podskawowe pytania - suszenie drewna, ogrzewanie poglowode

Techniczne aspekty materiałów dla domów szkieletowych
Post Reply
widi
Posts: 1
Joined: Sun 22 Dec, 2013

podskawowe pytania - suszenie drewna, ogrzewanie poglowode

Post by widi » Sun 22 Dec, 2013

Witam Sznaownych Forumowiczow.

Jestem informatykiem, z budowa domow czy to drewnianych czy murowanych mialem niewiele wspolnego.
Chcemy postawic dom drewniany, jestesmy na etapie wyboru wykonawcy. Wstepnie wybralismy ekipe budowlana, ale podczas kolejnej rozmowy uslyszalem troche sprzeczne informacje i pozwole sobie zadac pytania tu na forum.
Jak wyglada sprawa z drewnem na konstrukcje - góral ktory ma postawic konstrukcje wspomnial, ze ma swoj las i zetnie/przygotuje drewno (jeszcze teraz - zima - chcemy wystartowac wiosna - pewnie pozna wiosna). Przy rozmowie z geodeta, ten wspomnial, ze mial okazje rozmawiac z roznymi wykonawcami przy okazji swojej pracy i ze drewno na konstrukcje powinno byc kilka lat suszone. Nie znalazlem nigdzie szczegolowych informacji o czasie suszenia, wyczytalem jedynie, ze drewno powinno miec 18-19% wilgotnosci w momencie przywiezienia na budowe. Czy to normalne, ze uzywa do budowy domu uzywa sie drewna scietego kilka miesiecy wczesniej ?
Fachowcy wykonujacy fundamenty byli zaskoczeni, gdy wspomnialem o zrobieniu ogrzewania podlogowego juz na etapie wykonywania fundamentow. Wyczytalem tu na forum, jak i innych stronach, ze tak wlasnie sie robi. Fachowcy stwierdzili, ze ogrzewanie podlogowe dopiero na koniec, bo w trakcie budowy mogloby sie cos zniszczyc. Jak to faktycznie jest ?

Pozdrawiam
Widi


User avatar
Aneta1980
Posts: 24
Joined: Tue 28 Feb, 2017
Contact:

Re: podskawowe pytania - suszenie drewna, ogrzewanie poglowode

Post by Aneta1980 » Wed 24 Jan, 2018