewnianym. .
Dlatego pisałem wcześniej budownictwo drewniane jest przeznaczona na domki letniskowe w niektórych przypatkach na całoroczne ( niemożność postawienia budynku murowanego z przyczyn tech. lub fanaberia inwestora ) i odwrotnie to się tyczy murowanych z przeznaczeniem na letniskowe.
roobik66 wrote:no coz tu jestem zdania ze ze wzgledu na przewaznie nbiejszu naklad pracy i mniej skompilkowana technologie nie jest normanle aby cena domow szkieletowych byla taka sama lub wyzsza od murowanych
O cenach domów jako całości też wspominałem ,idealną ceną kanadyjczyka równa do wartości byłaby cena 1/3 domu murowanego w tym samym projekcie budynku ale z pewnych względów nie osiągalna. Co do szybkiej realizacji to dla mnie żaden argument pomieważ dom to nie żaden lek który musisz szybko go mieć i zażyć bo w przeciwnym razie umrzesz nieraz załatwienie wszystkich formalności urzędowych związaną z budowa jest dłuższe niż sama budowa domu nawet murowanego

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Wed 08 Dec, 2010

valdi,
Zastanawiam sie czemu wogole budujesz te "szafy " skoro sa takie zle no i jesli juz budujesz to czemu bierzesz za nie kase? sam pisales ze jesli dogadasz sie z klientem to je stawiasz .Wiec za ile to robisz? za 1/3 ? a moze mniej? nie sadze wiec przestan pisac bzdury i przenies sie na muratora tam znajdziesz oredownikow betonu bo tu nikt nie bedzie sie z toba spieral na tematy oczywiste. Powiedz nam jeszcze jakim sposobem szkielet moze byc jeszcze tanszy? Skoro sposobem domowym mozesz go zrobic pod klucz nawet za 1600-1800 zl m2!!!!!!!!!!!!! czyz to nie 1/3 ceny bunkra??????????????
Zastanow sie bo skoro jestes stolarzem to pewne rzeczy powinienes wiedziec , a argument o wiszacej szawce z blatem o wadze 150 kg to chyba przesada bo nie sadze aby ktos o zdrowych zmyslach w starym domu murowanym odwazyl sie na montaz tego typu mebla bez stelazu.

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Wed 08 Dec, 2010

Ja swój szkielet stawiam za 1000 zł za m2. I mam nadzieję, że wykonawcy sie nie obrażą,że podałem cenę za jaką można to wykonać.
Żeby rozwiać wątpliwości napiszę, że jakość materiałów zastosowanych do budwy jest z górnej półki z fakturami.
Śledzę temat i widzę, że ktoś lubi się tutaj posprzeczać. Takie wypaczenie ludzkie.

Wojciech Nitka
Posts: 3840
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Thu 09 Dec, 2010

tonyfabio wrote:Ja swój szkielet stawiam za 1000 zł za m2.
Ciekaw będę, i chyba nie tylko ja, Twoich wyliczeń. Warto by było byś poparł swoją wypowiedź konkretami.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Thu 09 Dec, 2010

tonyfabio wrote:Ja swój szkielet stawiam za 1000 zł za m2.
:lol: :lol: :lol:
a to fundacje masz jestes b. bogaty i doplacasz :lol: :lol: :lol:

valdi
Posts: 29
Joined: Sat 04 Dec, 2010

Post by valdi » Thu 09 Dec, 2010

Jan Jablonski wrote:Zastanawiam sie czemu wogole budujesz te "szafy " skoro sa takie zle no i jesli juz budujesz to czemu bierzesz za nie kase? sam pisales ze jesli dogadasz sie z klientem to je stawiasz .Wiec za ile to robisz? za 1/3 ? a moze mniej
Nie czytasz ze zrozumieniem tekstu; idealną ceną porównywalną do wartości jaką przedstawia kanadyjczyk byłoby 1/3 wartości domu murowanego . Nie da się pobudować kanadyjczyka po cenach rynkowych z pewnych względów nie osiągalna takich jak
1 wszystkie instalacje w 1 i 2 technologii takie same
2 dach w szkielecie i murowany jest z drewna pokrycie takie same można zastosować na obydwu tech. ( tak naprawdę to murowany dom jest w 1/3 konstrukcji szkieletowej chodzi o dach )
3 fundamenty trzeba wylać w obydwu tech.
4 Różnica ściany i strop , tu jest pies pogrzebany.
Za budowę biorę pieniądze bo nie prowadzę firmy charytatywnej tylko komercyjną
Jan Jablonski wrote:sam pisales ze jesli dogadasz sie z klientem to je stawiasz .Wiec za ile to robisz? za 1/3
Za opłacalną stawkę z wliczeniem wszystkich kosztów co nie przeszkadza mi mieć swoje zdanie na temat kanadyjczyków
Jan Jablonski wrote:czyz to nie 1/3 ceny bunkra??????????????
znowu barwisz rzeczywistość jeżeli liczysz systemem gospodarczym to licz uczciwie i porównuj do murowanego systemu gospodarczego i wtedy ceny masz podobne
Jan Jablonski wrote:argument o wiszacej szawce z blatem o wadze 150 kg to chyba przesada
nie z życia wzięty przykład , chyba się nie orientujesz o trendach panujących w aranżacjach wnętrz

Leksus
Posts: 58
Joined: Sun 21 Mar, 2010
Location: Śląsk

Post by Leksus » Thu 09 Dec, 2010

tonyfabio napisał Ja swój szkielet stawiam za 1000 zł za m2. I mam nadzieję, że wykonawcy sie nie obrażą,że podałem cenę za jaką można to wykonać.

