Zielone deski pod folią i straszny smród

Dyskusja na temat błędów popełnianych w budownictwie szkieletowym.
Post Reply
rysioz
Posts: 24
Joined: Sat 31 Oct, 2009
Contact:

Zielone deski pod folią i straszny smród

Post by rysioz » Tue 22 Jun, 2010

Stała się tragedia. Co to może być i od czego się to stało? Zielone deski pod folią i straszny smród, a jest dopiero tydzień od połorzenia foli paroizolacyjnej. Ściany zaczynam rozbierać. Układ ścian - styropian 10 cm + wiatroizolacja + płyta wielofunkcyjna MFP 15 mm + 15 cm wata + stelaż 5 cm+ 5 cm wata krzyżowo + karton gips. Gdzie firma budująca dom popełniła błąd?
Attachments
IMG_0870 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_0868 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_0862 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
sufit
IMG_0857 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
IMG_0845 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
okno
IMG_0840 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
w garażu jest płyta i jest dobrze
IMG_0820 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
łazienka yest dobrze
IMG_0812 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
drzewo na deskowanie
IMG_0807 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
teskowanie sufitu
IMG_0847 [Rozdzielczość Pulpitu].JPG
bok okna balkonowego


Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Tue 22 Jun, 2010

A w którym miejscu założono folię paroizolacyjną?
Jakie drewno zastosowano na konstrukcję?
Poza tym, co widać na zdjęciach, jakość ułożonej izolacji cieplne może budzić poważane zastrzeżenia.

rysioz
Posts: 24
Joined: Sat 31 Oct, 2009
Contact:

Post by rysioz » Tue 22 Jun, 2010

folię paroizolacyjną ułożono przed płytą kartonową gipsową drewno świwrk a wykonawca chce zdejmuje deskowanie chce połorzyć płyte płyta wielofunkcyjna MFP 15 mm płyte k.g. ale bez folię paroizolacyjną cz tak bedzie dobrze

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Wed 23 Jun, 2010

Deski zbyt wilgotne po okryciu folia zaczely porastac grzybem. Zdjac folie doszusyc deski , te zaatakowane zdemontowac , pomalowac srodkiem do leczenia drewna, najgorsze do pieca. Nie trzeba czujnika wilgotnosci , reka mozna wyczuc czy mozna zakladac folie PE czy jeszcze nie.

rysioz
Posts: 24
Joined: Sat 31 Oct, 2009
Contact:

Post by rysioz » Wed 23 Jun, 2010

Zamówiłem ten AG90 WILGOTNOŚCIOMIERZ DO DREWNA EM4808 aby zmierzyć wilgotnoś
http://www.allegro.pl/item1080869309_wi ... _ag90.html

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Thu 24 Jun, 2010

rysioz wrote:folię paroizolacyjną ułożono przed płytą kartonową gipsową drewno świwrk a wykonawca chce zdejmuje deskowanie chce połorzyć płyte płyta wielofunkcyjna MFP 15 mm płyte k.g. ale bez folię paroizolacyjną cz tak bedzie dobrze
Wybacz, ale czy możesz to napisać po polsku?

witold4
Posts: 1
Joined: Mon 21 Jan, 2013

No kicha

Post by witold4 » Mon 21 Jan, 2013

Wiem że temat stary jak świat... ale może komuś się przyda.
Po pierwsze - odpowiedź na Twoje pytanie jest prosta - drzewo gnije i dlatego śmierdzi. Ale to już wiesz.
Po drugie - "Układ ścian - styropian 10 cm + wiatroizolacja + płyta wielofunkcyjna MFP 15 mm + 15 cm wata + stelaż 5 cm+ 5 cm wata krzyżowo + karton gips. Gdzie firma budująca dom popełniła błąd?"

W naszym klimacie powinno wyglądać to tak: (oczywiście w zależności jakie parametry U chcesz uzyskać)
Układ ścian - od wewnątrz :
- płyta gipsowo-kart. (np. 12.5 mm)
- folia polietylenowa 0.15 mm
- ściana zew.o grubości 140 mm między słupkami rozstawionymi wełna mineralna 120 mm (ważne - nie upychać wełny tylko zostawić 20 mm luzu od ściany wew.)
- płyta OSB zalecam 12 mm wodoodporną przybijana 150@300 mm
- wiatroizolacja - lub membrana 'oddychająca' polecam sprawdzonych producentów (nie podaje nazw)
-20 lub 25 mm łaty przybite do zew. ściany (ważna pustka między styropianem a ścianą)
- styropian 10 cm
- siatka i tynk.
Tyle co Ci trzeba do szczęścia.
PS - Po zdjęciach (nie urażając nikogo) stwierdzam że robił to kowboj budowlany.

