Domek na Żuławach

Radości i problemy związane z budową domów naszych Forumowiczów.
remojames
Posts: 139
Joined: Wed 25 Feb, 2009

Post by remojames » Fri 22 Oct, 2010

Święta prawda dlatego też inwestorzy szukają pomocy na forach itp bo bo prostu się boją.
Jeśli już rozmawiamy na ten temat to czy tak zwana kanadyjka pobudowana tą samą metodą, dodam że tak zwaną wzorcową, sprawdzi się w różnych strefach klimatycznych ? Czy dom pobudowany w Norwegii tak samo sprawdzi się w miejscu gdzie wilgotność nie spada po niżej 70 % i na odwrót ? Czy w Australi też tak budują? To są czysto hipotetyczne sytuacje które mnie nurtują.


Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Fri 22 Oct, 2010

Jan, chodzi mi o wentylację przestrzeni pod styropianem. Jest dana listwa startowa perforowana, ale cokołem (wykonanym z XPS-a i tynku żywicznego) dojechaliśmy do tej listwy i tak sobie teraz myślę, że ewentualna woda w stanie płynnym pomiędzy styropianem a OSB powinna mieć możliwość odpłynięcia... no chyba, że same ryfle w styropianie wystarczą i woda ma jedynie odparowywać- sorry za laickie podejście, ale w tych kwestiach jestem naprawdę lajkonikiem.:-) Nie znalazłem jeszcze nigdzie tego detalu wykonawczego stąd moje pytanie. Może wiecie jak to wykonać to zaoszczędzicie mi trochę czasu na latanie "po mieście" i rozpytywanie ludzi pozornie mądrych w tych tematach?

Daniel (bo tak masz chyba na imię), aby przyjechać i wykonać poprawki, trzeba się najpierw przyznać,że się coś spier... A o to w tym przypadku trudno- na pewno czytałeś o błotku lepiącym się do butków, niemożliwym wjeździe na budowę (wstawiłem zdjęcie, które pokazywało co uniemożliwiało wjazd- tj socjal-przyczepa p. Szostaka, którą zresztą musiał zabrać z działki sąsiada bo syf jakiego mu narobił groził epidemią ), ingerencji inwestora w prace, zaginionych dziennikach budowy, itp pierdoły. Szkoda mi czasu na pałowanie się z p. Szostakiem, ponieważ chcę się wprowadzić jeszcze w tym roku (zgodnie z planem miałem mieszkać w maju a maksymalnie czerwcu br). Pism, próśb, rozmów, ustaleń z nim było tyle, że wskaźnik wiarygodności p. Szostaka w moich oczach oscyluje w granicach zera bezwględnego. Co do gwarancji to oczywiście na te zakresy, które p. Szostak zdał protokołem mimo stwierdzenia w nim wad wykonanych prac, zgodnie z K.C. ona obowiązuje, ale jeśli ktoś porzuca budowę to czego mam jeszcze oczekiwać. Ze złudzeń już się wyleczyłem.

Panowie dajcie mi znać co z tą wentylacją, wiercić te otwory w cokole czy nie.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Fri 22 Oct, 2010

Nie nie buduje sie tak samo . Moge ci podac przyklad wloski gdzie zgodnie z norma folie paroizolacyjna montuje sie pod osb na poszyciu zewnetrznym a wiatroizolacji sie nie stosuje mowie o regionach centralnych i poludniu co do styropianu stosuje sie komore wentylacyjna 3 cm .teraz te przepisy sie zmieniaja i jesli chodzi o styropian bedzie trzeba stosowac 10 cm zamiast dotychczasowego 5 cm baz komory wentylacyjnej to samo tyczy sie krokwi (wymiar jest inny ) jak rowniez instalacji elek czy wodnej , sa ukladane na plycie orzed wylewka i wiele innych szczegolow.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Fri 22 Oct, 2010

