Domek na Żuławach

Radości i problemy związane z budową domów naszych Forumowiczów.
Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Mon 15 Feb, 2010

Ten element pokaże jak będzie gotowy. Stanowi klucz do zachowania szczelności wokół ościeży.


Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Thu 18 Feb, 2010

Na foto poniżej wspomniane wcześniej przez Wojtka Nitkę uszczelnienie taśmami dekarskimi w praktyce. Należy jednak pamiętać o odpowiedniej kolejności i dokładności wykonania, gdyż "diabeł tkwi w szczegółach".
Przy okazji widać pasowanie pierwszego rzędu styropianu ryflowanego z zakładkami o grubości 12 cm. Jest oczywiście listwa startowa, ale... praktycy wiedzą. :)
Trochę wstrzymuje nas jeszcze pogoda. Pomogliśmy sobie trochę usuwając lód z wewnątrz.
Attachments
Z66_0237.jpg
Z66_0242.jpg

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Thu 25 Feb, 2010

No to powoli kończymy mocować styropian ryflowany z zakładkami. Na siatkę i klej jeszcze trochę za niskie temperatury. W między czasie w środku poszły listwy dystansowe i wzmocnienia kuchenne pod szafki. W tej przestrzeni będą instalacje: elektryczna, c.o. i c.w.u.

Przy okazji w kwestii okien...
W tym budynku ze względu na dużo przeszkleń poszły okna 3-szybowe o U=0,5 dla wkładu szybowego i U=1,1 dla profili. Dla całego okna w zależności od wielkości U=0,8 lub 0,9. Wg norm klasa energetyczna A.
Attachments
Z66_0244.jpg
Z66_0245.jpg
Z66_0247.jpg

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Thu 25 Feb, 2010

W kwestii formalnej- kilka dni temu inspektor nadzoru odebrał konstrukcję- w zasadzie (poza tzw. kosmetyką) bez zastrzeżeń.
Przy okazji ponawiam zaproszenie na budowę- jeśli miałbym być obecny to jestem w drugim tygodniu marca.

Kubek
Posts: 124
Joined: Mon 12 Oct, 2009

Post by Kubek » Fri 26 Feb, 2010

Czyli jakieś zastrzeżenia miał.... Proszę o podanie w celu weryfikacji ich zasadności.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Fri 26 Feb, 2010

Konkretnie chodzi o przedłużenie kotew tak, by stopa opierała się bezpośrednio na płycie fundamentowej a nie bloczku. Nie ma po prostu pewności czy jest on faktycznie klasy B-15.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Fri 26 Feb, 2010

Chodzi po prostu o tzw. "dmuchanie na zimne", jest to pokłosie radosnej twórczości wykonawcy płyty fundamentowej, trzeba w 2 miejscach wzmocnić kotwy. Sama konstrukcja budynku wykonana została bez zastrzeżeń ze strony inspektora.

Kubek
Posts: 124
Joined: Mon 12 Oct, 2009

Post by Kubek » Fri 26 Feb, 2010

Panie Tomaszu czy ten inspektor nadzoru to spec od budownictwa drewnianego ? Ile zamówił Pan inspekcji na czas budowy ?

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Fri 26 Feb, 2010

Kubek, inwestor wyjechał na urlop więc pozwolę sobie napisać jak ja to widzę.

Pierwsze spojrzenie inspektora było na styropian - czy jest ryflowany. Następnie sprawdzanie szczegółów: nadproża, słupy, podciągi itp. Ponieważ jest konstruktorem rozmowa z nim była dla mnie przyjemnością. Z zakresu ochrony drewna przed korozją biologiczną rozmowa dotyczyła głównie newralgicznych punktów, o których napisane jest wyżej - słupów. Resztę było widać, więc podejrzewam, że dlatego nie było dyskusji.
Kubek wrote:Ile zamówił Pan inspekcji na czas budowy ?
Kilka jeszcze zapewne będzie. Tomasz Kuchta pracuje w branży budowlanej i ma duże możliwości w tym zakresie. Dla mnie jako wykonawcy - nie ukrywam - wyzwanie. Jestem jednocześnie w pełni otwarty na inspekcje.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 03 Mar, 2010

