Page 3 of 5

Posted: Fri 20 Nov, 2009
by Grzegorz Szostak
dwronka wrote:Czy Twoj dostawca podał ci powód bo dla mnie w tym momencie jest niewiarygodny , skoro neguje spano to co proponuje wzamian kronoorginal?
Powód dosyć prosty - nie chce stracić mnie jako klienta.

Posted: Fri 20 Nov, 2009
by dwronka
Grzegorz Szostak wrote:Powód dosyć prosty - nie chce stracić mnie jako klienta.
Mam do Ciebie prośbę pozdrów odemnie Twojego dostawcę i pogratuluj mu zdrowego podejscia do rynku bo jak dobrze pamietam dobry sprzedawca nie powinien mówić w ten sposób - to jest fe a tamto jest fajne tylko powinien pokazać wady i zalety produktu .
Jak na razie przykro mi to stwierdzić ale wyglada to tak jakby przyszedł do Ciebie wiesiu i powiedział - nie kupuj tego to jest ch.. - tak przynajmjniej słyszałem.
Z mojej strony czas pokaże czy jestem w błedzie czy nie jak na razie wszelkie znaki na niebie pokazują, że płyty są ok.
Kup jedną płytę na próbę poćwiartuj ją, skop, wrzuć do gotujacej wody i sam bedziesz wiedział co jest nie tak, poza tym mamy atesty aprobaty itp więc mamy gwarancję jednego z największych producentów płyt.

Posted: Fri 20 Nov, 2009
by dwronka
Dach już wybrany , wybór padł na nelskamp nibra f10 u kolor brąz angobowany - http://www.nelskamp.de/pl/menue-links/s ... 10-ue.html
Okna dachowe roto dwa zwykłe i cztery wysokoosiowe 847h :)

Posted: Fri 20 Nov, 2009
by Grzegorz Szostak
dwronka wrote:Czy Twoj dostawca podał ci powód bo dla mnie w tym momencie jest niewiarygodny , skoro neguje spano to co proponuje wzamian kronoorginal?
Nie proponuje nic zamiennie, bo po prostu nie ma. Mi nie da się wcisnąć towar niesprawdzony o czym wszyscy dostawcy wiedzą. :) Niektóre da się sprawdzić bez ponoszenia dużych kosztów n.p. masy szpachlowe. Inne potrzebują wielu źródeł informacji/opinii, a dopiero sprawdzenia na sobie.

Moja wstępna (subiektywna) opinia klasyfikuje płyty sb5 pomiędzy klasyczną płytą wiórową a osb-3. Przede wszystkim ze względu na długość użytych wiórów do jej wykonania. Jak będzie czas sprawdzę jakie ma ugięcie pod stałym obciążeniem.

Posted: Fri 20 Nov, 2009
by dwronka
Grzegorz Szostak wrote:Moja wstępna (subiektywna) opinia klasyfikuje płyty sb5 pomiędzy klasyczną płytą wiórową a osb-3. Przede wszystkim ze względu na długość użytych wiórów do jej wykonania. Jak będzie czas sprawdzę jakie ma ugięcie pod stałym obciążeniem.
Wolałbym nie opierać się na czyjejś subiektywnej ocenie a raczej na normach i atestach. Panie Grzegorzu liczylem na konkrety i dalsze rozpisywanie się nad tym tematem jest dla mnie bezsensu.

Posted: Fri 20 Nov, 2009
by Grzegorz Szostak
dwronka wrote:Wolałbym nie opierać się na czyjejś subiektywnej ocenie a raczej na normach i atestach.
Słusznie. Ja tylko piszę o moich wątpliwościach co do danego materiału.

Posted: Tue 24 Nov, 2009
by dwronka

Posted: Wed 25 Nov, 2009
by dwronka
Początki więżby

Image Image Image

Pierwsza łazienka wybrana - http://www.pilch.pl/135-Kaleydos.html - łazienka u góry - to kolekcja pilch vulcano.