Nie obrażamy się bo każdy z nas zna koszty materiałów potrzebnych do budowy
i za takom kwotę co podałeś to jedynie materiał na dom mogłeś kupić i to nie najlepszy.
Budując systemem gospodarczym zmieniając ekipy budowlane jak skarpetki i żadnej ekipie nie płacąc
za wykonaną prace, do tego trochę nie dopłaty na hurtowniach za materiały
i wychodzi 1000zł 1m2 ukochanego DOMU gratulacje.
To jedyne logiczne rozwiązanie jakie widzę za tą cenę .

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Fri 10 Dec, 2010

Przy domach pow . 130m2 , niezbyt wymyslnych i przy standartowej izolacyjnosci mozna nieco ponad 1000 zl /m2 sie zmiescic. Nawet w krajach wysokorozwinietych nie wszyscy inwestorzy zlecaja budowe jednemu kontraktorowi. Ceny materialow sa obecnie z wyjatkiem drewna (ale to jest zuzycie nawet z podloga parteru na belkach drew. rzedu 0.15m3/m2)takie smae jak np 12 lat temu , np plyty 12mm od 12zl/m2, 18mm od 20 zl /m2, gonty od 25zl/m2, okna pcv sa nawet tansze 400-600zl szt. Drzwu wewn. (skrzydlo, futryna , klamka, opaski) od 300 zl szt. , zewn . od 450 zl/ szt. , komin dwuplaszczowy izolowany 2500, rurki od 2zl/mb itd. . Zliczenie z projektu zwlascza z prostego metrow nie jest skomplikowane i jak ktos ma watpliwosci moze samodzieknie to sprawdzic. A potem dodac przecietne stawki rob. (osoby z kosmicznymi przewaznie nie maja zadnych zlecen). Kwestaia poprawnosci wykonawstawa , wystarczy jedna porzadna ksiazka np. Kanadyjski szkieletowy dom drewniany. , zapoznaie sie za nia to 2-3 dni , ksiazki sa dostepne w bibliotekach . a jest jescze to forum gdzie mozna znalezc porady. Temat wykonania domu prefabrykowanego to jak pisalem przewaznie inna kategoria cenowa.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Sun 12 Dec, 2010

Tak przeliczylem dom z dzialu na tej stronie z projektami , AZ-05 (Ala), 158 m2. Lawy 10 m3 + bloczki 1000 szt. + stal - 10.000 zl, drewno (szwedzkie) ok 25 m3 - 32.000 zl, OSB na sciany i dach 400 m2 - 6.000 zl, MFP na slepe podlogi 200 m2 - 4.000 zl, gont 200 m2 - 5.000 zl, elewacja (deska profilowana 19 mm) 200 m2 - 6000 zl , okna w tym dachowe - 10.000 zl, GK 600 m2 - 6000 zl, welny ok 600 m2 - 8.000 zl, drzwi wewn. i panele podl. - 7.000 zl , wod.-kan. z wyposazeniem (niedrogim) - 5.000 zl, mat. elektr - 2.000 zl, piec c.o. (smieciarz) + rurki + kaloryfery + komin - 10.000 zl, schody - 4000zl. Robocizna ok. 50.000 zl. Nie policzylem tarasu wprawdzie, ale cena wyjdzie nieco ponad 1.000 zl/m2. Inne przyklady projektow: www.drummonddesigns.com i projekt np: w3519, ok. 140 m2, koszt ok. 140.000 zl. Tansze niz po 1.000 zł. za metr tez sie znajda np : www.hedalm-anebyhus.no , villa christianborg 250 m2, koszt ok 200.000 zl.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Sun 12 Dec, 2010

Przeanalizuj jeszcze raz Roobik co napisales,
roobik66 wrote:wod.-kan. z wyposazeniem (niedrogim ) - 5.000 zl, mat. elektr - 2.000 zl, piec c.o. (smieciarz) + rurki + kaloryfery + komin-10.000zl
co rozumiesz przez materialy elektryczne???sam kominy beda kosztowaly 10.000zl, dobry gat bitumiczny kosztuje ok 35 zl
roobik66 wrote:welny ok 600m2 - 8.000 zl,
600 m2 welny nie wystarczy napewno na 150 merowy dom jak uwzglednisz krzyzowe ulozenie welny w dachu to wyjdzie ci ok 200 m2 15 cm gr + 200 m2 10 cm/gr czyli juz nasz w dachu 400 m2 a gdzie stropy sciany zew i wewnetrzne.
Pozatym nie cale 200 szt KG bez liczenia wiem ze to o polowe za malo.
Do robocizny wlasnej dolicz jeszcze rob. hydraulikow i elektrykow to tak oszczegnie wyjdzie ok 10.000 zl, transporty matrialow, farby, gipsy tasmy do spoinowania plyt.
Dodatkowo dobre okna to koszt min. 10.000zl + okna dachowe :roll:
Jest wiele innych drobnych dodatkowych materialow ktorych nie uwzgledniles :?:

Kosztorysantem jestes Roobik kiepskim do plyt gipsowych dolicz jeszcze ok 12 tys. wkretow, poza tym nie uwzgledniles w ogole gwozdzi czyli ok 3.000 zl. a za 10.000 zl to juz napewno nie zrobisz fundamentu :lol:
Jak chcesz sie zareklamowac do umieszczaj zdjecia a nie zanizasz swiadomie ceny, zeby skusic klientow (pozniej w trakcie budowy cena domu znacznie wzrosnie :cool: ale jak juz podpiszesz umowe to sam sie wkopiesz. Wiec przeanalizuj to co piszesz :!: i realistycznie podejdz do sprawy... uwzgledniaj tez w swoich kosztorysach dodatkowe koszty tj. ZUS, VAT, podateki dochodowy, no chyba ze jestes firma "krzak" to wtedy moze uda sie Ci po kosztach zmiescic w 1.000zl za m2 :shock:
Skoro wzbudowales dom za 1.000 zl./m2 to prosze o fotki :roll:

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Mon 13 Dec, 2010

Wszystko opisze jutro. Za pozno przeczytałem. a rano trzeba wstac do pracy.
Zaczne tylko, że projektowałem sam. Drewno 90 letnie, kupione bezpośrednio z Lasów Państwowych - ciołem sam. Dom też stawiam sam. Jedyna sprawa jaką zleciłem było porycie dachu. Reszta jutro, tzn dziś wieczorem.

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Mon 13 Dec, 2010

Jak zwykle temat nie wnoszący nic pozytywnego do dyskusji.
Jak mam rozumieć dom za 1000 zł /m2 czy jest to stan deweloperski? Czy obejmuje działke, przylacza, zalatwianie pozwoleń, certyfikatów, sprawy wykonczeniowe, uporządkowanie terenu i wykonanie zjazdu wraz z droga dojazdowa?? NO TO ŻYCZĘ POWODZENIA.
Potencjalny inwestor czyli pan wiesiu i zdzich zapewne połknie przynęte i z ochoczym uśmiechem zloży kosztorys w banku bo przecież pan budowniczy powiedział, że zrobi to za taka a nie inną kwotę :cool: Przy wypłacie drugiej transzy pojawia się problemy bo zamiast planowanych 10 tys. na fundamenty wyszlo 20 czy 30 tyś ... Jak to jest możliwe ??????
Pan budowniczy obiecał wybodowac za tą kwotę fundamenty i owszem fundament jest ale nie bylo mowy o izolacji styropianem czy posypce nie wspominajac o pracy koparki, ktorą musimy tak czy siak sami załatwić - 80 -100 zl / roboczogodzina plus oczywiscie dojazd.... Przykładow mozna mnożyć :mrgreen:
Okazuje się, że musimy wykazać w banku na co wydaliśmy te kolejne 10 tyś. bo przecież wg kosztorysu powinno nam wyjsc tak a nie inacze.j Na dodatek musimy udokumentowac brakujacy wkład wlasny tj brakujace 10 tys. w postaci gotówki na koncie lub faktur tak aby pani "doradca hipokretyczny" mógł przyjać od nas rozliczenie etapu robot ..
Przykładow mozna mnożyć z zycia wziętych wiec szanowni użytkownicy nie napalajcie się na dom wart 1.000 zm /m2 lecz realne kwoty to 2500- 3000 m2 liczac zakup dzialki, uporzadkowanie terenu, podjazdy, kominki, rekuperatory, kuchnie w zabudowie bo zona sobie wymarzyla itp itd.
Sam zmienialem kosztorys w trakcie budowy parokrotnie i czeste wizyty w banku są czasochłonne i czesto przyprawiają o palpitacje serca.
Jednym slowem mozna osiwieć :D

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Mon 13 Dec, 2010

Marcin i dwronka, ja tu troche zawyzylem kosztorys, bo mozna dac mniej elegancke, ale lepsze technicznie polskie drewno impregnowane z tartaku oraz zrezygnowac z okien dachowych, i 15.000 zł. sie oszczedzi. Dwronka ja tu policzylem posadowienie z podloga nad terenem, wiec zadna izolacja styropianem fiundamentu nie jest potrzebna co powinienes wiedziec.
Marcin nie wiem skad ty wziales komin za 10.000 zl. Pojdz do hurtowni materialow instalacyjnych - za 2.800 zl. - 8 m z przejsciem dachowym kosztuje komin stalowy dwuplasczowy. Co to materialy elektr. : przewody, puszki zwylke i rozdzielcze, skrzynka bezpiecznikowa, wlaczniki i gniazdka. Powiedz mi dwronka, ktora firma z tych co maja po 3.000z./ml ma w cenie przylacza. Bywa ze nie maja fundamntu. Jak panowie macie watpliwosci to policzcie sami. Chcialem zauwazyc ze pozaokraglalem ilosc materialow w gore czsami dosc znacznie.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Mon 13 Dec, 2010