Silny wiatr wygonił nas do środa budynku. Dodatkowo trochę śniegu i mrozu odwleka powrót na dach.
Wewnątrz mamy rozprowadzone rury 3. warstwowe do grzejników. Jutro powinno być zakończone okablowanie instalacji elektrycznej. Troszkę nas wstrzymuje jeszcze dość mocno zmarznięty fundament, a w następnym tygodniu chcemy ułożyć podłogówkę, kanalizację i sprowadzić wszystko do kotłowni. Ogrzewanie będzie z 2 źródeł: kominek z płaszczem wodnym i kocioł gazowy kondensacyjny. Do ciepłej wody dodatkowo zestaw solarny: zasobnik 500L i 3 kolektory próżniowe po 24 rury. Do całości przydomowa oczyszczalnia ścieków.
Attachments
Z66_0258.jpg
Z66_0257.jpg
Z66_0255.jpg
Z66_0254.jpg
Z66_0253.jpg
Z66_0251.jpg
Z66_0250.jpg

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Wed 03 Mar, 2010

:roll: Z tym sniegiem to tragedia, ja dach wlasnie robie (krokwie) i do srodka niema gdzie uciekac.
Czy moge poznac przyblizone koszty instalacji solarnej Grzegorzu?? :mrgreen:

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 03 Mar, 2010

Taka pora roku, dlatego jest przeniesienie prac do środka. Nie zawsze jest taka możliwość na wcześniejszych etapach co wielu inwestorów nie bardzo rozumie.
Zestaw solarny w detalu to 25 000 + vat.

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Wed 03 Mar, 2010

Grzegorz Szostak wrote:Taka pora roku, dlatego jest przeniesienie prac do środka. Nie zawsze jest taka możliwość na wcześniejszych etapach co wielu inwestorów nie bardzo rozumie.
Zestaw solarny w detalu to 25 000 + vat.
Ktoś tu zaszalał :cool:
Porządny zestaw solarny to koszt 8 tyś pln z zasobnikiem 300 l. i sterownikiem - full wypas.
Zestaw solarny 25 tyś, kominek z płaszczem wodnym 20 tys - spojrzenie inwestora podczas wymiany płynu do solara, napraw i braku pradu - Bezcenne :wink:
Nie zapominajmy o tym, że przy komnku z płaszczem wodnym jest wręcz wymagane dodatkowe zródło prądu.
Panowie to jeszcze nie ten czas na solary, kominki z płaszczem wodnym itp
To tak jak z telewizorami plazmowymi co prawda będzie to trwalo dłużej ale za pare lat taki zestaw solarny osiągnie uczciwą cenę czyli 2-3 tyś.
Oczywiscie każdy ma wolną ręke ale propagowannie solara jako ekologicznego rozwiązania jest oszustwem prostym przykładem jest sam etap produkcji i ilosc potrzebnego drewna do pakowania itd.
Zresztą co się będę rozpisywał.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Thu 04 Mar, 2010

Przede wszystkim podałem cenę detaliczną jaką zapłaci inwestor kupując osobiście. Za 8000zł można kupić jedynie kolektory płaskie, a wtedy rzeczywiście - serwisowanie tego to udręka. Możliwość podłączenia zasilania awaryjnego kotłowni wykonuję standardowo bez względu na źródła ciepła.

Do kwestii opłacalności trzeba jeszcze dodać komfort użytkowania. Temat rzeka i co osoba to inne zdanie.

Michal77
Posts: 6
Joined: Thu 14 Jan, 2010

Post by Michal77 » Thu 04 Mar, 2010

Witam. Czy budynek będzie wyposażony w rekuperator?