Posted: Thu 26 Nov, 2009
by dwronka
Ciąg dalszy.
http://img268.imageshack.us/img268/6340/hpim4151.jpg - słupy
http://img268.imageshack.us/img268/2179/hpim4156.jpg - mały szczegoł - przewiazki pomiędzy scianą zewnętrzną a belką stropową pominięte przez architekta podczas projektowania :)
http://img7.imageshack.us/img7/3679/hpim4157f.jpg - dolożone slupki oscieża w oknie balkonowym skręcone z sobą.
http://img268.imageshack.us/img268/5406/hpim4160.jpg - odparcie belki stalowej w sciance działowej w ten sam sposób są podparte na sciance zewnętrznej
http://img109.imageshack.us/img109/9079/hpim4161.jpg - poprawione nadproze

Posted: Fri 27 Nov, 2009
by dwronka

Posted: Sat 28 Nov, 2009
by dwronka
Kolejna porcja
http://img20.imageshack.us/img20/5764/hpim4169q.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/3604/hpim4176.jpg
Nie podoba mi sie, że wieżba nie jest strugana i suszona może i dla własnego spokoju i zachowania procesu technologicznego jakim jest drewno suszone i strugane ale z drugiej strony najlepsza jest świeża więżba a suszenie bali o wymiarach 40 x 40 trwałoby wieki.
Tego zdjecia bardzo nie lubię bo nie ma się do czego doczepić jest to jeden z elementów wykonanych wręcz idealnie - http://img20.imageshack.us/img20/6356/hpim4171.jpg

Kroniki ciąg dalszy wszystko idzie w dobrym kierunku i w przyszlym tygondniu przyjeżdza dachówka i okna.

Image Image Image Piękne zadaszenie rozpiętosci 3 m :twisted:

Posted: Mon 30 Nov, 2009
by Gliwicki
dwronka wrote:Tego zdjecia bardzo nie lubię bo nie ma się do czego doczepić jest to jeden z elementów wykonanych wręcz idealnie - http://img20.imageshack.us/img20/6356/hpim4171.jpg
Przepraszam, że tak jak zwykle wyskoczę z pytaniem, ale czy elemet pokazany na zdjęciu jest prosty? Patrząc na to zdjęcie wyraźnie widać wybrzuszenie w górnej części :roll:

Posted: Mon 30 Nov, 2009
by dwronka
Rozumiem Twoje pytanie, niestety to mój cudowny pięcioletni aparat hp jak popatrzysz dół też jakby wpadał do środka :lol:

Posted: Mon 30 Nov, 2009
by Gliwicki
Tak sobie też i to wstępnie tłumaczylem. Ale zapytać nie zawadzi. Wszak jesteśmy tu po to by sobie nawzajem pomagać i tylko taki był cel tego pytania ;)

Posted: Mon 30 Nov, 2009
by dwronka
No i jedziemy z koksem ;)

Image Image Image

Posted: Wed 02 Dec, 2009
by dwronka
Po dwóch dniach dach praktycznie pod folią, pozostal pas na szczycie oraz lukarna do przykrycia, fachowcy zachwalają folię. Pod kontrłatami zalożona piankowa uszczelniająca taśma systemowa.
Kolejna porjca zdjęć tym razem nikonem więc nie powinno być odkształceń od pionu i poziomu :lol:

Image Image
Image Image

Posted: Fri 04 Dec, 2009
by dwronka
ciąg dalszy co się będe rozpisywał jak wszystko widać na zdjęciach :mrgreen:
Image Image

Posted: Fri 04 Dec, 2009
by Marcin L
:idea: fajnie to wyglada choc dach wykonany w tradycyjny sposob troche tu nie pasuje moim zdaniem.
Wzorcowo to powinno wygladac tak krokiew trafia w to miejsce co slup ponizej w scianie ale to oczywiscie teoria...osobiscie uwazam ze przy konstrukcji dachu ,,kanadyjskiej" lepiej rozkladaja sie naprezenia lepiej montuje sie KG itd.
:cool:

Posted: Fri 04 Dec, 2009
by dwronka
Marcin teoria teorią a realia są niestety inne :)
Też wolałbym oczywiscie aby wiezba była strugana i suszona koszt m3 drewna struganego i suszonego to raptem 300 zł więcej od tradycyjnej więżby. Jeśli chodzi o obciążenia to po to też mam murłatę .
Jestem zdziwiony faktem ,że nawet w projekcie przekrój słupa to 15x15 a platew środkowa 20x20 :shock: nie wspominając o fakcie braku kleszczy pośrodku więżby.
Pod gk będzie plyta osb więz luzik , oczywisice mozna mowic o szkodliwosci osb ect jednakże osb mniej szkodzi niż pustak ceramiczny :mrgreen:
Nawiązując do tradycyjnej więżby jak zauważyłeś membrana nie należy do najgorszych więc powinna dać sobie rade z wysychającym drewnem nie wspominając o szczelnej paraizolacji - po to zakupiłem kleje i taśmy - nie wspominajac o fakcie braku paraizolacji miedzy połączeniem scian zewn i działowych jednakze człowiek uczy sie przez cale życie ;)

Posted: Sat 05 Dec, 2009
by dwronka
Image Image

dziś zabraliśmy się do pracy :mrgreen:
Image


W poniedziałek okna więc jutro mimo wolnej niedzieli jadę na budowę dokończyć otwory okienne.
Na marginesie taśma systemowa tyvka jest rewelacyjna kleji się doskonale nawet przy trzech stopniach celsujsza natomiast taśmy dekarskie przy tej temperarurze wymagają podgrzania opalarką i tu kłaniają sie obowiązkowo rękawice.

Posted: Sun 06 Dec, 2009
by dwronka
Niedziela zleciala mi na obróbce otworów okiennych i oto mamy efekty.

ImageImageImage
Taśma dekarska to moj wymysł, krawędż od środka bedzie przykryta taśmą systemową.

Posted: Mon 07 Dec, 2009
by dwronka
Mamy okienka :twisted:
Otwory okienne wymagały małej poprawki jednakze od strony zewnętrznej tak czy siak bedę łączył okno z oscieżą tasmą systemową tyvka więc nie powinno być problemów z wilgocią.

ImageImage

Posted: Tue 08 Dec, 2009
by dwronka
profil okna
ImageImageImage
okna na parterze posiadają nawiewniki higrosterowane.

Posted: Sat 12 Dec, 2009
by dwronka
Prace posuwają się do przodu - łaty zalożone, zadaszenie nad tarasem i pare ważnych elementów w środku.

Image Image

- tak będzie wyglądać połaczenie oscieżnicy okna z scianą
- przepiękny taras poszerzony o metr wg projektu - 3,5 x 5,6 m idealny na obiady i letnie melanże połaczone z grilowaniem :mrgreen:

Posted: Wed 16 Dec, 2009
by dwronka
Prace posuwająsie do przodu :)
Image daszek nad wejsciem :)

Image Image

Image Image

Image Image

Image Image

Image - deski czołowe mial byc orzech wyszło venge :lol:

edit: Zastanawiałem się jak zrobic ciąglość paraizolacji i wymsliłem.
Trzeba odkręcić płyty osb bedące na scianie działowej montowanej na styku scian zewnętrznych i działowych .
Następnie przeciągnąć folie paraizolacyjną przez sciankę dzialową a dokładnie przez pierwszy slupek sciany wewn i tym sposobem mam zapewnioną ciąglość paraizolacji.
Pozostaje mi nie rozwiązana kwestia połaczenia piętra i parteru tutaj bedę kombinował jakoś sobie poradzimy.
Pierwsza wersja to nacięcie paraizolacji w taki sposób aby przymocować ją klejem do belek stropu druga wersja dopiero powstaje w mojej glowie :lol:
Testowałem klej do paraizolacji na strechu i po 2 h otrzymalem mocne połaczenie więc jest nadzieja na szczelność izolacji w połaczeniu z klejeniem taśmą poszczegolnych warstw foli :cool:

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by Adik
Witam mam pytanko co do klejenia folii paroizolacyjnej dlaczego klejenie a nie zwykłe zamocowanie jej zszywkami ?

