Page 2 of 2

Posted: Tue 15 May, 2012
by kulmar
Witam,
Do zrobienia pozostaje jeszcze wylanie tarasu ale będę go wykonywał później z powodu dojazdu. Materiały mam. Dodatkowo okazało się, że równając teren koparkowy natkną się na małe złoże żwiru. Już opchnąłem kilka łyżek sąsiadowi. Na dzień dzisiejszy koszty stanu zerowego zamknęły się w kwocie 17,300 zł. Czy to duża kwota jak na fundamenty 10 m x 14 m ?
Z pozostałości po wylewaniu udało mi się wykonać jeszcze wylewkę pod szambo.
Moim zdaniem zawsze trzeba mieć przygotowany plan awaryjny jakby zostało trochę betonu. Zawsze to kilka zł do przodu. Z 11 m3 niewykorzystane została została może jedna taczka.
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Wed 16 May, 2012
by Golden84
Na pewno nie jest do wygórowana kwota.

Posted: Fri 18 May, 2012
by kulmar
Witam,
Otrzymałem dokładne rozliczenie za niewykorzystane bloczki fundamentowe. Okazało się że jeszcze kilka stów wpadło do kieszeni. Ale mniejsza o to. Jak ktoś umiałby to wszystko sam wykonać to wychodzą naprawdę śmieszne kwoty.
Mam jednak pytanie co do izolacji. Co sądzicie o produktach firmy ROCKWOOL ? Mam zamiar wykorzystać jego produkty do ocieplenia całego domu.
- Dach i strop - maty MEGAROCK lub płyty ROCKMIN,
- Ściany - płyty SUPERROCK,
- Elewacja - płyty Frontrock MAX E
Produkty te nie są z najwyższej półki oferowanych przez producenta ale powinny wystarczyć.

Mam też pytanie co do elewacji z wełny. Czy można ją traktować jako dodatkową izolację czy trzeba jednak stosować pustkę wentylacyjną jak w przypadku styropianu? Wełna pokryta by była tynkiem o wysokiej paro przepuszczalności.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Fri 18 May, 2012
by kulmar
Jeszcze jedno.
Czy płyty lamelowe wełny mineralnej można układać na ścianę bez konieczności użycia wkręcanych łączników?
Płyty takie w domach murowanych ich nie potrzebują. Jak jest ze szkieletem? Może chociaż można ograniczyć ich zużycie.
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Mon 21 May, 2012
by TERMIT
Post usunię™ty na prośbę autora.

Posted: Tue 22 May, 2012
by kulmar
Witam,
Teoretycznie wełna jest paro przepuszczalna i to powinno zapobiegać zawilgoceniu płyty OSB. Dodatkowo płyta będzie przecież chroniona przez wiatroizolację. Już sam nie wiem co robić. Każdy ma odmienne zdanie na ten temat.
P.S. Dzisiaj ekipa rozpoczyna budowę mojego szkiletora.

Posted: Tue 22 May, 2012
by kulmar
Stan na koniec dzisiejszego dnia.

Posted: Tue 22 May, 2012
by TERMIT
Post usunię™ty na prośbę autora.

Posted: Wed 23 May, 2012
by kulmar
Witam,
Czyli sama nawiercana listwa cokołowa nie zapewni skutecznego wietrzenia wełny.
Nie ma więc skutecznego sposobu na ocieplenie domu szkieletowego z zewnątrz i nałożenie tynku?
Z tego co wiem styropian ryflowany nie zalicza się do izolacji.
Zadzwonię jeszcze do ROCKWOOL-a i podpytam o ten temat.

Na ich stronie wyczytałem coś takiego:

W jaki sposób wykonać izolacje ścian zewnętrznych w domu budowanym technologią szkieletową?