I tu wielkie pole do popisu dla stowarzyszenia ,ktoremu mam nadzieje uda sie w koncu wprowadzic ujednolicone zasady nadzoru ,gwarancji powykonawczych jak rowniez standartow budownictwa SZKIELETOWEGO W POLSCE.
Jan, tutaj się z Tobą nie zgodzę, tą są kwestie, które powinny znaleźć się w gestii odpowiednich instytucji państwowych a nie stowarzyszeń (te powinny pełnić głównie funkcję szkoleniową ewentualnie tzw. touch point'ów)- bez względu na ich zasługi dla rozwoju danej dziedziny. Sytuację może rozwiązać wprowadzenie w Polsce Eurocodów. Słyszałem, że mają one obejmować również budownictwo drewniane, ale czy tak będzie nie wiem. Myślę, że jeśli by to nastąpiło, rozwiązałoby wszelkie rzeźby i patologie spotykane w budownictwie w ogóle.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Sat 23 Oct, 2010

masz racje jednak aby tego dokonac jest potrzebny nacisk na wladze a to jest w gestii stowarzyszen .Znow wroce do wloch gdzie pomimo niskiej kultury znajomosci tego typu budownictwa jak rowniez braku tradycji jesli chodzi o konstrukcje drewniane wiele rzeczy jest uregulowanych i chcac funkcjonowac na rynku musisz je przstrzegac przynajmnniej jako wykonawca masz obowiazek typu ubezpieczenia gwarancji respektowania projektu i jesli sa wprowadzane nawet najmniejsze zmiany (przyklad przewiazek o ktorych pisal dwronka) musza byc uzgodnione i zatwierdzone przez architekta i inrzyniera strukturalnego.Kazdy etap budowy jast konczony odbiorem .Nie polozysz tynku jesli sposob montazu styropianu nie zostanie odebrany itp,itd.Pewnie jest to trudniejsze jednak bezpieczniejsze dla obu stron.I na koniec tego elaboratu powiem jeszcze ze nie ma tu typowego dziennika budowy ale prowadzi sie dokumentacje zdjeciowa oraz sporzadza sie protokoly odbioru.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Sat 23 Oct, 2010

Tomasz Kuchta,
Ja bym nie wiercil otworow poniewaz jesli nawet skropli sie tam para co przy dobrej izolacji sie nie zdaza odparuje sama wazne by zostawic wolne otwory od spodu listwy startowej. JA stosuje specjalne kolki z mikro siatka w gornej i dolnej czesci sciany ale tak jak pisalem to jest inna technologia. tobie nie polecam bo mysle ze trudno bylo by ci utrafic w czczeliny wentylacyjne.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Sun 24 Oct, 2010

Chodzi mi dokładnie o ten element- styk cokołu i tynku mineralnego. Właśnie w tym miejscu myślałem, aby co 1 m wykonać nawiert.
Attachments
Zdjęcie031.jpg

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Sun 24 Oct, 2010

I jeszcze jedno pytanie, czy kominek z płaszczem wodnym wymaga kratki w obudowie? Mój "mistrz świata" od kominków twierdzi, że nie. :-) Mówi, że takie kratki wstawia się jedynie w systemach z DGP.
Attachments
Zdjęcie032.jpg

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Mon 25 Oct, 2010

Wszystko zalezy od tego czy wklad i podlaczenie do komina sa izolowane, nie chodzi tu o izolacje obudowy, lecz o to czy izolacja jest na samym wkladzie. Jezeli wklad jest nieizolowany to brak kratek jest wielkim bledem gdyz kazdy wklad z plaszczem wodnym ma podane dwie moce. Jedna to moc obiegu a druga moc grzewcza czyli ta ktora oddaje wklad poprzez promieniowanie ciepla bezposrednio do powietrza, a co za tym idzie wnetrza obudowy. Jesli zachodzi taka sytuacja ze wklad nie jest izolowany i nie ma kratek to moze dojsc do zniszczenia obudowy jak i samego wkladu. Jesli chcesz miec pewnosc, ze nic sie nie stanie dlabym kratke jaki i nawiewna na dole tak i wywiewna w czopuchu. Wszystko po to aby wklad byl chlodzony przez powietze. W razie watpliwosci zerk ij do instrukcji montazu lub zadzwon do producenta wkladu.

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Sun 31 Oct, 2010

Tomku co z Twoim kominkiem , czy jest poprawnie wykonany?
Jakiej produkcji jest wkład?