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Thu 04 Mar, 2010

nie

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Sat 06 Mar, 2010

Witam,
1. Ogrzewanie to tzw. hybryda: gaz+ kominek wodny+ wspomaganie solarem. Jak się sprawdzi? Nie wiem, ale teoretycznie wygląda to ciekawie- zwłaszcza, że mam niestety 'wysokie rachunki za prąd z tego ok 150-200 pln/m-c za samą ciepłą wodę. Koszt na etapie budowy nie jest drastycznie wysoki, ponieważ pewne elementy są wspólne (min. bufor oraz automatyka) dla poszczególnych źródeł ciepła. Co do dodatkowego źródła prądu to mam świadomość, że należy się w nie zaopatrzyć i to zrobię.
2. Ilość inspekcji będę chciał ograniczyć do minimum. Nie chodzi o to, aby starać się kogoś przyłapać na błędach (takie podejście świadczy najczęściej o złej woli inwestorów), ale by upewnić się, że wszystko jest wykonane zgodnie ze sztuką i tyle. Nikt nie jest omnibusem- a jeśli ze spotkania osób znających się "na rzeczy" może wyniknąć jakaś synergia to tylko lepiej dla trwałości obiektu. W perspektywie lat również taniej- i dla wykonawcy (okres gwarancji) i dla inwestora (okres pogwarancyjny)- taki banał, ale jak często pomijany w procesie budowy domków jednorodzinnych.

remojames
Posts: 139
Joined: Wed 25 Feb, 2009

elektryka

Post by remojames » Sun 07 Mar, 2010

Zauważyłem że przewody elektryczne są dostawiane do drewna ( spinki itp, mogłem nie zauważyć dokładnie ) moje pytanie brzmi czy błędem jest prowadzenie głównych przewodów przez drewno wiercąc w nim po środku dziurkę by przeprowadzić kabel ? Nie mówię tu o wierceniu każdej deski gdzie idzie kabel tylko tam gdzie się nie da inaczej. Może są inne sposoby przeprowadzania przewodów by nie osłabiać konstrukcji budynku?

kunikmar
Posts: 18
Joined: Tue 29 Mar, 2005

Post by kunikmar » Sun 07 Mar, 2010

Grzegorz Szostak wrote:No to powoli kończymy mocować styropian ryflowany z zakładkami.
Czy styropian jest bezpośrednio mocowany do wiatroizolacji? Zauważyłem, że nie ma listowania budynku?

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Mon 08 Mar, 2010

remojames wrote:czy błędem jest prowadzenie głównych przewodów przez drewno wiercąc w nim po środku dziurkę by przeprowadzić kabel ?
Nie jest to błąd o ile otwory zostaną wykonane prawidłowo a następnie wzmocni się to miejsce łącznikiem stalowym. Można jednak w prosty sposób uniknąć tego wykonując ruszt stalowy a nie drewniane listwy.
kunikmar wrote:Czy styropian jest bezpośrednio mocowany do wiatroizolacji?
Tak, a listwy dystansowe daje się przy płaskim styropianie. Nie polecam tej metody (listwy) ze względu na odkształcenia płaszczyzny podczas mocowania.

remojames
Posts: 139
Joined: Wed 25 Feb, 2009

Post by remojames » Mon 08 Mar, 2010

kunikmar wrote:Czy styropian jest bezpośrednio mocowany do wiatroizolacji?
Tak, a listwy dystansowe daje się przy płaskim styropianie. Nie polecam tej metody (listwy) ze względu na odkształcenia płaszczyzny podczas mocowania.[/quote]

ale czy nie jest błędem mocować styropian bezpośrednio do płyty OSB? Wydaje mi się ze ta listwa sprawia ze jest dodatkowa wentylacja po miedzy styropianem a wiatroizolacją która jest przyczepiona na OSB.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Mon 08 Mar, 2010

Przestrzeń wentylacyjną stanowią rowki o odpowiednim rozstawie i powierzchni. Przyjętą zasadą jest, że ich powierzchnia nie może być mniejsza niż 50% (optymalnie 60/40). Zauważyłem, że wielu architektów i producentów sugeruje się napisanymi przez Wojtka Nitkę wymaganiami i zamieszczonym tam zdjęciem. Nie jest to jednak taki układ (rowków) jaki stosuję.

