Mały drewniany domek

Pochwal się swoją budową.
rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Mały drewniany domek

Post by rysiek1 » Wed 20 Oct, 2010

Witam wszystkich Forumowiczów ! Zamarzył mi się mały drewniany domek, który mógłbym postawić sam, w dużym stopniu podpierając się informacjami zebranymi na forum.Oto kilka zdjęć mojego małego domku narzędziowego. Zbudowałem go w 6 tygodni przy pomocy mojego ojca. Będę wdzięczny za wszystkie uwagi!
Attachments
P1010156.JPG
To zdjęcie przedstawia połączenie belek stropowych spinających krokwie dachowe. Połączenie jest podparte na ściance zewnętrznej
P1010155.JPG
i kończy się na konstrukcji zadaszenia
P1010167.JPG
Mogę mieć problem z nazewnictwem ale spróbuję - krokwie dachowe zostały spięte belkami stropowymi opartymi na ściankach zewnętrznych budynku i konstrukcji zadaszenia
P1000962.JPG
P1000935.JPG
P1000994.JPG
P1010152.JPG
P1010150.JPG
P1010138.JPG
P1010141.JPG


Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Wed 20 Oct, 2010

Gratuluję.
Jakie układy warstw w poszczególnych przegrodach? - podłoga, ściana, strop?

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Wed 20 Oct, 2010

Panie Wojtku! wielkie dzięki za zainteresowanie. Układ podłogi - deski 20 cm na sztorc, od dołu - siatka metalowa, membrana paroprzepuszczalna napisami do dołu, ocieplenie z wełny, paroizolacja, osb 22 mm. Mam nadzieję, że pokaże to następne zdjęcie. Konstrukcję szkieletu i więźby spróbuję pokazać na następnych zdjęciach. Rozstaw krokwi co 62,5 cm, płyta osb3 12 mm na mijankę co 2 krokwie, między krokwiami łączniki do osb typu h. Układ ściany zewnętrznej - deska licówka 22 mm - pióro wpust, łata dystansowa 4 x 2 cm, folia paroprzepuszczalna, osb 12 mm, ocieplenie ścian wełną 10 cm, paroizolacja, płyta g/k.

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Wed 20 Oct, 2010

Jeden problem zaczynam widzieć. Domek będzie ogrzewany czy nie?
Przy tym układzie warstw, jaki podałeś, domek powinien być ogrzewany. Zatem czekam na Twoją informację w tym temacie.

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Thu 21 Oct, 2010

P. Wojtku domek ma być ogrzewany. Zewnętrzny komin hybrydowy ze stali nierdzewnej, wewnątrz piec kominkowy.
Attachments
P1010168.JPG
P1010167.JPG
P1010165.JPG
P1010164.JPG
P1010162.JPG
P1010161.JPG
P1010160.JPG
P1010159.JPG
P1010158.JPG

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Thu 21 Oct, 2010

Gratuluje jak na amatora bardzo dobra robota albo jestes dobry z geometri albo miales wczesniej doczynienia z budownictwem a moze poprostu zdolny :cool:
Jak to mowia ,, nie swieci garnki lepia"
powodzenia w dalszej pracy :cool:
Jakas folie bym polozyl na gruncie pod szkieletem tam gdzie jest pokoik na gorze, a tam gdzie bedzie teras(chyba bedzie?)proponuje geowloknine i na to zwirek itp zeby nic tam nie roslo :idea: pod szkieletem

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Fri 22 Oct, 2010

Marcin -wielkie dzięki za miłe słowa.
Jak już napisałem domek chciałem postawić sam tzn. począwszy od narysowania go, wyliczenia potrzebnego materiału aż do wykonania, dlatego konstrukcja jest stosunkowo prosta. Staram się wykorzystać maksimum informacji znalezionych na forum i tutaj ukłony w stronę wszystkich forumowiczów a szczególnie P. Wojciecha Nitki .
Marcin - jestem amatorem, aczkolwiek młotek, pilarka czy poziomica to narzędzia które miałem w rękach już wcześniej - jeszcze raz dzięki za miłe słowa.
Kilka fotek zrobionych dzisiaj
Attachments
P1010188.JPG
P1010187.JPG
P1010186.JPG
P1010185.JPG
P1010184.JPG
P1010183.JPG
P1010182.JPG
P1010181.JPG