Tu jeszcze jedna sprawa. Akurat na fundamencie zawyzylem najwiecej. Prosze policzyc dom 12 x 9 m z posadowieniem z podloga nad terenem. Jest tylko lawa i sciana fundamentowa. Na lawe przyjalem polskie 40 x 40 cm co jest oczywiscie gruba przesada.
Panowie zgadzam sie ze moze wyjsc za 2.000 zl i wiecej. Ale ja uwzgledniam typowy kanadyjczyk wq obliczen, tj. elewacja deska, dach gont (ja wierm za sa gonty i za 80 zl/m2, ale za 22 zl/m2 ma wystarczajaca jakosc. Juz od dawna nie ma gontow na osnowie innek niz szklana). Sam np. uwazam ze budowanie szkieletora z tynkiem i dachowka oraz z podlaga na gruncie jest kosztowne i w zasadzie ekonomicznie absurdalne, bo lepiej wtedy wybudowac murowany z gazobetonu na przyklad, cena bedzie ta sama. Na budowanie szkieletora udajacego muirowany sens tylko wtedy jak ktos chce miec budowe zrealizoawana expresowo i wybiera prefabrykowana opcje.

Wojciech Nitka
Posts: 3840
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Mon 13 Dec, 2010

W internecie więcej takich szaleńców. Oto fragment z jednej ze stron:
W programie „Dom taniej niż mieszkanie” ustala się następujące ceny:
- stan surowy otwarty – 1 m2 powierzchni netto od 500 zł. netto (+ 7 % VAT) bez fundamentu
- stan całkowicie wykończony z zewnątrz – 1 m2 powierzchni netto od 1000 zł. netto bez fundamentu
- stan pod klucz – 1m2 p.n. kosztuje od 1650 zł netto za m2 powierzchni netto bez fundamentu
Cena zależna jest od standardu wykończenia oraz powierzchni. Jesteśmy elastyczni w kwestii zakresu budowy domu szkieletowego.Powyższe ceny zawierają materiały i robociznę."
I to nie byle jakie, jak by się wydawało, domu:
"UWAGA!!! Domy kanadyjskie, które stawia nasza firma wykonane są w standardzie domów "PASYWNYCH"
Współczynnik U=0,16 W(m2*K) – zapewnia minimalne koszty ogrzewania domu."

Jak widać Polak potrafi..., tylko nie wiadomo jak długo taki dom będzie domem pełnowartościowym.

valdi
Posts: 29
Joined: Sat 04 Dec, 2010

Post by valdi » Mon 13 Dec, 2010

wracając do tematu 0 to co mi się nie podoba w szkieletach

1. bezwładność cieplna dobra dla domów letniskowych, raczej do domów całorocznych jest wadą pseudo oszczędność energii późnej trzeba użyć więcej energii do ogrzania zimnego powietrza do żądanej temperatury, natomiast w domach murowanych temperatura nawet po wyłączeniu ogrzewania spada bardzo powoli a ilość zużytej energii na 1 mkw przy domu murowanym dobrze ocieplonym a szkieletem będzie taka sama więc mit że szkielet jest energooszczędny pada bo i w technologii szkieletowej jak i w murowanej można postawić domy energooszczędne lub nawet pasywne.

2. ściany największa różnica w szkielecie mogą się zagniezdzić gryzonie nieproszeni lokatorzy harcujące myszy mogą porobić mostki termiczne po sprawdzeniu kamerą termowizyjną usunięcie będzie dosyć kosztowne zrywanie płyt gipsowych aby je usunąć, ściany murowane tz. waszym zdaniem bunkier daje większe psychologiczne ale i realne poczucie bezpieczeństwa niż szkielet, również więcej błędów mogą ekipy budujące popełnić podczas stawiania które będą w dużym stopniu rzutowały na eksploatację domu

3. Jak już ustaliliśmy szkielet w podobnej cenie co murowany to następny aspekt.
W Ameryce po huraganie jest tylko pobojowisko zostają tylko budynki murowane np. szkoły. W Polsce też się zdarzają wichury i z domów murowanych zrywa tylko dachy a cały dom zostaje czyli uszkodzenie jest w 1/3 a nie cały dom prawdopodobnie gdyby taka wichura trafiła na szkielet to byłoby to co w stanach, dom uszkodzony w całości, czyli lepiej raz postawić a porządnie jeżeli jest to w podobnej cenie

4. Mało kto zdaje sobie sprawę że trudniej sprzedać dom szkieletowy, taki sam wybudowany w jednej cenie dom murowany i kanadyjczyk położone na takich samych cenowo działkach budowlanych szkielet będzie nawet do 20% tańszy i trudniej będzie znaleźć klienta który go kupi.

Analizując za i przeciw ja osobiście jestem z domem murowanym tak jak większość ludzi w Polsce .