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by dwronka
Klej uszczelni połaczenie foli z podwaliną oraz z stropem. Nie ukrywam ,że dobrze byloby aby paraizolacja na parterze była połaczona z paraizolacją na poddaszu lecz jest to niestetyw moim przypadku niemożliwe.
Pytanie po co to robić i męczyć wykonawcę, wpędzać się w koszta.
Otóż nieszczelna paraizolacja w przypadku duzych różnic temperatur czyli zimą pozwoli na migracje wilgoci do ocieplenia co mogloby skończyć się zniszczeniem ocieplenia , powstawanie grzyba i plesni.

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by Adik
Rozumiem to tak że klej na podwalinie i na oczepie?Ale wydaje mi się że skoro na folie przychodzi płyta osb lub podobna to na dole będzie ona oblana wylewką betonową zaś górą oczep będzie osłonięty sufitem podwieszanym

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by dwronka
Adik oczywiscie ale czy masz atesty na to ,że płyta karton gips nie przepusci ci wilgoci?
Co do wylewki kiedyś tą wylewkę trzeba zrobić pozatym beton ciagnie wilgoć.

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by Adik
Co do płyty k-g to atestu niema ale bez przesady ale oki .Co do wylewki to jeszcze folie wywija się na ściany ,pod płytą jest folia więc wydaje mi się to troszeczkę na wyrost

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by dwronka
Zapewne slyszałeś o czymś takim jak podciąganie kapilarne czy ciąglosc izolacji. Gdzieś pan Wojciech umiescił artykuł na temat paraizolacji i nieszczelnosci.
Edit:
Tak na marginesie każdy robi po swojemu co prawda moja wiedza jest jaka jest lecz staram się uczyć czasem dowiaduję się po fakcie czasem przed i jak każdemu inwestorowi mi też zależy aby dom ,ktory bedę spłacał przez 30 lat postal dłużej i nawet służył moim dzieciom. Koszt kleju - 14 kartuszy to raptem 300 zł do tego dodatkowa robocizna licze stowka może dwie .
Uwierz ,że sam z checią mogę kleić folię i bedzie to dla mnie przyjemnosć i liczac korzysci wychodzi na to ,że nie są to jakieś straszne koszta.
Równie dobrze po co mi welna na elewację czy dobre folie można tak wymieniać.
Nie wiem jak Ty jednkaże ja żyję budowa ;)
Pozdrawiam.

Posted: Thu 17 Dec, 2009
by dwronka
ImageImage

Posted: Fri 18 Dec, 2009
by Adik
Nie no bez urazy w końcu to ty jesteś inwestorem ,ja po prostu dopytuje się i mam pytanko czy to ma być klejona folia tylko na podwalinie i oczepie czy też na słupkach

Posted: Fri 18 Dec, 2009
by dwronka
Adik wrote:Nie no bez urazy w końcu to ty jesteś inwestorem ,ja po prostu dopytuje się i mam pytanko czy to ma być klejona folia tylko na podwalinie i oczepie czy też na słupkach
Rzadko się obrażam ;)
Na slupkach też bedzie klejona w miejscach gdzie pasy paraizolacji bedą się nakladać oraz punktowo i tu zastanawiam się nad taśmą dwustronną, tak czy inaczej co jakiś czas folia bedzie przymocowana mechaniczne.
Natomiast same pasy foli będą ze sobą sklejone taśmą klejąca metalizowaną oczywiscie pokażę wszystko na zdjeciach.
Martwi mnie tylko brak połaczenia z paraizolacją na poddaszu niby nic nie powinno sie dziać ale wilgoć czy woda z czasem zrobi swoje .