Leksus
Posts: 58
Joined: Sun 21 Mar, 2010
Location: Śląsk

Post by Leksus » Tue 22 Jan, 2013

WITEK.
Nie wprowadzaj ludi w błąd bo lepiej nic nie pisać niż pisać źle .
jest kilka rozwiązań ścian zewnętrznych w zależności od zastosowanego materiału.
Tutaj prawdopodobnie deski nie miały odpowiedniej wilgotności co dało taki efekt.
A kowbojem budowlanym nazwał bym ciebie z twoim przekrojem ściany.

Krzyzak
Posts: 1
Joined: Mon 04 Feb, 2013

Post by Krzyzak » Mon 04 Feb, 2013

Niedługo zamierzam budować dom szkieletowy - przeczytałem temat i trochę mnie "zmroziło". Bo w śmierdzącym domu przecież nikt nie będzie mieszkał.
Jako że jedyny projekt, który mi odpowiada ma w projekcie ściany grubości 10cm, to myślałem, by dać dodatkowo na zewnątrz 5cm styropianu, by spełnić normy izolacyjności dla domów jednorodzinnych (tam, gdzie buduję za 1m2 domku letniskowego płaci się 20x więcej podatku niż za normalny dom całoroczny).
No i chciałem tak (od wewnątrz):
- boazeria ok. 10mm
- łaty 2cm
- folia izolacyjna
- szkielet 10cm wypełniony płytami wełny
- płyta OSB3 12mm
- wiatroizolacja
- łaty 5cm
- pomiędzy łaty styropian mocowany na sztywno (pod łatami też styro dokręcone do szkieletu)
- boazeria zewnętrzna

Jak gdzieś już było na forum to wyjaśniane, to przepraszam, ale jestem świerzak w temacie :)
Czy taka kolejność jest dobra?
Ew. drugie rozwiązanie to dać szkielet 15cm z wełną i wtedy na zewnątrz łaty 2cm i od razu boazeria, bez styropianu.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Mon 11 Feb, 2013

Krzyzak wrote:Jak gdzieś już było na forum to wyjaśniane, to przepraszam, ale jestem świerzak w temacie :)
Czy taka kolejność jest dobra?
Krzyżak, dobrze że jesteś "świerzak". Nie przepraszaj tylko weź sobie do serca jedną dobrą radę, zanim nabierzesz "przekonania", że już wszystko wiesz i zatrudnisz byle kogo: Zatrudnij wykonawce (pamiętaj, to nie będzie najtańsza oferta na rynku, tak jak z autostradami...) który dobrze wie co się robi, jak się robi i dobrze to zrobi. Wszystko Tobie uzasadnii i wyjaśni, wykona starannie i solidnie (a to włąsnie zabiera więcej czasu dlatego właśnie nie może być najtańszy...). Będziesz budował raz i spał spokojnie, zamiast "doktoryzować" się z budownictwa jak reszta społeczeństwa a potem lamentował na forum. My tu podpowiemy co nie co, ale często straty będą już poniesione a szkoda, bo czy nie lepiej jest jak inwestor jest szczęśliwy a solidny wykonawca zarabia godziwą stawkę?
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Sat 16 Feb, 2013

Krzyzak wrote:Ew. drugie rozwiązanie to dać szkielet 15cm z wełną i wtedy na zewnątrz łaty 2cm i od razu boazeria, bez styropianu.
Rozważ co Ci wyjdzie taniej - konstrukcja 100 mm wypełniona izolacją cieplną plus 50 mm izolacji cieplnej (ale nie styropian) czy konstrukcja 150 cm wypełniona izolacją.
Oprócz tego styropianu (nie polecam) układ masz OK, ale tak dla zapewnienia większej ochrony przed ewentualnym ogniem, rozważ położenie płyty gipsowo-kartonowej GKF pod wewnętrzną okładzinę.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Sun 17 Feb, 2013

Wojciech Nitka wrote:Oprócz tego styropianu (nie polecam) układ masz OK,
Hola hola, już długo mnie nie było na forum i może coś przeoczyłem, ale czyżby Gospodarz zmienił radykalnie poglądy? :wink:
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Sun 17 Feb, 2013

Greg Olchawski wrote: czyżby Gospodarz zmienił radykalnie poglądy? :wink:
Niestety ... nie. Nigdy nie byłem za styropianem układanym pod drewnianą okładzinę elewacyjną. To dla ścisłości. Co innego gdy elewacja ma być otynkowana.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Mon 18 Feb, 2013

Aaaaaghhhhh....... jęk zawodu :razz:
Nie bardzo widzę więc konsekwencję Gospodarza w temacie (raz jest OK, innym razem nie) ale nie wnikam bo nic dobrego z tego nie wyniknie :lol:
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL



Post Reply

Return to “Najczęściej popełniane błędy w budownictwie szkieletowym”