Image

Co do listew dystansowych do styropianu płaskiego trafisz na problem ich odpowiedniego rozstawu. Przemyśl tylko jak go przymocujesz przy otworach, gdzie jest największe ryzyko wpływu wody.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 08 Mar, 2010

Grzegorz Szostak wrote:Co do listew dystansowych do styropianu płaskiego trafisz na problem ich odpowiedniego rozstawu. Przemyśl tylko jak go przymocujesz przy otworach, gdzie jest największe ryzyko wpływu wody.
przy montazu odpowiednich arukszy styropianu i pewnym rozwiazaniu nie ma zadnych problemow przy zastosowaniu listew dystansujacych to samo dotyczy miejsc tj.okna drzwi, nie wiem a jakim odksztalcaniu myslisz Grzegorzu ja nic takego nie zaobserwowalem a stosuje te metode kilka lat uwazajac ja za dobra tansza i sprawdzona,
co do rusztu stalowego podwieszonego pod belkami stropu - rozwiazanie dobre ale drozsze,
jesli przewiercimy otwor(na kabel) w centrum belki to nie oslabiamy jej gdyz ta czesc jest ,,martwa konstrukcyjnie" :roll:
no ale kazdy ma swoje rozwiazania. :idea:

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Tue 09 Mar, 2010

Jak pisalem wczesniej ja rowniez montuje na listwach (paskach styropianu )i nie natrafilem jak do tej pory na problemy ,jesli chodzi o instalacje ta akurat jest puszczana podloga przed wykonaniem wylewki wiec odpada problem wiercenia otworow ,co do strefy martwej to calkowicie zgadzam sie z Marcinem

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 09 Mar, 2010

Chodzi mi konkretnie o stabilność wymiarową w różnych warunkach temperaturowych i wilgotnościowych w przebiegu czasu (DS styropianu). Zachowanie tych parametrów zależy wprost od metody mocowania i przylegania do podłoża. Powyższy problem zauważono przy metodzie mocowania na tzw. placki w technologii murowanej stąd teraz zaleca się metodę ramki i placków lub na grzebień. Polecam materiały Stowarzyszenia na Rzecz Systemów Ociepleń.

Co do kosztów jest mi o tyle łatwiej, że rowki (ryfle) wykonywane są w mojej firmie. Gdybym miał wrócić do listew koszty wzrastają mi około 50-60% w tym zakresie.
Marcin L wrote:co do rusztu stalowego podwieszonego pod belkami stropu - rozwiazanie dobre ale drozsze,
Dla mnie tańsze i lepsze. Kwestia źródeł zaopatrzenia i logistyki.
Marcin L wrote:jesli przewiercimy otwor(na kabel) w centrum belki to nie oslabiamy jej gdyz ta czesc jest ,,martwa konstrukcyjnie" :roll:
W środku belki swobodnie podpartej mamy maksymalny moment zginający. Jeżeli wykonamy otwór musimy mieć pewność, że nie spowoduje to przekroczenia stanu granicznego użytkowania.

sadrak
Posts: 20
Joined: Thu 13 Nov, 2008
Location: śląsk

Post by sadrak » Wed 10 Mar, 2010

W środku belki swobodnie podpartej mamy maksymalny moment zginający. Jeżeli wykonamy otwór musimy mieć pewność, że nie spowoduje to przekroczenia stanu granicznego użytkowania.[/quote]

poprzednik miał na myśli oś obojętną belki przy zginaniu - czyli środek przekroju belki - nie środek na długości belki (oczywiście wszystko zależy od średnicy otworu jaki wykona :) )

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 10 Mar, 2010

Ogólnie ujmując każdy wywiercony otwór wpłynie na statykę ze względu na zmniejszenie przekroju belki. Trzeba tylko uwzględnić obciążenia użytkowe, które znacząco się różnić od obliczonych w projekcie. Problem ten omijam już na etapie projektowania konstrukcji, w efekcie osiągając efekt m.in. jak na zdjęciu. Belka stropowa oparta na oczepie ściany wewnętrznej.
Attachments
Z66_0259.jpg