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

Post by KonradJ » Fri 22 Oct, 2010

Witam! na pierwszy rzut oka jest oki, ale martwi mnie kalenica i czy wreby na oczepie zostaly zastosowane, jaki kat nachylenia dachu jest - podejrzewam, ze ok 30 stopni, i nie jest to jetka ani kleszcze, jest z jednej strony skrecona krokwia do stezenia, podejrzewam ze na sruby conajmniej M12 czyli grubosc sruby 12 mm + pierscien typu geka lub bulldog. Pozdrawiam Konrad z Oslo

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Fri 22 Oct, 2010

Gratulacje jak widac jak sie chce to mozna zrobic dobrze i samemu .masz powody do dumy wprawdzie ja bym zostawil jetki widoczne bez poddasza no ale to rzecz gustu.

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Fri 22 Oct, 2010

KonradJ wrote:Witam! na pierwszy rzut oka jest oki, ale martwi mnie kalenica i czy wreby na oczepie zostaly zastosowane, jaki kat nachylenia dachu jest - podejrzewam, ze ok 30 stopni, i nie jest to jetka ani kleszcze, jest z jednej strony skrecona krokwia do stezenia, podejrzewam ze na sruby conajmniej M12 czyli grubosc sruby 12 mm + pierscien typu geka lub bulldog. Pozdrawiam Konrad z Oslo
Wręby zostały zrobione na krokwiach a krokwie przybiłem z jednej strony do czepu ściany zewnętrznej a z drugiej do konstrukcji zadaszenia. Krokwie spiąłem ze sobą jętkami(po wie śruby do każdej krokwi). Ponieważ nie miałem jętek 6m więc spiąłem 4,2 m i 2,4m. (0,5m zakładu) Miejsce spięcia jętek to oczep drugiej ściany zewnętrznej

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Fri 22 Oct, 2010

Jan Jablonski wrote:Gratulacje jak widac jak sie chce to mozna zrobic dobrze i samemu .masz powody do dumy wprawdzie ja bym zostawil jetki widoczne bez poddasza no ale to rzecz gustu.
Dzięki Jan za miłe słowa. Te jętki mają docelowo być przynajmniej w części widoczne. (próbuję wygospodarować awaryjne spanie na części poddasza)

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Sat 23 Oct, 2010

No tak gdyby z zona cos nie tak to zawsze zostaje miejsce awaryjne. Powodzenia.

RomanPOZNAŃ
Posts: 13
Joined: Sat 07 Nov, 2009

Post by RomanPOZNAŃ » Sun 24 Oct, 2010

Wojciech Nitka wrote:Jeden problem zaczynam widzieć. Domek będzie ogrzewany czy nie?
Przy tym układzie warstw, jaki podałeś, domek powinien być ogrzewany. Zatem czekam na Twoją informację w tym temacie.
Dlaczego powinien być ogrzewany? Jaki przekrój ścian powinien być w przypadku nieogrzewanego domku letniskowego w okresie zimowym?

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Thu 28 Oct, 2010

Jan Jablonski wrote:gdyby z zona cos nie tak to zawsze zostaje miejsce awaryjne
hehehehehhehehehehhe
tez robie strych :mrgreen:

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Thu 28 Oct, 2010

KonradJ wrote: ale martwi mnie
Mistrzu Konradzie :wink: mysle ze nie bedzie problemow z ta konstrukcja te jetko/belki stropowe czy jak je tam nazwac sa czyms w rodzaju pasa dolnego wiezara i pracujac na rozciaganie nie pozwola sie rozjechac krokwia,oczywiscie wreby sa jak najbardziej wskazane .
Jestem pozytywnie zaskoczony ze zastosowana zostala deska w kalenicy :cool:

KonradJ
Posts: 69
Joined: Tue 24 Mar, 2009

Post by KonradJ » Fri 29 Oct, 2010

Witam, jestem w 100 procentach pewien ze ten budynek bedzie stal, zreszta widzialem juz takie cuda na budowach, ze az dziwo, ze te budynki stoja ponad 80 lat.

darek111
Posts: 75
Joined: Sun 10 Oct, 2010

Post by darek111 » Thu 04 Nov, 2010

Obserwując tę budowę chciałem zapytać czy tego typu podłogę można wypełnić styropianem czy konieczna jest wełna mineralna ?