Ocieplenie ścian zewnętrznych obiektu wykonanego w technologii szkieletowej należy wykonać z zastosowaniem płyt SUPERROCK stanowiących wypełnienie przestrzeni pomiędzy okładzinami ściany szkieletowej. Niestety ten sposób izolacji nie jest pozbawiony słabych miejsc jakimi są liniowe mostki termiczne spowodowane konstrukcją nośną ściany zewnętrznej (słupki, rygle), dlatego też warto również ocieplić ścianę szkieletową drugą warstwą izolacji stosując metodę lekką-suchą lub lekką-mokrą. Metoda polega na zbudowaniu rusztu o lekkiej konstrukcji drewnianej lub z kształtowników z blachy stalowej. Pomiędzy elementy rusztu należy zastosować jako wypełnienie płyty o handlowej nazwie PANELROCK. Całość zabezpiecza się folią wiatroizolacyjną, nadbija pionowe elementy rusztu w celu pozostawienia szczeliny wentylacyjnej ok. 1,5 cm i przykrywa okładziną typu siding lub deskami. Uzyskuje się w ten sposób ciągłą warstwę izolacji cieplnej na zewnętrznej stronie ściany eliminującą mostki termiczne. Docieplenie ściany zewnętrznej o konstrukcji szkieletowej za pomocą metody lekkiej mokrej - polega na zastosowaniu systemu ECOROCK - SZ. System jest odmianą systemu ECOROCK. Różni się od niego typem łączników (są to specjalne wkręty do drewna) oraz brakiem w systemie zaprawy klejącej.

Całość dostępna na: http://www.rockwool.pl/doradztwo/faq/sciany-zewnetrzne

Wychodzi więc na to, że spora część inwestorów może mieć w przyszłości spore problemy.

Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Wed 23 May, 2012
by kulmar
Witam ponownie,
Jestem właśnie po rozmowie z dziełem doradztwa w/w firmy.
Proponują system o nazwie ECOROCK-SZ.
Zdaniem doradcy można zastosować wełnę przytwierdzoną do płyty OSB baz zachowania przestrzeni wentylacyjnej. Na wełnę nałożyć tynk mineralny.
Co ciekawe nie zalecają w takim systemie folii wiatroizolacyjnej.
Ich zdaniem wełna nie będzie barierą dla wilgoci z wewnątrz budynku. Dodatkowo izolacji tej nie trzeba w jakikolwiek sposób wentylować.
No i bądź tu teraz mądry.
Mamy więc dwie skrajnie różne opinie. Czy jest różnica między wełną mineralną a szklaną przy rozpatrywaniu tego problemu?
Może Pan Wojtek coś doradzi?
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Wed 23 May, 2012
by TERMIT
Post usunię™ty na prośbę autora.

Posted: Wed 23 May, 2012
by kulmar
Z tą wełną to fakt, bierze z każdej strony :mrgreen:
W systemie tym nie stosuję się zaprawy klejącej tylko łączniki wkręcane przystosowane do poszycia z płyt OSB. Domyślam się, że w chorych ilościach. Teoretycznie więc wiatroizolacja nie jest tu przeszkodą.
Prezentacja systemu : http://przewodnik.rockwool.pl/elementy- ... ?page=3743
Informację zapożyczone ze strony ROCKWOOL.
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Wed 23 May, 2012
by TERMIT
Post usunię™ty na prośbę autora.

Posted: Wed 23 May, 2012
by kulmar
Powinienem może na początku opisać moją konstrukcję. Słupki nośne to 14 x 6. W newralgicznych miejscach dodatkowe słupy 14 x 14. Projekt przewiduję użycie płyt OSB 15 mm. 14 cm wełny nie jest więc wystarczającym ociepleniem dlatego też wałkuję ten temat. Na zewnątrz chciałem dołożyć 8 cm - 10 cm wełny elewacyjnej ale tak aby stanowiła ona ocieplenie a nie była tylko nośnikiem tynku.
Wewnątrz całą instalację chce wyprowadzić poza ściany na dodatkowy ruszt tak aby na całej swojej powierzchni folia paroizolacyjna nie była podziurawiona.
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Thu 24 May, 2012
by roobik66
Typowy przyklad polskiej paranoi budowlanej. Po pierwsze , nie mowiac juz o niepotrzebnie wyzszych kosztach nadmiernych przekrojow , to grubsze niz potrzeba slupki zwiekszaja mostki cieplne. Druga sprawa, grubsza OSB nie jest korzystniejsza od cienszej , po pierwsze koszt po drugie zwiekszony opor dyfuzjny. OSB traktujemy jak sklejke i teoretycznie do rozstawu slupkow 600 mm wystarczy 6mm , ale w sprzedazy jest najciensza 8mm. I dalej pewnie tez beda szly przyklady przedrazania. Tak jak to w PL. A obnizke ceny to sie chce uzyskac kosztem wykonawcy.

