Metoda gospodarcza Z1 lub Z34

Techniczne aspekty projektów domów szkieletowych
Post Reply
artur_dziocha
Posts: 2
Joined: Sun 13 Nov, 2011
Location: Radom

Metoda gospodarcza Z1 lub Z34

Post by artur_dziocha » Wed 28 Dec, 2011

Witam serdecznie.
Obserwuję to forum już od dłuższego czasu i przeczytałem większość postów:) Planuję postawienie domu metodą gospodarczą. Od 2/3 lat pracuję jako cieśla/dekarz i wydaje mi się, że sprostałbym zadaniu postawienia sobie domku szkieletowego.
Mam pytanie do forumowiczów(inwestorów oraz firm budowlanych). Czy znacie projekty Z34 oraz Z1 studia Z500.
1. Czy posiadają one jakieś błędy konstrukcyjne, na które musiałbym zwrócić szczególną uwagę?
2. Czy osoba cieślowata (taka jak ja) oraz osoba, która przeczytała praktycznie całe forum i kilka poradników poradzi sobie z budową takiego domu?
3. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile m3 potrzebne jest tarcicy konstrukcyjnej na wybudowanie któregoś z tych domów ( mniej więcej). Wyczytałem o przeliczniku od 0.12 do 0.16 m3 na m2 powierzchni użytkowej.
4. Czy kwota 70 tyś. będzie wystarczająca do postawienia takiego domku metodą gospodarczą w stanie surowym zamkniętym?
Pozdrawiam serdecznie oraz liczę na odpowiedź.
Artur Dziocha


Papa
Posts: 31
Joined: Fri 19 Jun, 2009

Post by Papa » Fri 30 Dec, 2011

Jak nigdy nie stawiałeś to dużo ryzykujesz, zwłaszcza na swoim domu;
Zwróć uwagę żeby płyta fundamentowa była idealnie w poziomie ( +/- 5mm) musi być idealnym prostokątem, kwadratem ( zmierz przekątne ); nie oszczędzaj pieniędzy na drewnie do konstrukcji, nie oszczędzaj na długości i grubości gwoździ (kup sobie gwoździarkę na gwoździe do 90 lub 100 mm, pierścieniowe min 3,1 mm grubości ), zwróć uwagę żeby ściany konstr zew trzymały pion, wyprowadzając od rogów budynku. Strop musi być w poziomie, bo ciężko później nadrobić przy konstrukcji dachu (inaczej niż przy tradycyjnej ciesielce).