Posted: Sat 19 Dec, 2009
by Adik
To teraz powiedz jaki masz pomysł na miejsca elektryczne typu gniazdka wyłączniki podpięcia grzejników itp?

Posted: Sat 19 Dec, 2009
by dwronka
Nie rozmawiałem jeszcze z moim fachowcem na ten temat.
Natomiast co mogę dodać od siebie uważam ,że elektryka czy podpiecie grzejników moźna spokojnie montowac po założeniu welny i paraizolacji.
Razem z moim fachowcem dyskutowaliśmy na ten temat i krzysztof zawsze proponuje połozenie płyty osb na rozlożoną juz folię a na nią przychodzi karton gips.
Jak podliczy się koszta profili , kształtek niewiele drożej wychodzi położenie płyt 12 mm.
Natomiast przy ruszcie i kg musimy uważać na to aby przypadkiem w stanie nieważkosci lub w innnych dziwnych stytuacjach typu grające dzieci w piłkę w pokoju nie wpaść na konstrukcję drewnianą :mrgreen:
Zakładasz osb i możesz byc pewniejszym o trwałość poszycia karton gips oczywiscie o tym się nie mówi tylko o szkodliwosci osb :)
Z czego wiem firma montująca wode , prąd i centralne robi to przy zamkniętych scianach wiec nie grozi nam uszkodzenie foli - widocznie mają swoje sposoby co prawda nie wiem jakie ale na pewno przypilnuję aby wszystko było ok.
Jeśli chodzi o grzejniki możesz zakupić grzejniki dolnozasilane ( wpisz w google)
więc znika problem puszczania rurek w sciane tylko puszczasz je w posadzce.
Proste i efektowne rozwiązanie - pozdrawiam.

Posted: Sun 20 Dec, 2009
by Adik
No dobrze wełna folia osb k-g ,ale jak będzie wiercił otwory na puszki to może przebić folie i co wtedy, bo co do grzejników to tak można dołem ale gniazdka w podłodze nie zrobisz.Pozdrawiam również

Posted: Sun 20 Dec, 2009
by dwronka
Nie odpowiem Ci na pytanie puszek bo po prostu jak wcześniej pisalem fachowiec ma swoje sposoby a ja po prostu nie wiem jak to robi.

Posted: Tue 29 Dec, 2009
by dwronka
Pare fotek.

ImageImage ImageImage
Image

Posted: Wed 30 Dec, 2009
by dwronka
roman1 wrote:W SE elektrykę (puszki, kable it.) układa się przed wełną, póżniej konstrukcje szczelnie wypełniamy izolacją (wełna) na to przychodzi folia, płyta k-g, a dopiero po zamontowaniu płyt wycinamy otwory do puszek przecinając folię jednocześnie z wycinanym gipsem. Tak oto folia zostaje przecięta tylko o srednicy puszki a co do montażu foli to gdy stosujemy zaklad 20 cm to nie stosujemy żadnej taśmy klejącej, używamy tylko w przypadku przecięcia, mnieszych zakładów niż 20 cm itp. A folie do konstrukcji przypinamy sporadycznie zszywaczem. :???:
Taśmę klejąca tak czy siak kupilem więc będzie użyta gdyż na pewno nie bedzie zakładu 20 cm na foli .
Jeśli chodzi o elektrykę to większość kabi poszła po suficie oraz w sciankach wewnętrznych.
W zasadzie na scianach zewnętrznych mam bardzo mało puszek i kabli , moim skoromnym zdaniem można tak rozplanować elektrykę aby większość gniazdek ect była na scianach wewnętrznych.
W chwili obecnej wyglada to w nastepujący sposób:

Image

W środek pójdzie oczywiscie wełna na to osb plus k-g w sciankach zewnętrznych też najpierw bedzie welna potem folia na to osb i k-g , zdjęcia podeslę do oceny.