Posted: Thu 24 May, 2012
by kulmar
Faktycznie projekt jest trochę przewymiarowany i można trochę zaoszczędzić. Materiał już zakupiony więc co zrobić. Jednak ktoś ten dom musiał zaprojektować, ktoś kto ma odpowiednią wiedzę, ktoś kto potrafił obliczyć siły działając na konstrukcję, ktoś kto .... Ja bym tak szybko nie podważał czyiś kompetencji i wiedzy.
Mostki termiczne będą likwidowane przez dodatkową warstwę izolacji. Płyta OSB 6 mm? 10 mm wygląda już jak szmata. 15 mm prawie w cenie 12 więc się skusiłem. Na firmie nie oszczędzam. Cała konstrukcja jest skręcana. Wychodzi drożej niż zbijana.
Tytuł wątku mówi o cenie jaką chce wydać. Powiem Ci, że chyba się zmieszczę :smile:
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Fri 25 May, 2012
by TERMIT
Post usunię™ty na prośbę autora.

Posted: Fri 25 May, 2012
by nowy21
JAka firma buduje twoj dom?

Posted: Fri 25 May, 2012
by kulmar
nowy21, masz odpowiedz na pw. A tak z ciekawości to chcesz podpytać o ofertę czy zamieścić w dziale " z kim nie budować" :mrgreen:
Pozdrawiam
Marcin K.

Posted: Fri 25 May, 2012
by kulmar
TERMIT dzięki za podpowiedzi. Mam niestety materiał już na budowie. Metrów mam sporo więc to spore koszta.
Pomyślę jeszcze nad tym. Mimo że teraz bez jakiegokolwiek pokrycia OSB (parter, stron, ścianki poddasza) nie da się ruszyć tej konstrukcji to wykonawca zalecił obicie domu przed wznoszeniem więźby.
PS. Jutro kończą szkielet.
Co do wkrętów to również się zgadzam. Są o wiele droższe, szczególnie te z wyższej półki. Ale jaki gwóźdź zapewni mi mocniejsze trzymanie niż wkręt 260 mm x 10 mm ? Musiałem czasami stosować też takie.
Pozdrawiam.
Marcin K.

Posted: Fri 25 May, 2012
by TERMIT
Post usunię™ty na prośbę autora.

Posted: Thu 02 Aug, 2012
by kulmar
Witam,
Przyszedł czas na zaktualizowanie mojej budowy.
Szkielet powoli wznosi się do góry.

Posted: Thu 02 Aug, 2012
by kulmar
A tutaj doskonały przykład fantazji projektanta. Krokwie okazały się za krótkie.
A mianowicie albo projekt był źle z wymiarowany lub też kosztorys był błędny.
Dobrze, że łączenie krokwi nastąpiło za murłatą. Na zdjęciu krokwie jeszcze nie przycięte.

Posted: Thu 02 Aug, 2012
by kulmar
Zaczęliśmy krycie dachu. Zdecydowaliśmy się na pokrycie dachu blachodachówką.

Posted: Thu 02 Aug, 2012
by kulmar
No i jedna strona gotowa.

Posted: Thu 02 Aug, 2012
by kulmar
Maja dostała warstwę wiatroizolacji. Niestety nie zdążyłem obłożyć całej powierzchni przed przyjazdem okien.

