Domek w szkielecie czy z płazów?

Aspekty budowy i utrzymania domków letniskowych
Post Reply
krzyh
Posts: 1
Joined: Tue 29 Jan, 2013

Domek w szkielecie czy z płazów?

Post by krzyh » Wed 30 Jan, 2013

Witam
Na wstępie chciałem powiedzieć że jestem początkujący na tym forum i proszę o wyrozumiałość jeżeli popełnię jakąś gafę ;)
A więc:
Jestem posiadaczem niewielkiej działki w górach i od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem postawienia na niej domku letniskowego o powierzchni do 25m2. Domek byłby głównie użytkowany w okresie od wiosny do jesieni. Przykładowy projekt który by mnie interesował http://www.castor.net.pl/50kol.htm
Rozważam dwa typy konstrukcji:
1. Konstrukcja ścian z płazów o grubości około 65mm.
2. Konstrukcja ściany w systemie szkieletowym: ściana składała by się od zewn. z deski około 20mm, foli wiatroizolacyjnej, wełny mineralnej 100mm, foli paroizolacyjnej oraz deski wewn. około 20mm.
I tu pojawia się moje pytanie do osób znającym się na tym fachu, którą metodę by polecali. Dodam że domek byłby ogrzewany w chłodniejsze dni „kozą” ewentualnie jakimś grzejnicznkiem elektrycznym. Może jest ktoś na forum szczęśliwym posiadaczem takiego domku i podzieliłby się swoimi doświadczeniami, jaki szacunkowy koszt takiej inwestycji by wynosił i przede wszystkim co chciałbym wiedzieć czy w chłodne dni taka konstrukcja zapewniłaby komfort cieplny.

Pozdrawiam


OlaKisiel
Posts: 2
Joined: Wed 05 Jun, 2013
Contact:

Post by OlaKisiel » Wed 05 Jun, 2013

Ja bym stawiała na tą pierwszą opcję, metodą szkieletową jeśli wybudujesz, to będziesz musiał sporo docieplać, szczególnie jeślii będziesz w środku grzał. W pierwszej pozycji dodatkowe ocieplenia nie są konieczne.
Lepszy zły pomysł niż żaden.bcs przyda się dodatkowa ochronna

KarOl21
Posts: 3
Joined: Fri 14 Nov, 2014

Re: Domek w szkielecie czy z płazów?

Post by KarOl21 » Fri 14 Nov, 2014

dzięki za info

micitanka
Posts: 6
Joined: Wed 19 Aug, 2015

Re: Domek w szkielecie czy z płazów?