Wojciech Nitka
Posts: 3840
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Mon 13 Dec, 2010

valdi wrote: bezwładność cieplna dobra dla domów letniskowych, raczej do domów całorocznych jest wadą .
Cbyba raczej brak bezwładności cieplnej.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Mon 13 Dec, 2010

valdi,
Odnosnie bezpieczenstwa to powiem ci ze domy murowane w czasie ostatniego trzesienia ziemi we wloszech rozlatywaly sie w pyl a domy drewniane po symulacji szkielety wytrzymaly maksimum skali (przypomne ci ze tam bylo 3.4 stopnia)
Co do oszczednosci moge cie zapewnic ze grzejac gazem przy ogrzewaniu podlogowym i piecu dwu-funkcyjnym z pompa kondensacyjna oszczedasz od 20 do 40% w czasie sezonu grzewczego ntylko trzeba wiedziec jak grzac i sluchac fachowca.
Problem sprzedazy mysle ze wynika z takiego nastawienia jak twoje ,kiedy to sie zmieni zmieni sie tez podaz tego typu konstrukcji. A jesli chodzi o huragany w ameryce to mysle ze oni doskonale wiedza co robia.I jeszcze jedno mysle ze w twoim domu znajde wiecej kalaruchow, prusakow ,rybek , mrowek i innego robadztwa niz w szkielecie .

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Mon 13 Dec, 2010

1. Projekt - koszt 0 zł nie licząc mojego czasu. Sprawdzony i zatwierdzony przez projektanta z uprawnieniami.
2. Fundamenty: Beton B15 - 5040 zł, szalunek (płyta OSB zabezpieczona folia, ponownie wykorzystana na poszycie stropu), izolacja przeciwilgociowa - system IZOHAN - izolacja średnia. 300 zł (zabezpieczenie całego fundamentu, następnie za jego pomoca mocowanie płyt styropianowych), styropian 5 cm po obwodzie na siatce koszt 700 zł. Kotwy 300 zł. Stal 34GS 4x ø 12, koszt 1200 zł(w momencie ceny stali 3800 za tone). Koparka - 6 r-b godzin - 512 zł. Płaskownik do zamocowania słupów na tarasie około 200 zł 9dokładnie nie pamietam.
3.Drewno konstrukcyjne - 20 mp tartaczki(90 letniej z pobliskiego lasu) z koszt 4500 zł.Ciecie drewna 1500 zł. Dowóz 300 zł. Z czego 10 m3 konstrukcyjnego 160x50mm, legary 180x240mm,krokwie 60x180 po suszeniu na wolnym powietrzu 2 sezony strugane na 150x40 mm przed samym wbudowaniem, około 6m3 desek + materił na parapety.
4. Komin Schreyer wielopowłokowy trójwarstwowy 2600zł.
5. Wiatroizolacja Corovin Corotop 3 rolki (nie pamietam czy była po 5 czy za 3 zł)
6. Folia paroizolacyjna Dorken Delta reflex 4 rolki (cena wyjściowa w hurtowni 8,2 zł po rabacie 6,00 zł, kupiłem po 4,3 zł akurat ktoś w Polsce zamówił wiekszą ilość i hurtownia sprzedała taniej by nie zalegała)
7 .Płyta OSB 3 12 mm - koszt 42 zł za sztuke, 22mm koszt 80zł za sztuke.
8. Podbitka, wykończenie szczytów, taras + legary koszt około 4500 zł. Sciana 160x25, szczyty 120x19, taras deska ryflowana 140x32
9. Olej do tarasów 5 x 105 - 525 zł.
10. Impregnaty do drewna koszt około 1000 zł.
11. Farba na podbitkę Lazura V33 (8 lat gwarancji) - 135 zł x 6 - 800 zł
12. Dach Blachodachówka Balexmetal (łacenie, orynnowanie, opierzenie) koszt 12000 zł.
13. Przyłacze 15 mb fi 32- koszt normalna cena. Instalacja wodna - miedź koszt około 1000 zł. Podgrzewacz przepływowy 8,5 kW 300 zł.
14. Przyłącze 15 m 5x 10mm2 YKY- 300 zł. Instalacja elektryczna 150 x 1,5 mm2, 200 x 1,5 mm2, skrzynka, wyłącznik różnicowo-pradowy, wyłączniki nadpradowe 21 szt, peszle samogasnace) - 1600 zł.
15 Izolacja cieplna Rockwool Rockton λ obl = 0,036 W/mK - 10 + 5 cm naprzemiennie koszt 5 za 6,85zł/m2, 10 za 12,85zł/m2. (ściany i podasze po 15 cm strop na pietrze 10 cm, strop na poddaszu 20 cm).
16. Instalacja kanalizacyjna- jakies grosze- nie pamietam.
17. Posadzka. Zagęszczony piasek 2x czarna folia 0,02 styropian 5 i 4 naprzemiennie, folia1x ,siatka zgrzewana 10x10 cm fi 6mm wylewka 5 cm. - 1600 zł + cement i żwir (żwir 2 wywrotki około 500 zł)
18. Wkręty, gwoździe, kątowniki DMX z tłoczeniem, śruby gwintowane - wszystko ocynk(kilka kartonów) cene podm jak to policze.
19.Stolarka drzwiowa wewnętrzna 5 x 115zł drzwi + 5 x 125 ościeża = 1250 zł (lita sosna bez przeszklenia)
20 Drzwi zewnętrzne 1500 zł. Stolarka okienna (5-cio komorowe, rdzen brazowy, dwustronnie złoty dab, + szprosy) 4500 zł - wykonanie w 3 dni - takie małe info jak mozna szybko wykonac okna (przewaznie oczekiwanie 3 tygodnie)
21. Na dach na wstepie powedrowala papa na pelnym deskowaniu - koszt papy 5 zł x 160 m2 _ papiaki ok 1000zł.
22. Płyty g-k Rigips około 600 zł (tylko parter). Bez szpachlowania.