Posted: Thu 02 Aug, 2012
by kulmar
Postanowiłem wymienić zwykłą marketową paroizolacje na produkt trochę lepszej jakości.
Obydwie mają w opisie grubość 0,2 mm ale już w dotyku czuć różnicę.
Niektóre belki stropowe wychodzą poza ścianę i normalne przeprowadzenie paroizolacji jest nie możliwe.
Paroizolację przykleiłem taśmą dwustronną do belek a następnie podwójną warstwą taśmy srebrnej.
Czy takie rozwiązanie zapewni szczelność paroizolacji?

Posted: Mon 19 Nov, 2012
by kulmar
Witam po sporej przerwie. Przyszedł czas aby nieco zaktualizować ten wątek. Co prawda nie mam jakiś spektakularnych osiągnięć bo budowa systemem gospodarczym (to co mogę zrobić) w połączeniu z pracą i wakacjami się trochę ciągnie.
Na pierwszy ogień poszła druga warstwa płyt OSB 18 pióro na podłogę parteru.
Po intensywnych opadach deszczu pierwsza warstwa dość sporo namokła. Najgorsze płyty zdemontowałem i dołożyłem a że zostało ich trochę do położyłem drugą warstwę.

Posted: Mon 19 Nov, 2012
by kulmar
Przyjechała wełna. Na zdjęciach brakuję jeszcze trzech palet. Kierowca trochę się zirytował jak się dowiedział, że babka od logistyki rozdzieliła mu transport na dwie dostawy a tak by miał pełny załadunek w jedno miejsce.
Transport z Zielonej Góry. Łącznie powinno przyjechać jakieś 800 m2. Będzie upychania.

Posted: Mon 19 Nov, 2012
by kulmar
Następnie zgodnie z radami z tego forum przed ułożeniem płyt gipsowych została wykonana instalacja ogrzewania podłogowego i wylewka. Dom był intensywnie wietrzony nawet gdy na szybach nie zbierała się już wilgoć.Dobre dwa miechy intensywnego wietrzenia. Montaż płyt zostawiam na zimę (bez szpachlowania). Najpierw pójdzie ruszt aby schować instalację, później płyta OSB (będę musiał tylko policzyć ile m2 mogę położyć) i płyta KG.

Posted: Tue 20 Nov, 2012
by kulmar
Początki elewacji i równanie terenu przed zimą.

Posted: Tue 20 Nov, 2012
by kulmar
Cd.
Jeszcze tylko trochę gruntowania i kończę elewację. Nie będę ryzykował kładzenia tynku przy takich temperaturach.

Posted: Tue 20 Nov, 2012
by kulmar
Kominek odpalony jeszcze bez obudowy bo hydraulik marznie. Wkład to Tarnavva Unica 16 kw. Dosyć długo trzyma ciepło ten klocek żeliwa.
Pozdrawiam
Marcin

Posted: Mon 03 Dec, 2012
by Marcin L
jestem ciekawy ile czasu zajelo montowanie welny fasadowej...i jaka cena z m2 ??

Posted: Mon 03 Dec, 2012
by kulmar
Witam,
Panie Marcinie ciężko mi jest określić czas potrzebny na położenie całej wełny bo robiłem to sam (ewentualnie ktoś do pomocy). Teoretycznie jedna ściana to jedno popołudnie o ile nie robiłem coś w międzyczasie.
Koszty to zakup wełny.
W jeden tydzień dwóch laików powinni to zrobić. A firma? Powierzchnia ścian to 160 m2 bez otworów okiennych.
Co do wykusza to nie jest taki trudny do wykonania. Szkoda tylko że wełnę można mocować tylko jedną stroną do ściany. byłoby znacznie szybciej.
Zleciłem jednak dokończenie prac bo nie wyrobiłbym się przed zimą (druga warstwa kleju na wyrównanie, podkład, tynk mineralny).