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Thu 04 Nov, 2010

Styropian tylko i wyłącznie jako ocieplenie posadzki na gruncie, albo jako dodatkowe docieplenie na elewacji.
Reszta - izolacja wewnątrz ścian, stropów i dachu - wełna mineralna - żaden styropian.

darek111
Posts: 75
Joined: Sun 10 Oct, 2010

Post by darek111 » Thu 04 Nov, 2010

Bardzo dziękuje. Ale mam jeszcze takie pytanie- czy można siatkę którą się montuje na styropian wykorzystać jako siatkę podtrzymujacą ocieplenie?

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Fri 05 Nov, 2010

Darek - ja użyłem siatki metalowej ślimakowej o oczku 1 x 1 i 1,5 x 1,5 . Powód był bardzo prozaiczny - taką siatkę najłatwiej było mi przyczepić od spodu. Wbrew pozorom to nie jest łatwa czynność-chodzi o manewrowanie tą siatką kiedy nad głową/30cm/ masz podłogę!

Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 09 Nov, 2010

darek111 wrote: czy można siatkę którą się montuje na styropian wykorzystać jako siatkę podtrzymujacą ocieplenie?
mozna wiatroizolacja i siatka od elewacji od spodu

darek111
Posts: 75
Joined: Sun 10 Oct, 2010

Post by darek111 » Sat 13 Nov, 2010

Tzn . siatkę przybić na folię wiatroizolacyjną czy najpierw siatka a potem folia ? I jeszcze mam takie pytanie gdzieś na forum zauważyłem informację że jeśli budynek jest ocieplony to nie można go zostawić bez ogrzewania - czy mógłby mi Ktoś podpowiedzieć dlaczego ?

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Fri 19 Nov, 2010

patrząc od dołu - najpierw siatka potem wiatroizolacja

darek111
Posts: 75
Joined: Sun 10 Oct, 2010

Post by darek111 » Wed 24 Nov, 2010

Ok. dzięki.

Greg Olchawski
Posts: 723
Joined: Fri 02 Mar, 2007
Location: Floryda/Poznan

Post by Greg Olchawski » Wed 02 Feb, 2011

Rysiu, bardzo dobra robota jak na pierwszy amatorski domek. Widać że masz do tego "dryg" :grin:
Co do uwag, skoro pytasz:
1. łączenia górnej deski oczepu winny także wypadać na słupkach. Ponadto wymagają 4x tyle gwożdzi ile zastosowałeś.
2. Belka kalenicowa jest obowiązkowa w takim układzie więc dobrze że ją zrobiłeś. Jednak tą zbyt krótką kalenice nie można sobie przedłużać w taki sposób.
3. Krokwie się nie "rozjadą" jak wcześniej ktoś sugerował. Nie potrafie ocenić przekrojów z fotek ale krokwie wyglądają na dość płytkie.
4. Bardzo ostrożnie (!) z ciężarem jakiemu poddasz belki stropowe poddasza.
5. Płyty poszycia stropu (nawet na pióro i wpust powinieneś także łączyć na belce stropowej, a nie między nimi.
6. Wewnętrzne "zastawki" z OSB między krokwiami (od strony werandy) mogą przeszkadzać jeśli masz zamiar położyć GK od wewnatrz. Lepiej było to zrobić poprzez zakładki z drewna zlicowane do zewnątrz.
7. Dlaczego aż tyle przekładek pomiędzy belkami podłogi?
8. Sciana szczytowa od strony werandy również powinna mieć "standardową" orientacje słupków.
9. Zakładam że ta deska na werandzie podtrzymująca kalenice to rozwiązanie czasowe. Co planujesz w tym miesjcu zrobić?
Pozdrawiam
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Thu 03 Feb, 2011