Do tego taśmy do fiolii, papier scierny i pewnie jeszcze kilka innych, których tu nie wymienilem. A dodam, jezeli ktos wtraci uwagi czego brakuje. Wszystko wymienione pisze z pamieci, wiec dojda jeszcze jakies poprawki.

Szczerze mowiac to nawet sam tego do kupy jeszcze nie zliczylem. Dom ma powierzchnie ok 92 m2. Taras 30 m2. Bryła 6x10 z tarasem 9x10m.

Do tego dojdzie kominek Tarnava + DGP grawitacyjna + dodatkowe ogrzewanie elektryczne. 8000 zł
Tynk cienkowarstwowy Baumin nanoprof około 1600 zł. ( 3 sciany tynk, ściana od tarasu tarasu deska obiciowa)
Na poddaszu zostały do wykonania scianki dzialowe, płyty g-k i wypelnienie stropu miedzypietrowego)

Moze ktos to zliczyc co wymieniłem?

PRZEPRASZAM ZA OGÓLNY BAŁAGAN W TYM CO NAPISAŁEM (PISAŁEM Z PAMIECI)

Mam problem z dodaniem zdjec. Moze sa za duze, obrobie i wrzuce.
Zdjecia sie ładuja ale nie dodaje ich do postu.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 13 Dec, 2010

Tonyfabio napisal????? :shock:
Drewno konstrukcyjne - 20 mp tartaczki (90 letniej z pobliskiego lasu) z koszt 4500 zł. Ciecie drewna 1500 zł. Dowóz 300 zł. Z czego 10 m3 konstrukcyjnego 160 x 50mm, legary 180 x 240 mm, krokwie 60 x 180 po suszeniu na wolnym powietrzu 2 sezony.

Jakies nieporozumienie :shock: - tarcica ma byc suszona w komorach i strugana ...
Nie chce mi sie juz pisac... wiem jedno - za dobry produkt trzeba dobrze zaplacic. To ze cos jest tansze o polowe to znaczy ze ktos tu na czyms zaoszczedzil kosztem jakosci.
To ze ktos wycenil dom na 1900 zl/m2, a kto inny 2000 zl/m2 to normalne, ale jak ktos tnie cene o polowe to cos tu jest nie tak :???:
I tak odbiegajac od tematu jaki cel maja Ci ktorzy podaja taka niska cene, ktora nie pokrywa kosztow budowy?
Tu p.Wojtek nazwal ich szalencami a ja nazwalbym ich inaczej...

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Mon 13 Dec, 2010

Widze, Marcinie, że nawet nie przeczytałeś. Tego co tutaj wypociłem.I nie pisałem, że buduje z surowego drewna. Tylko w jakiej postaci je zakupiłem i co dalej się z nim działo.

Drewno suszone komorowo najprosciej to ujmujac, mozna okreslic, "drewnem sztucznie pozbawionym soków". Śmiem twierdzić, po tym co napisłeś że nie masz pojecia o drewnie.

Jak pisałem drewno zostało pocięte, po suszeniu zostało obrobione czytaj strugane do żadanego wymiaru i celu zachowania kształtu.

Jaki w tym cel? Otóź taki, że ceny materiałów mogą byc i sa, w zależności od miejsca (czytaj sklepu, hurtowni etc.) bardzo zróżnicowane. Ale przecież wykonawca nie bedzie jeździł i szukał gdzie taniej.

Kolejna sprawa, to taka, że drewno z jakiego są budowane domy w dużej mierze nie przekracza 40 lat? Pochodzi z wiatrołomów i posuszu. To jest drewno konstrukcyjne?

Podałem nazwy konkretnych materiałów wraz z cenami zakupu na co posiadam faktury. A Ty dalej piszesz, że zaniżam o połowe.

Czegoś tutaj nie rozumiem.

W innym poście napisałem o peszlach samogasnących. Ty odpowiedziałeś, że przy takiej rzdzieli szybciej sie dom spali. Może i spali ale takie są wymogi przy wykonywaniu instalacji elektrycznych.
Mógłbym wymieniać dalej. Tylko po co?

Przyszedłem tu wtrącić swoje uwagi i przyjąć z pokorą uwagi dotyczące mojej budowy. Ale jak widać nie ma sensu kiedy to ekonomista (bez urazy jakąś wiedzę posiadasz) próbuje się spierać z inżynierem (może nie do końca znającym wszystkie "myki" budownictwa szkieletowego), ale posiadającym wiedze budownictwa podejrzewam, że większą.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Mon 13 Dec, 2010

tonyfabio,
Drewno ktore kupiles rowniez jest bez sokow -DLACZEGO? ano dlatego ze soki to zywica i dzis nie kupisz drewna nie zywicowanego PANIE INZYNIERZE nawet 150 letniego a suszone to po prostu "PASTERYZOWANE" czyli pozbawione wszelkiego rodzaju szkodnikow i tu jest roznica dlatego jesli chcemy aby to drewno nam sluzylo powinno byc suszone komorowo. Cena rowna sie jakosci . Mozna kupic wiatroizolacje za 1.50 zl tylko jaka jej wartosc? ANO TAKA JAKA CENA itp.itd.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 13 Dec, 2010