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Mon 01 Nov, 2010

Wykonałem kratkę wywiewną z boku obudowy- hydraulik, który walczy u mnie z instalacjami potwierdził Twoje argumenty- także serdeczne dzięki za podpowiedź. Do kominka doprowadzone jest rurą powietrze z zewnątrz budynku. Producentem jest Ulrich, ale w zasadzie oni sprzedają to pod swoim brandem a tak naprawdę jest to włoski Edilkamin. Oni to zestrajają tj. solary, kominki, piece gazowe i inne, w jeden system dają serwis itd. Kominek jest aktualnie zabudowywany. Problem z instalacją co. cwu. miałem w kotłowni, którą całą należało wykonać od początku- był problem ze znoszącymi się strumieniami wody. Aktualnie palimy w kominku od ok 2-3 tygodni i nie widać problemów. W przyszłym tygodniu muszę wgramolić się na dach, ponieważ mam mały wyciek płynu solarnego przy panelu mocującym baterii heat-pipów.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Tue 14 Dec, 2010

No i mieszkamy.
Aktualnie walczymy z zimnymi ścianami (wieje z kontaktów). Niewątpliwą atrakcją jest również możliwość lepienia bałwana bez wychodzenia z domu. Na zdjęciach poniżej dach wykonany przez firmę Hader Grzegorz Szostak (vel Uznany Doradca Forum).
Attachments
dach.jpg
dach2.jpg

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

kanal wentylacyjny

Post by KonradJ » Tue 14 Dec, 2010

Jezeli jest to poddasze zamieszkalne to brak tutaj kanalu wentylacyjnego minimum 5 cm,tuz pod plyta rownolegle do krokwi.Jest to powazny blad,nie do zaakceptowania!

JaKuBa
Posts: 225
Joined: Wed 28 Jan, 2009
Location: Wejherowo

Post by JaKuBa » Tue 14 Dec, 2010

Kanaly wentylacyjne zapewnia sie gdy na dachu mocuje sie deski czy plyte drewnopochodna. Takiej tu nie widze. Wiec chyba mylisz sie "wykonaco".

Bold
Posts: 146
Joined: Fri 14 Mar, 2008

Post by Bold » Wed 15 Dec, 2010

JaKuBa wrote:Kanaly wentylacyjne zapewnia sie gdy na dachu mocuje sie deski czy plyte drewnopochodna. Takiej tu nie widze. Wiec chyba mylisz sie "wykonaco".
To zobacz na drugą stronę tego tematu.

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

OSB

Post by KonradJ » Wed 15 Dec, 2010

Jest zastosowana plyta osb, i co wiecej?

Kubek
Posts: 124
Joined: Mon 12 Oct, 2009

Post by Kubek » Thu 16 Dec, 2010

Pytanie w jaki sposób prawidłowo wykonać szczelinę wentylacyjną dachu aby nie było okazanych na zdjęciach efektów?

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Fri 17 Dec, 2010

Najlepszym rozwiązaniem jest założenie na krokwiach folii wysokoparoprzepuszczelnej, następnie zamontowanie na krokwiach rusztu (wzdłuż krokwi) np. 30-50 x 50 mm, a na ruszt położyć płytę poszycia, np. MFP.
Folia (podkreślam) wysokoparopszepuszczalna - w granicach powyżej 3.000 g.m2/24g - zapewni szczelinę wentylacyjną.
Nie zapomnij o otworach wlotowych w okapie dachu i szczelinie wylotowej w kalenicy dachu.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Fri 17 Dec, 2010

Poszycie/stężenie dachu stanowi OSB. Na to dana jest jakaś membrana dachowa, nie wiem dokładnie jaka. Jak się okazało śnieg widoczny na zdjęciu wwiewany był przez tzw. gąsior, pod który wykonawca nie zastosował pianek uszczelniających.
Panie Wojtku (oraz pozostali wykonawcy) co Pan sądzi/sądzicie o pozbyciu się problemu zimnych ścian i wiatru wiejącego z kontaktów poprzez zastosowanie pianki wysokorozprężnej podawanej z agregatu? Stosuje się tego typu rozwiązania? Nie wiem jaki będzie to miało wpływ na np. oddawanie lub absorpcję wilgoci przez ściany ponieważ "wstrzeliłbym" to w pustą przestrzeń pomiędzy płytę g-k a węłnę mineralną ułożoną pomiędzy belkami konstrukcyjnymi ścian.

