OCIEPLENIE W DOMU ASPIRUJĄCYM DO PASYWNEGO ( K 0,08 ~0,11 W/
OCIEPLENIE W DOMU ASPIRUJĄCYM DO PASYWNEGO ( K 0,08 ~0,11 W/
Witam, co sądzicie na to co poniżej, czy macie Państwo jakieś uwagi ?
Liczę na komentarze i uwagi oraz rady
Płyta podłogowa.
Warstwy
- izolacja wodo i paroszczelna ( CERESIT CR-65)
- szlichta betonowa gr. 4cm.
- W szlichcie zatopiona siatka zbrojeniowa z drutu 4mm oczka 15 x 15 ( projekt nie przewiduje)
- styropian FS-20 gr. 15 cm. ( projekt przewiduje 10cm)
- przegroda paroszczelna
- beton B-7,5 gr. 10cm.
- podsypka żwirowa
- ściany fundamentowe murowane z pustaków betonowych , posadowione na głębokości 120 cm .Ławy fundamentowe 50 x 30cm przezbrojone 4 prętami żebrowanymi fi 12 , izolacja paro i wodoszczelna Ceresit CR-65 (lub podobna) .Izolacja termiczna styropian FS-15 gr. 10 cm, montowany na dyble i klej . Wyprawka z siatki z włókna szklanego wtopionej w klej, następnie nałożony tynk mineralny. Wyprawka w gruncie zaizolowana Izobudem BR
- Ścian fundamentowa widoczna wykończona płytkami klinkierowymi lub tynkiem mozaikowym na wysokość 40 sm
Drenaż opaskowy ( zwir ppłukany – 16 – 32 mm )
- budynek otoczony rurą drenarską której ujście dochodzi do rozsączenia przydomowej oczyszczalni, która rozsącza się nad spiralnym kolektorym poziomym pompy ciepła
Konstrukcja ścian zewnętrznych.
Warstwy
- Tynk mineralny cienkowarstwowy typu ATLAS CEREMIT PS lub podobny.
- Siatka z włókna szklanego 145g wtopiona w klej.
- Styropian klasy FS-15 grubości 10 cm.
- Listwy dystansowo-wentylacyjne 50mm x20mm.
- Wiatrostop firmy Gullfiber
- Płyta konstrukcyjna OSB – 3 KL I grubości 12 mm .
- Konstrukcja drewniana z elementów o przekroju 200/38mm
- Ściana ocieplona wełna mineralną grubości 200mm
- Paroizolacja z ekranem aluminiowym. ( metlam np. lub inna ANTYVIL 150 gr/ m2)
- Płyta OSB-3 KL 1 gr. 10mm.
- Płyta gipsowo kartonowa 12,5 mm
- Farba emulsyjna biała
Konstrukcja dachu
Warstwy :
- Błachodachówka firmy Balexmetal powlekana
- łaty 6 x 4cm w rozstawie osiowym co 35 cm .
- kontrłaty 1,5 x 4,5 cm które zapewniają prawidłową wentylację połaci dachu.
- Membrana dachowa paroprzepuszczalna jednostronnie 1100ml/m.
- Krokwie 220mm x 45mm(w proj. 180mm) w rozstawie modularnym co 120cm . Pomiędzy krokwiami welna mineralna gr. 200mm.
- Stelaż 50mm x 50mm wypełniony wełna mineralną. ( projekt nie przewiduje)
- Paroizolacja ( metlam np. lub inna ANTYVIL 150 gr/ m2)
- Płyta gipsowo kartonowa 12,5 mm
- Farba emulsyjna biała
Strop nad poddaszem
- Belki stropowe 160mm x 45mm , na belki zamontowane listwy podtrzymujące termoizolacje w postaci wełny mineralnej o grubości 200mm .stanowiące jednocześnie stelaż pod montaż płyt gipsowo-kartonowych
- Paroizolacja
- Płyta gipsowo kartonowa 12,5 mm
- Farba emulsyjna biała
Strop nad parterem
- Panele podłogowe KRONOPOL
- Pianka poliuretanowa
- Płyta OSB gr. 22mm
- Belki stropowe 200mm x 45mm (w proj. 160mm) , na belki zamontowane listwy podtrzymujące termoizolacje w postaci wełny mineralnej o grubości 150mm , ( projekt nie przewiduje) stanowiące jednocześnie stelaż pod montaż płyt gipsowo-kartonowych
- Paroizolacja
- Płyta gipsowo kartonowa 12,5 mm
- Farba emulsyjna biała
Czy można jeszcze coś z tym zrobić ???
MKS
Witam,
też zamierzam budować w standardzie domu pasywnego, tak więc bardzo ciekawa lektura dla mnie...
Moje uwagi/pytania:
Czy nie lepiej zamiast płyty OSB od wewnątrz budynku zastosować poziome łaty z kształtowników aluminiowych (5cm) i między te łaty dać wełnę mineralną? Wtedy możnaby zrobić ścianę z belek 38x150, a ocieplenia byłoby tyle samo. No i na łatach płyty g-k nie będą pękać (nie wiem jak by to było na płycie OSB)
Czy paroizolacja z ekranem aluminiowym na ściany ma sens? Ciepło ucieka do góry i dach ocz jak najbardziej, ale promieniowanie ciepła w poziomie chyba będzie raczej znikome, czy nie?