tonyfabio wrote: po suszeniu na wolnym powietrzu
jest napisane ze uzywasz tarcicy niewysuszonej w komorze, sam poczytaj o technologii i obrobce drewna, bo nie rozumiesz mimo ze jestes inzynierem po co sie to drewno do komory wklada.
tonyfabio wrote: jak widać nie ma sensu kiedy to ekonomista (bez urazy jakąś wiedzę posiadasz) próbuje się spierać z inżynierem (może nie do końca znającym wszystkie "myki" budownictwa szkieletowego), ale posiadającym wiedze budownictwa podejrzewam, że większą.
to pokaz co potrafisz i zamiesc fotki ze swoich budow (ktore sam wykonales) zobaczymy kto jest lepszy czy ty w gadaniu czy ja w praktyce, to ze z wyksztalcenia jestem ekonomista to mi widac pomaga dobrze liczyc wszystkie koszty w przeciwienstwie do Ciebie.
A to napisal neutralny Inwestor ktory wlasnie skonczyl budowe i chyba wie najlepiej ile go to kosztowalo.
dwronka wrote:Jak mam rozumieć dom za 1000 zł /m2 czy jest to stan deweloperski? Czy obejmuje działke, przylacza, zalatwianie pozwoleń, certyfikatów, sprawy wykonczeniowe, uporządkowanie terenu i wykonanie zjazdu wraz z droga dojazdowa?? NO TO ŻYCZĘ POWODZENIA.
Potencjalny inwestor czyli pan wiesiu i zdzich zapewne połknie przynęte i z ochoczym uśmiechem zloży kosztorys w banku bo przecież pan budowniczy powiedział, że zrobi to za taka a nie inną kwotę Przy wypłacie drugiej transzy pojawia się problemy bo zamiast planowanych 10 tys. na fundamenty wyszlo 20 czy 30 tyś ... Jak to jest możliwe ??????
Pan budowniczy obiecał wybodowac za tą kwotę fundamenty i owszem fundament jest ale nie bylo mowy o izolacji styropianem czy posypce nie wspominajac o pracy koparki, ktorą musimy tak czy siak sami załatwić - 80 -100 zl / roboczogodzina plus oczywiscie dojazd.... Przykładow mozna mnożyć
Okazuje się, że musimy wykazać w banku na co wydaliśmy te kolejne 10 tyś. bo przecież wg kosztorysu powinno nam wyjsc tak a nie inacze.j Na dodatek musimy udokumentowac brakujacy wkład wlasny tj brakujace 10 tys. w postaci gotówki na koncie lub faktur tak aby pani "doradca hipokretyczny" mógł przyjać od nas rozliczenie etapu robot ..
Przykładow mozna mnożyć z zycia wziętych wiec szanowni użytkownicy nie napalajcie się na dom wart 1.000 zm /m2 lecz realne kwoty to 2500- 3000 m2
Co do peszli to akurat ten dom buduje, ale nie zaopatruje go w materialy (co zreszta widac w jakim tempie tocza sie tam prace) i to decyzja inwestora ze peszle sa jakie sa.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 13 Dec, 2010

tonyfabio wrote:Ty odpowiedziałeś, że przy takiej rzdzieli szybciej sie dom spali
czytaj ze zrozumieniem textu napisalem ze jezeli rozdzielnia jest dobrze wykonana to niema prawa sie nic zapalic... :lol:

niemam czasu teraz ale chyba kiedys znajde i zrobie prof. kosztorys domu(z auktualnymi cenami) przykladowego 100m2 i wyjdzie czarno na bialym jakie sa faktyczne koszty m2.......

Tonyfabio jesli jestes zainteresowany poszezyc swoja wiedze to moge podac namiary na technologow drewna ktorzy wytlumacza szczegolowo jak inzynier inzynierowi poco sie suszy tercice w komorach :lol: :lol: :lol:

i takie pytanie do wykonawcow co buduja za 1000zl /m2 duzo macie zlecen na2011/ 2012 rok???? :?:

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Mon 13 Dec, 2010

Widzisz miałem juz opuscic forum, ale zostane.

Jeszcze raz napisze. Podałem ceny materiałów i producenta. A Ty dalej swoje.
Nie interesuje mnie kto co za ile kupił. Pisze za ile ja to kupiłem i jakie sa to produkty.

Czy cena telewizora w sklepie A wynoszaca 3600 zł, a w sklepie B 2860 zł świadczy że sklep B sprzedaje badziewie?
Wnioski wyciągnij sam.

Moje drewno schło 2 lata na wolnym powietrzu i sezon letni jako gotowa konstrukcja pod dachem (pewnie jestes zdziwiony? jak to on buduje od góry). Ano tak to.

Jeszcze raz podkreślę, że obiekt budowany przeze mnie jest moim domem i nie wykonuje domów dla klientów. Buduje go jako rekreacyjny - letniskowy, ale jak mozna sie domyslic z tego co powyzej nadaje sie on do zamieszkania całorocznego, a metrazem przewyższa nawet domy budowane tu do mieszkania na stałe.