Kubek
Posts: 124
Joined: Mon 12 Oct, 2009

Post by Kubek » Sat 18 Dec, 2010

Jesli chodzi o pianki poliuretanowe to temat był już omawiany na forum.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Tue 22 Feb, 2011

Kilka miesięcy temu zrobiłem badania kamerą termowizyjną, które ujawniły kilkadziesiąt mostków termicznych- zarówno w ścianach jak i przy oknach, tj ościeżnicach (oszczędność na piance poliuretanowej?). Na wiosnę czeka mnie min. ponowne obsadzenie trzech okien tarasowych- są tak "przekoszone", że nic nie można już z tym zrobić. Kilka kwiatków na zdjęciach poniżej- czym groziłoby pozostawienie ich w takim stanie chyba nie muszę opisywać.
Niechlujstwo, niedokładność oraz wszechobecna bylejakość- tak można podsumować efekty pracy firmy Hader.
Attachments
IR_3672.jpg
IR_3683.jpg
IR_3686.jpg
IR_3678.jpg
IR_3724.jpg
IR_3705.jpg

remojames
Posts: 139
Joined: Wed 25 Feb, 2009

Post by remojames » Tue 22 Feb, 2011

ale fajna zabawka :-)
ile kosztuje takie sprawdzenie domu ?

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Fri 25 Feb, 2011

Płaciłem 6 stów, ale chłopaki spędzili w domku z 5 godzin i sprawdzili go bardzo dokładnie. Po takim badaniu masz wszystko czarno na białym. Przy takich mrozach jak teraz badanie zwróci się bardzo szybko.
Przy okazji warto by trochę więcej napisać czym grożą mostki termiczne, a w budynkach szkieletowych zwłaszcza. Polecam literaturę fachową, osobiście np. spotkałem b. interesujący artykuł w czasopiśmie z mojej branży - nie wiem tylko czy mogę podać tytuł na forum, aby nie było to zakwalifikowane jako kryptoreklama - pytanie do p. Wojtka? Artykuł dotyczył korozji biologicznej spowodowanej mostkami termicznymi.

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Fri 25 Feb, 2011

Czekamy na bliższe informacje.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Sat 26 Feb, 2011

"Ochrona przed korozją" 1/2010, artykuł:"Biodeterioracja pleśniowa wywołana występowaniem wad technologicznych w budownictwie". Można poszukać na stronach Sigmy-not i ewentualnie ściagnąć płacąc sms-em. Polecam.

hothar
Posts: 27
Joined: Mon 29 Mar, 2010

Post by hothar » Mon 16 May, 2011

Witam. Panie Tomaszu czy coś się rozjaśniło w sprawie Pańskiego domu???

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Tue 11 Oct, 2011

Witam,
Dom jest w trakcie remontów, część została wykonana w tym roku, część będzie trochę później.
Oczywiście firmy Hader Grzegorz Szostak nie polecam nikomu. Omijać szeroki łukiem.
Do mojej historii życie (a raczej sam p. Szostak) dopisało scenariusze. O jednym z nich można poczytać w tym wątku: http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic. ... e0ba#28051

Grzesiek13
Posts: 14
Joined: Fri 26 Mar, 2021

Re: Domek na Żuławach

Post by Grzesiek13 » Thu 15 Apr, 2021

Jeśli potrzebujecie fachowców którzy zajmują się lokalizacja przecieków rur to zgłoście się do firmy [Admin - To nie miejsce na tanią reklamę] która ma duże doświadczenie i najlepsze sprzęty. To ważne bo z taką firmą mamy pewność że wyciek jest wykryty i poprawnie naprawiony a problem sie nie pojawi.

prywata
Posts: 7
Joined: Wed 28 Aug, 2019

Re: Domek na Żuławach

Post by prywata » Wed 22 Sep, 2021

Oj tak także marzyłam o takim domku i własnym polu. I teraz to marzenie się spełnia i nawet więcej kupujemy nawet z mężem kilkanaście sztuk bydła. Dlatego też koniecznie musimy pomyśleć o takim elektroniczny pastuch aby nasze bydło nie chodziło sobie wszędzie. Poza tym dzięki temu będziemy mieli ogrodzony cały teren a to także dość istotną sprawą dla mnie jest.



Post Reply

Return to “Historie budowy domów”