Czy dobrze czytam, że w ścianie jest 30cm ocieplenia a w dachu 25? w domu pasywnym powinno być 35 w dachu, a już na pewno więcej niż w ścianach bo tędy najwięcej ciepła ucieka
co do posadzki parteru słyszałem, że taniej byłoby zrobić strop podwieszony, wentylowany od spodu. Wtedy między belki możnaby dać np 20cm wełny
też zamierzam budować w standardzie domu pasywnego, tak więc bardzo ciekawa lektura dla mnie...
Moje uwagi/pytania:
Czy nie lepiej zamiast płyty OSB od wewnątrz budynku zastosować poziome łaty z kształtowników aluminiowych (5cm) i między te łaty dać wełnę mineralną? Wtedy możnaby zrobić ścianę z belek 38x150, a ocieplenia byłoby tyle samo. No i na łatach płyty g-k nie będą pękać (nie wiem jak by to było na płycie OSB)
Czy paroizolacja z ekranem aluminiowym na ściany ma sens? Ciepło ucieka do góry i dach ocz jak najbardziej, ale promieniowanie ciepła w poziomie chyba będzie raczej znikome, czy nie?
Czy dobrze czytam, że w ścianie jest 30cm ocieplenia a w dachu 25? w domu pasywnym powinno być 35 w dachu, a już na pewno więcej niż w ścianach bo tędy najwięcej ciepła ucieka
co do posadzki parteru słyszałem, że taniej byłoby zrobić strop podwieszony, wentylowany od spodu. Wtedy między belki możnaby dać np 20cm wełny
Witam - jesli chodzi o ocieplenie dachui to rzeczywiście ma on docieplenia 25 cm ale tuz pod nim jest strop nad poddaszem i jeszcze 20 cm wełny. No i poza tym warstwa izolacyjna z powietrza znajdującego sie pomiędzy tymi przegrodami ( jeszcze nie obliczyłem ile da warstwa powietrza pomiędzy dachem i stropem - nie mam danych dla powietrza przepływającego w poprzek pomiedzy przegrodami).
MKS
MKS
-
- Posts: 1601
- Joined: Sun 21 Aug, 2005
- Location: Siedlce
- Contact:
Sciany zewnetrzne moim zdaniem nie do konca dobrze.
Zamiast konstrukcji 38x200 dalbym typowe 38x140, a do tego poprzeczenie polozony ruszt 70mm z welna 50 pomiedzy nim. Dzieki temu zmniejszy sie powierzchnia mostkow termicznych i utworzy pustka 20mm. Nie widze tez sensu plyty OSB od wewnatrz - praktycznie nic nie wniesie jako izolator, a kostrukcje usztywnia plyta zewnetrzna.
Mam tez wrazenie, ze na strychu moga byc w tym ukladzie problemy z odprowadzeniem wilgosci.
Zamiast konstrukcji 38x200 dalbym typowe 38x140, a do tego poprzeczenie polozony ruszt 70mm z welna 50 pomiedzy nim. Dzieki temu zmniejszy sie powierzchnia mostkow termicznych i utworzy pustka 20mm. Nie widze tez sensu plyty OSB od wewnatrz - praktycznie nic nie wniesie jako izolator, a kostrukcje usztywnia plyta zewnetrzna.
Mam tez wrazenie, ze na strychu moga byc w tym ukladzie problemy z odprowadzeniem wilgosci.
w zasadzie racja
ale praktyk wykonawca mówi o niewielkich poruszeniach takiegi rusztu dających mikrodylatacje płyt GK i efekt pekania tynku.
taki ruszt sie sprawdza tylko wtedy jesli wewnątrz jest boazeria itp.
Za takim rusztem przemawia liwidacja mostków i dodatkowa szczelina powietrza.
Jesli chodzi o szkielet 20 cm to płyty z wełny będą okładane dwie warstwy dziesiątek na przemian aby własnie te mostki likwidować no i taniej wyjdzie dac 20 - tke szkielet niz montowac potem na budowie ruszt ( dom ma byc budowany w technologii zamknietej).
Nie jstem fachowcem i dlatego z jakichs (irracjonalnych ) przyczyn płyta osb od wewnątrz to mój wymysł ( pewnie dlatego ze dom ma stanąc na wybrzeżu Bałtyku a tu wieje od zachodu często i nielicho ).
Na strych planuje sie mikrowentylacje w poprzek ale jeszcze nie wiem dokładnie jak. Musze sie spytac wykonawcy.
ale praktyk wykonawca mówi o niewielkich poruszeniach takiegi rusztu dających mikrodylatacje płyt GK i efekt pekania tynku.
taki ruszt sie sprawdza tylko wtedy jesli wewnątrz jest boazeria itp.
Za takim rusztem przemawia liwidacja mostków i dodatkowa szczelina powietrza.
Jesli chodzi o szkielet 20 cm to płyty z wełny będą okładane dwie warstwy dziesiątek na przemian aby własnie te mostki likwidować no i taniej wyjdzie dac 20 - tke szkielet niz montowac potem na budowie ruszt ( dom ma byc budowany w technologii zamknietej).
Nie jstem fachowcem i dlatego z jakichs (irracjonalnych ) przyczyn płyta osb od wewnątrz to mój wymysł ( pewnie dlatego ze dom ma stanąc na wybrzeżu Bałtyku a tu wieje od zachodu często i nielicho ).
Na strych planuje sie mikrowentylacje w poprzek ale jeszcze nie wiem dokładnie jak. Musze sie spytac wykonawcy.