I jak napisalem nie przyszedlem tutaj sie sprzeczac i wymadrzac kto jest lepszy. Ale Twoja odpowiedz mnie rozdrazniła.

BTW jak wyglada drewno które wbudowałes (komorowo suszone i 4 krotnie strugane), pozostawione na deszczu (domyślam się, że impregnowane nie było, choc to domysły bo nie moge stwierdzic po zdjeciach), w którym jak na zdjeciach widac, wyglada jak spod piły?

Jeszcze jedno Jestes ekonomista (moze liczyc umiesz). Ja dodatkowo 14 lat pracowałem w handlu. I widocznie pojecia na temat handlu to tez nie masz.

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

drewno

Post by KonradJ » Mon 13 Dec, 2010

Sosna 900 lat, swier 600 i mi to w 100 procenach wystarczy. Pozdrawiam nie douczonych stolarzy, hehe.

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Mon 13 Dec, 2010

Marcin L wrote:i takie pytanie do wykonawcow co buduja za 1000zl /m2 duzo macie zlecen na2011/ 2012 rok???? :?:
Nie buduje domów zawodowo. Buduje swój. Nie licze robocizny. Pisze za ile taki dom mozna wybudowac. A Ty zachowujesz sie jak dzieko wyłapujesz pojedyncze zdania i piszesz bzdury. I nie docieraja do Ciebie fakty.

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Re: drewno

Post by tonyfabio » Mon 13 Dec, 2010

KonradJ wrote:Sosna 900 lat, swier 600 i mi to w 100 procenach wystarczy. Pozdrawiam nie douczonych stolarzy, hehe.
A skad to wzioles i czego to się tyczy, bo nie za bardzo rozumiem?

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 14 Dec, 2010

wiec jestes amatorem ktoremu udalo sie systemem gospodarczym ,,zbudowac sobie dom" wiec nie masz pojecia o budowaniu dla klienta i nie pisz glupot ze da sie wybudowac za 1000zl/m2,pomine twoje kolejne odpowiedzi bo wyjasnilo sie juz ze piszesz tylko niewiesz zabardzo o czym,masz prawo tez nie wiedziec po co syszy sie tarcice w komorach.

do KonradaJ :cool: ,,storarz meblowy sie trafil :lol: :lol: :lol: :lol: "

niema tam ktos pod folia kawalka drewnianej klody???wystrugam se i bedzie tercica konstrukcyjna :lol: :lol: suszona 2 lata :lol:

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Tue 14 Dec, 2010

Tonyfabio apropo handlu to troche naciągane masz te ceny w pewnych momentach ;)
Nad rocktonem to zastanowiłbym się gdyż ma małą gęstość.
Jeśli chodzi o okna to kolor ,szprost to tylko ta wisienka na torcie ważne jest z jakiego profilu jest wykonane okno, rozmiar okien , jakie szyby, okucia i rodzaj stali użytej w profilu więc mozna mieć okna za 4500 zł jak i za 20 tys.
Folia 0,2 to zły pomysl gdyz te 0,2 to ma tylko w nazwie ;)
Olejowalem 130 m 2 parkietu i poszlo mi 3 litry oleju więc na cholere Ci aż pięc litrów oleju to samo tyczy się v 33.
Oczywiscie czekam na efekt koncowy ......czyli jak fundusze niemniej zawsze trzeba doliczyć te 10 proc.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 14 Dec, 2010

:mrgreen: podsumowujac
pytanie do inwestora Dwronki..czy da sie wybudowac za 1000zl/m2????

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Tue 14 Dec, 2010

Twoj arogancki smiech tylko Cie pograza.
Marcin L wrote:wiec jestes amatorem ktoremu udalo sie systemem gospodarczym ,,zbudowac sobie dom" wiec nie masz pojecia o budowaniu dla klienta i nie pisz glupot ze da sie wybudowac za 1000zl/m2,pomine twoje kolejne odpowiedzi bo wyjasnilo sie juz ze piszesz tylko niewiesz zabardzo o czym,masz prawo tez nie wiedziec po co syszy sie tarcice w komorach.
Tak sie zastanawiam jak to ujac. Wiec napisze tak. Wiec jestes amatorem ktoremu udalo sie systemem gospodarczym "zbudowac sobie dom".
Ano nie udało sie, tylko go zbudowałem z pełną swiadomoscia i wiedza jaka posiadam.

cytuje
"wiec nie masz pojecia o budowaniu dla klienta i nie pisz glupot ze da sie wybudowac za 1000zl/m2
a jednak ja taki sobie wybudowalem i niegdzie nie napisalem, że dla klienta. Dla kienta jest informacja ile kosztuja materiały a na temat ich cen i robociny niech sam wyciagnie wnioski."

Gdziesz jeszcze na forum wyczytałem cytuje Twoje słowa: Piekarz niech piecze chleb, cieśla niech buduje domy. A co powinien robić przemądrzały ekonomista?
I juz zostaw ta tarcice.

do Jan Jabłoński
A moja nie była żywicowana.

do dwronka
Ceny są wypracowane w toku negocjacji. Mam zeskanować faktury? Prosze Cie.



Post Reply

Return to “Problemy i perspektywy”