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Thu 11 Mar, 2010

Na dziś idą prace z blacho-dachówką i mocowaniem profili stalowych na poddaszu. Ponieważ utrzymuje się mróz mamy przystopowane kilka miejsc. Jak dobrze pójdzie to w następnym tygodniu będzie komplet rur i przewodów instalacyjnych.
Attachments
Z66_0260.jpg

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 23 Mar, 2010

Zaległe sprzed tygodnia...
Wyrównana jest płyta fundamentowa. Ostateczna różnica w poziomach 4cm. Najlepiej to widać porównując zdjęcie poniżej z tym zamieszczonym w pierwszym poście (lustra wody nie oszuka się).
Wełna na stropie, skosach i ściankach poddasza jest gotowa. Zdjęcie zrobione w trakcie prac.
Attachments
Z66_0268.jpg
Z66_0264.jpg

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Fri 26 Mar, 2010

Pogoda pozwoliła przyśpieszyć znacząco prace. Na zewnątrz przygotowanie pod klej na siatce. Wewnątrz układanie ogrzewania podłogowego i kanalizacji. Profile pod płyty GK są w 99%.
Attachments
Z66_0279.jpg
Z66_0276.jpg
Z66_0273.jpg

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Sun 28 Mar, 2010

Witam,
W tym miejscu mam pytanie do Szanownych Forumowiczów. Czy nie uważacie, że w związku z niebezpieczeństwem związanym z ewentualnym uszkodzeniem rur przesyłowych wody (zimnej oraz ciepłej) należałoby, aby zastanowić się nad prowadzeniem tego typu instalacji poza ścianami jak i (w przypadku ogrzewania podłogowego) poniżej poziomu podwaliny? Zdaję sobie sprawę, że aktualna technologia produkcji tych rur jest - jakby to powiedzieć - nie z "tamtej epoki", ale... Błąd montera, błąd na produkcji, itp. może mieć przecież opłakane skutki. Dotyczy to zwłaszcza podłogówki, gdzie kontakt wody z materiałem wybitnie hydrofilowym jakim jest beton a następnie podwalina będzie skutkował wiadomo czym. Będę wdzięczny za odpowiedzi wszystkich osób, ale mających doświadczenie wykonawcze lub/i konstrukcyjne w tym zakresie - szczególnie. :-))

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Mon 29 Mar, 2010

Na rury w ścianie jest rozwiązanie w postaci "rura w rurze", tak jak w instalacji elektrycznej, gdzie kabel dajemy w rurce osłonowej. Niestety jest to dość kosztowne w wykonaniu. Pośrednim rozwiązaniem jest zastosowanie rur 3. warstwowych PE-RT/AL/PE-XT, ale nie wszędzie jest taka możliwość.

W przypadku podłogówki można rozwiązać to jak na zdjęciach poniżej.
Image
Image
Niestety montaż przed zamknięciem budynku jest równoznaczny z brakiem gwarancji na rury lub cały system. Dochodzi też kilka innych problemów, o których wspominałem w innych tematach. Prowadzenie rur PE zgrzewanych w osłonach nic nie da jeśli nie osłonimy również złączy. To na nich właśnie dochodzi do pęknięć częściej niż w wyniku wady fabrycznej.
Tomasz Kuchta wrote:Dotyczy to zwłaszcza podłogówki, gdzie kontakt wody z materiałem wybitnie hydrofilowym jakim jest beton a następnie podwalina będzie skutkował wiadomo czym.
Nie każdy wie o co chodzi, a pisząc potocznym językiem oznacza to że beton "chłonie wodę jak gąbka".

W całości ochrony podwaliny przy wodnym ogrzewaniu podłogowym ( i nie tylko) trafiamy na kilka problemów. Jeżeli wykonamy poniżej jej i tak mamy podciąganie w pobliżu kotew. Jeżeli wykonujemy powyżej narażone są przejścia. Bez względu na wybrane rozwiązanie musimy zapewnić maksymalną ochronę (szczelność) pomiędzy jastrychem a podwaliną.

