Moj projekt domku 25m2

Techniczne aspekty projektów domów szkieletowych
Post Reply
zul
Posts: 5
Joined: Sun 10 Mar, 2013

Moj projekt domku 25m2

Post by zul » Sun 10 Mar, 2013

Witam,
jako że to mój pierwszy post na tym forum pragnę sie przywitać. Mam na imię Łukasz, mieszkam w okolicach Bydgoszczy, z zawodu jestem mgr inż. mechaniki i budowy maszyn.
Forum czytam od paru lat, jest ono kopalnią wiedzy. Ale dopiero teraz pojawiła się potrzeba napisania coś od siebie.
Po wielu godzinach czytania forum oraz książki MURATORA o budowie domów "kanadyjskich" poczyniłem projekt domku szkieletowego o powierzchni zabudowy 25m2:
- fundament to 10 stóp ław fundamentowych 60 x 60 cm plus słup o wysokości 140 cm. Myślę iż będzie wystarczający dla większości typowych działek.
- podłoga oparta na trzech podciągach, zbudowana z belek 180 x 38 mm co 57,5 cm (cały budynek jest zbudowany w tym "systemie", ze względu na szerokość oferowanych ociepleń) grubość poszycia obu stropów to 22 mm.
- ściany zewnętrzne zbudowane techniką balonową z słupków 140 x 38 mm,
- ściany wew. podobnie ponieważ przenoszą obciążenia antresoli. Widoczny na wizualizacjach, stalowy slup został użyty ponieważ obok stanie mały piecyk typu koza.
- antresola zbudowana z belek 180 x 38 mm,
- dach krokwiowo-jętkowy. Krokwie 140 x 38 mm, jętki 89x38 mm,
- komin systemowy z wkładem ceramicznym
Prosiłbym specjalistów o wskazanie błędów konstrukcyjnych które na pewno są :)
Wizualizacje 3d:
Image Image Image Image Image Image Image
pozdrawiam Łukasz


roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Sun 10 Mar, 2013

1. po do letniskowego slupki 14-tki, 2. po co podluznice pod belki stropowe na scianach rownoleglych do belek, 3. rozstaw dziwny (osb to fakt i tak trzeba docinac nawet rozstawu normalnego 60 , ale np przy gipsach to trzeba bedzie scianac scienienie na tasme. A tak to okej.

zul
Posts: 5
Joined: Sun 10 Mar, 2013

Post by zul » Sun 10 Mar, 2013