Docieplenie ścian szkieletowych od wewnątrz

Dyskusja na temat błędów popełnianych w budownictwie szkieletowym.
Post Reply
darian-d2
Posts: 4
Joined: Mon 25 Jan, 2010

Docieplenie ścian szkieletowych od wewnątrz

Post by darian-d2 » Mon 25 Jan, 2010

Kupiliśmy domek, bliźniak, przedwojenny. Zbudowany jest do pierwszego piętra z cegły, następnie szkielet drewniany z zewnątrz pokryty deską kładzioną jak siding. Pod deską jest położona warstwa papy jak przypuszczam jako wiatroizolacja, od strony wewnętrznej jakaś płyta o gr. 5 - 8 mm, wyglądem to przypomina trochę eternit (nie wiemy co to jest), na wierzchu jest położona boazeria. Niestety nasza pierwsza zima to walka o utrzymanie ciepła, wieje na łączeniach tych płyt, oraz przez deski na podłodze. Czy można wykonać docieplenie od wewnątrz zrywając boazerię i tą płytę w poszczególnych pokojach? Nie możemy wykonać tego jednocześnie w każdym pomieszczeniu. Proszę o poradę i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Attachments
Drzymały 007.jpg


Piotr tomrer
Posts: 192
Joined: Sat 15 Sep, 2007
Location: Notteroy-Norwegia

Post by Piotr tomrer » Mon 25 Jan, 2010

Możesz ocieplić dom od wewnątrz, jednak będzie to tylko półśrodek. Trudno będzie ci utrzymać temperaturę jeżeli nie zrobisz prawidlowej wiatroizolacji a tą można położyć tylko zewnątrz. Mój dom też ma wiatroizolację z papy i na wiosnę zrywam deskę aby ją wymienić. W czasie silnych wiatrów ciepło jest wywiewane ze ścian i muszę podkręcać ogrzewanie.

darian-d2
Posts: 4
Joined: Mon 25 Jan, 2010

Post by darian-d2 » Tue 26 Jan, 2010

Dziękuję za odpowiedź, niestety zerwanie deskowania zewnętrznego i położenie nowej izolacji wiatrowej w najbliższym terminie nie jest możliwa. Stan prawny domu nie pozwala wykonywać robót na ścianach zewnętrznych bez zgody współwłaściciela drugiej strony bliźniaka. Jest zawiązana wspólnota mieszkaniowa z której nie mogę się odłączyć, gmina jako współwłaściciel nie wyrażą zgody. Pozostaje docieplenie wewnątrz. Proszę o porady jak to wykonać. Pozdrawiam. :lol:

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Wed 27 Jan, 2010

Najtansze i najskuteczniejsze w tej sytuacji bedzie dac wewnatrz zastosowac folie onduterm ( metalizowana, termoizolacyjana) . Dajesz folie, listwy 5x2 cm poziomo i na to GK. Mozesz to latwo zrobic we wlasnym zakresie a koszt materialu na 1m2 wyniesie okolo 25zl .

darian-d2
Posts: 4
Joined: Mon 25 Jan, 2010

Post by darian-d2 » Thu 28 Jan, 2010

Przeczytałem Pana odpowiedź na gnębiący mnie problem, wysłałem zapytanie do producenta tej folii, czekam na odpowiedź. Jednocześnie zastanawiam się nad brakiem paroizolacji w systemie proponowanym przez Pana. Materiały które przeczytałem, a które dotyczyły wykorzystania wełny mineralnej zalecały zastosowanie folii paroizolacyjnej. Jeśli zastosowanie Onduterm powoduje iż ta folia staje się zbędna to w jaki sposób instaluje się ją na ścianie? Będę wykonywał tą pracę we własnym zakresie. Jeśli ściana zewnętrzna od środka jest przedzielona ściankami działowymi, jak zachować ciągłość izolacji aby nie powstały mostki i nie skraplała się tam para wodna z pomieszczenia. Konstrukcja domu to szkielet drewniany. Pozdrawiam.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Fri 29 Jan, 2010

Folia ta jest zarazem paroizolacja, sklada sie ona z minimum dwoch warst foli poliestrowej metalizowanej przelozonej folia pecherzykowa (w najprostszej wersji taki uklad). Sa tez wersje o wiekszej ilosci warstw, ale drozsze. Sama ta folia najprostsza ma opor cieplny rowny 5 cm welny. Ale najistotniejsza jest jest jej inna wlasciwosc wynikajaca z metalizowania tj. odbijanie promieniowania podzczerwonego bedacego w 805 nosnikiem ciepla. Ale zeby ten efekt maksymalnie wykorzystac trzeba zrobic miminum z jednej srtony przestrzen refleksyjna. Zamontowac tak jak mowilem, ti ze w miejscu listew zgnieceniu ulegna pecherzyki to jest normalne, w koncu listwy trzeba jakos zamontowac. Folia ta wlasnie celowo zostala wymyslona to taniej termomodernizacji.