Tomasz Kuchta
Posts: 62
Joined: Fri 13 Nov, 2009
Location: Północ

Post by Tomasz Kuchta » Mon 29 Mar, 2010

Grzegorz Szostak wrote:W całości ochrony podwaliny przy wodnym ogrzewaniu podłogowym ( i nie tylko) trafiamy na kilka problemów
To czy w takim razie wodne ogrzewanie podłogowe powinno być dopuszczone do stosowania w budownictwie szkieletowym. Czy w innych krajach (Szwecja, Stany, Kanada, itp) również się je stosuje?
Grzegorz Szostak wrote:Jeżeli wykonamy poniżej jej i tak mamy podciąganie w pobliżu kotew.
W pobliżu kotew? Tzw. kotwy chemiczne są klejem opartym na spoiwie epoksydowym, które nie podciąga kapilarnie wody. Wydaje mi się, że jest to rozwiązanie bezpieczniejsze, tzn umiejscowienie "podłogówki" poniżej podwaliny... oczywiście jeśli jest taka możliwość.
Grzegorz Szostak wrote:Bez względu na wybrane rozwiązanie musimy zapewnić maksymalną ochronę (szczelność) pomiędzy jastrychem a podwaliną.
Właśnie tu jest problem, ponieważ maksymalna szczelność nie oznacza szczelności absolutnej (bo taka nie istnieje, )- materiał izolujący pracuje, traci swoje własności itp. Wydaje mi się jednak, że to można rozwiązać tylko konstrukcyjnie.
Jeśli chodzi o zdjęcie powyżej to w tym przypadku ewentualna awaria podłogówki nie będzie jednak oznaczała zawilgocenia podwaliny. Z tego powodu takie rozwiązanie bardziej mnie przekonuje. Czy mam racje?
Będę szczerze wdzięczny za jakieś opinie, ponieważ szczerze powiedziawszy zacząłem ostatnio o tym rozmyślać... a może zupełnie niepotrzebnie.

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Mon 29 Mar, 2010

:mrgreen:
witam Grzegorzu widze ze moje zdjecia z budow posluzyly do dyskusji na temat ogrzewania podlogowego,od kilku lat stosuje to rozwiazanie(tj.wykonanie plyty betonowej przed budowa szkieletu) i ani ja ani zaden z inwestorow nie odnotowal zadnych problemow z instalacja co i wod-kan.
Ponadto hydraulicy ktorzy pracuja jako moi podwykonawcy daja gwarancje na swoje instalacje.
Kilkadziesiat razy bralem udzial w budowie gdzie w tej kolejnosci wykonuje sie prace io nie widze tu zadnych problemow i nie weim dlaczego z takim przekonaniem twierdzisz ze bedzie to przyczyna awarii....
podkreslam jeszcze raz ze przy [shadow=red]zachowaniu kultury technicznej podczas matazu szkieletu [/shadow]na gotowej plycia betonowej w ktorej wykonano instalacje ogrzewania podlogowego itp.nie wystepuja zadne awarie.

I jeszcze jedna uwaga ....kalkulowalem wykonanie rusztu pod KG w profilach metalowych i porownalem z listwami drewnanymi i niema szans zeby wyszlo taniej , :cool:

Pozatym domek ladny...

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Mon 29 Mar, 2010

Panowie , mysle ze doszukujecie sie problemu tam gdzie go nie ma ,awaryjnosc instalacji grzewczej (podlogowej ) jest znikoma pod warunkiem ze jest wykonana zgodnie ze sztuka jej montazu ,problem ewentualnych przeciekow moze nastapic zawsze nie tylko w domu szkieletowym ale i w murowanym ,trzeba tez pamietac ze izolacja jest wywinieta na sciany powyzej rur grzewczych wiec nie ma to wplywu na szkielet ( chyba ze w polsce robi sie inaczej) .I jeszcze jedno jak czytam te posty to mam wrazenie ze wilu ludzi probuje twozryc jakis abstrakcyjny swiat budowy domow szkieletowych .Mysle ze warto sie zastanowic czy rzeczywiscie jest tyle problemow prawie nierozwiazywalnych dla szarego zjadacza chleba przy budowie szkieletowca czy co poniektorzy prubuja sie kreowac na ludzi wszystkowiedzacych

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 30 Mar, 2010

Marcin L wrote:nie weim dlaczego z takim przekonaniem twierdzisz ze bedzie to przyczyna awarii...
Jedyne co mogę stwierdzić, to że jest to potencjalne źródło awarii. Doświadczyłem takiej sytuacji na sobie.
Tomasz Kuchta wrote:Czy w innych krajach (Szwecja, Stany, Kanada, itp) również się je stosuje?
Wodne jest bardzo popularne w Szwecji. Układa się je również na wyższych kondygnacjach.
Jan Jablonski wrote:trzeba tez pamietac ze izolacja jest wywinieta na sciany powyzej rur grzewczych wiec nie ma to wplywu na szkielet ( chyba ze w polsce robi sie inaczej)
Dokładnie tak samo. Pokaże na fotkach jak chłopaki skończą dziś jastrych.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Tue 30 Mar, 2010

Panie Kuchta jak sie Pan pewnie zorjetowal tez jestem konstruktorem domow drewnianych i chcialbym Panu wyjasnic kilka spraw zwiazanych z Pana pytaniem ,po piersze .: instalacja grzewcza jest wykonywana na zasadzie pierscieni zamknietych ,czyli jeden koniec przewodu wychodzi z kolektora a drugi po wykonaniu spirali wchodzi do kolektora ,prawidlowo wykonana instalacja niema zlaczek przewodow,po drugie zanim zostanie wykonana wylewka instalacja jest sprawdzana cisnieniowo cz jest wszystko okey ,tak samo jesli chodzi o instalacje wodne ( doprowadzenie wody do kuchni ,lazienki) ,we Wloszech jest to ukladane na plycie ,najpierw instalacja wodno-gazowa i elektryczna ,laszenie podwaliny ze sciana jest zabezpieczone od wewnatrz papa izolacyjna nastepnie jest wykonana pierwsza wylewka rownajaca poziom ,potem jest ulozona izolacja i ogrzewanie podlogowe nastepnie idzie druga wylewka i podloga,awarje zawsze moga sie przytrafic jednak wychodzac z takiego zalozenia nie powinnismy nic robic.Mysle ze w Polsce robi sie tak samo a to co pokazuje i mowi Grzegorz wierze ze jest Pan w dobrych rekach ,Pozdrawiam

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 30 Mar, 2010

Tomasz Kuchta wrote:Wydaje mi się, że jest to rozwiązanie bezpieczniejsze, tzn umiejscowienie "podłogówki" poniżej podwaliny... oczywiście jeśli jest taka możliwość.
Zgadzam się, że podłogówka poniżej podwaliny będzie najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

W przypadku tego domku problem ewentualnej awarii jest znikomy ponieważ mamy bardzo grubą warstwę izolacji (20cm) pod jastrychem, a dól podwaliny jest 15cm od poziomu płyty. Jeżeli pęknie rura woda ma dość dużo miejsca poniżej.
Attachments
Z66_0272.jpg

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 30 Mar, 2010

Zdjęcie po wykonaniu jastrychu. Folia wywinięta na ściany. Nie jest ona nigdzie łączona i tworzy "wannę". Po wszystkim pozostanie tylko uszczelnić przejścia rur od podłogówki. Ostateczny poziom ustawiony tak by zminimalizować wysokość progu w drzwiach balkonowych.
Attachments
Z66_0284.jpg

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Tue 30 Mar, 2010

Grzegorz Szostak wrote: Ostateczny poziom ustawiony tak by zminimalizować wysokość progu w drzwiach balkonowych.
Panie grzegorzu jaki próg w drzwiach balkonowych?



Post Reply

Return to “Historie budowy domów”