darian-d2
Posts: 4
Joined: Mon 25 Jan, 2010

Post by darian-d2 » Sun 28 Feb, 2010

:lol: Witam Forumowiczów, zastanawiałem się nad zastosowaniem folii Onduterm do docieplenia mojego domku i nasunęły się pytania. Jak zamocować folię do szkieletu aby jej nie poprzebijać ?, jak zachować ciągłość izolacji przez strop i podłogę?, nadbudowa drewniana jest wysunięta poza podstawę murowaną, przez podłogę przy ścianach zewnętrznych nawiewa powietrze z zewnątrz, czy folię łączy się taśmą dwustronnie klejącą?, jak zamocować ruszt do którego mocuje się wykończenie ścian z płyt gipsowo-kartonowych aby nie uszkodzić folii?, jak uniknąć punktów rosy przy połączeniach z ściankami działowymi, które są murowane? Co sądzą forumowicze o zastosowaniu maty izolacyjnej z warstwą paraizolacji IBR Kraft Isover ? :lol:
Attachments
91.jpg
drewniana ściana pierwszego piętra i poddasza,każda wysunięta przed poprzednią
34.jpg
wysunięcie części drewnianej powyżej pierwszego piętra.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Mon 01 Mar, 2010

Czy zastosujesz onduterm czy mate izolacyjna z paroizolacja to nic nie stoi na przeszkodzie aby rowniez zaizlolowac podloge. rozwijasz mate, na to listwy nosne dla desek podlogowych (nowych) lub slepej podlogi z plyty wiorowej lub osb. Maty laczysz ze soba na styk i kleisz porzasna tasma klejaca. Przbicie ondutrmu lub paroizolacji podzcas montazu listew jest normalne i nieuniknione. Nie stanowu zadnego problemu.

Maciej Bartoszek
Posts: 22
Joined: Wed 11 Jan, 2006
Location: Poznań

Post by Maciej Bartoszek » Tue 02 Mar, 2010

Witam,
polecam natrysk piany otwartokomórkowej od wewnątrz, piana eliminuje przepływ powietrza (pozostając paroprzepuszczalna)i chroni przed wiatrem dając rewelacyjną izolację termiczną i akustyczną.
Pozdrawiam, w razie pytań prv
Maciej Bartoszek

vonsaygon
Posts: 11
Joined: Thu 10 Sep, 2009
Location: Poznań

Post by vonsaygon » Wed 10 Mar, 2010

Panie Macieju, czy ma Pan może nazwę tej piany otwartokomorkowej?

Maciej Bartoszek
Posts: 22
Joined: Wed 11 Jan, 2006
Location: Poznań

Post by Maciej Bartoszek » Sun 14 Mar, 2010

Wysłałem na maila informację.
Pozdrawiam Maciej Bartoszek

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

Post by KonradJ » Mon 05 Apr, 2010

Witam. Podejrzewam, ze docieplanie scian wewnetrznych na tym etapie jest bezsensowne, poniewaz w egzyscujacej scianie jest spewnoscia zatosowana jako wypelnienie (izolacja) trociny lub ziemia. Ten typ izolacji byl smialo stosowany w tym okresie wznoszenia budynkow. Sciany sa zapewne budowane w konstrukcji ryglowej o przekroju slupa 10cm/10cm, a izolacje w miare uplywu czasu osunela sie do polowy wysokosci kondygnacji jezeli sa to trociny, a ziemia moze byc troche wyzej. Jezeli chcesz docieplic od wewnatrz, to na poczatek przydaloby sie sprawdzic kondycje tej sciany np. otworzyc sciane w jednym miejscu i zobaczyc jak jest wykonana konstrukcja oraz izolacja. Plyty o ktorych wspomniales powinny miec na odwrocie stempel mowiacy o rodzaju oraz typie plyt, nie jest powiedziane ze jest to azbest, moze to byc np plyta cementowo-wiorowa lub pochodne byc moze z wloknem szklanym. Uwazam, ze jedyna droga do wykonania docieplen tego rodzaju nalezaloby sie przylozyc i zrobic raz a porzadnie inaczej jest to strata czasu i pieniedzy. Moze sie okazac ze w scianie miejscami nie ma wogole izolacji. Pozdrawiam

Daniel_Dr
Posts: 2
Joined: Fri 12 Nov, 2010
Location: KRAKOW-LONDYN

Post by Daniel_Dr » Sat 13 Nov, 2010

Prosze skonsultowac podana metode z rzeczoznawca http://www.just-insulation.com/thinsulexuvalue.html folie TLX stosuje sie przy adaptacji poddaszy kiedy ociepla sie od srodka budynku sciane a zalezy nam na " cienkiej scianie"( o malych gabarytach). Rozmawialem z inspektorem 3 lata temu i mowil ze mozna ja zastosowac na scianki pionowe( producent nic o tym nie wspominal)

Inna folia http://www.just-insulation.com/ufoil.html , w UK stosowana na sciany zewnetrzne.



Post Reply

Return to “Najczęściej popełniane błędy w budownictwie szkieletowym”