wielkie dzięki Greg za cenne uwagi.
5. Płyty poszycia stropu będą łączone na belkach stropowych (to co jest na zdjęciu to tylko prowizorka na zimę)
6. Wewnętrzne "zastawki" z OSB między krokwiami (od strony werandy)to też szybka prowizorka na zimę
9. Deska na werandzie podtrzymująca kalenice to oczywiście pozostałość po ustawianiu kalenicy i zostanie usunięta. Zastanawiam się Greg nad przesunięciem ścianki szczytowej w to miejsce. Z jednej strony podoba mi się tak jak jest teraz a z drugiej strony mogę przedłużyć poddasze o 2m

dabal1
Posts: 7
Joined: Fri 15 Oct, 2010
Location: Łomża
Contact:

pytanie do Ryśka

Post by dabal1 » Sun 27 Feb, 2011

Czy mógłbyś napisać jakiej średnicy i długości dałeś rury na słupki fundamentowe i jaki jest ich rozstaw? Czy podwalina jest przykręcona do tych słupków, czy tylko na nich leży? Jakie są wymiary Twojego domku? Jestem pod wrażeniem Twojej pracy i na wiosnę przymierzam się do podobnego projektu.
pozdrawiam
Mariusz Dąbrowski

akwidzynski
Posts: 2
Joined: Sun 20 Mar, 2011

Post by akwidzynski » Sun 20 Mar, 2011

Witam
Prosimy o więcej fotek i informacji :) Sam przymierzam się do budowy domku 5x4,5m ciekawe co z tego wyjdzie. Jak łączyłeś krokwie do deski kalenicowej ?
Pozdrawiam

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Sat 09 Apr, 2011

Witam wszystkich po dłuższej nieobecności. Bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie i udzielone porady. Odpowiadając na ostatnie pytania:
- część mieszkalna ma wymiary 4x6m
- cała część zadaszona razem z tarasem to 6x8m
- rury mają średnicę 200mm, są długie na 1m, przy betonowaniu do każdej z nich włożyłem po 3 druty albo 8 albo 10mm, nie pamiętam w tej chwili,
- w każdej rurze zatopione są kotwy długości ok 40 cm, średnica chyba 14mm
- cała podwalina jest przykręcona do betonowych słupów przez te kotwy
- rozstaw słupów betonowych -co 2m
- podwalina 6x10cm, podłoga z desek 20x4cm, rozstaw desek dobrałem wg. wymiaru płyty osb,/250x125cm/ co 62,5 cm
- podłoga - płyta osb 22mm, paroizolacja, wełna,wiatroizolacja,siatka
- krokwie do kalenicy przybiłem gwoździami kręconymi 90mm,100mm co najmniej po 5 gwoździ na każdą krokiew

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Tue 14 Jun, 2011

Zmiany po okresie zimowym. Położony dach z gontu, wstawione okna. Zabudowałem też część tarasu i teraz wygląda to tak
Attachments
20110611046 1.jpg
20110611045 1.jpg
20110613052 1.jpg

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Sun 19 Jun, 2011

wzorzec kolorystyczny dla mojego domku
Attachments
domek.jpg

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Tue 21 Jun, 2011

A tak wygląda na dzisiaj
Attachments
20110624055-1.jpg
P1030175.JPG
P1030181.JPG

bieńki
Posts: 50
Joined: Mon 18 Apr, 2011

Post by bieńki » Wed 22 Jun, 2011

jestem pod wrazeniem

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Sat 25 Jun, 2011

ściana prawie gotowa
Attachments
20110625057.jpg
20110625058.jpg

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Wed 29 Jun, 2011

stan na dzisiaj
Attachments
DSC_2548-1.jpg

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Fri 08 Jul, 2011

stan na dzisiaj
Attachments
P1030492.JPG
P1030497.JPG
P1030498.JPG

darek111
Posts: 75
Joined: Sun 10 Oct, 2010

Post by darek111 » Mon 11 Jul, 2011

Witam. W sierpniu zaczynam stawiać dom. Ale mam takie pytanie i ogromna prośbę do Kolegów o pomoc. Sciana mojego domu składa się z podwaliny 38 x140 słupków wysokości 2.50 m i podwójnego oczepu 2 x 38 mm. Natomiast płyta poszycia ma wysokość 2.5 m. Więc jak ja przybije w pionie nie zakryje mi oczepu i będzie widać słupki o grubość podwaliny czyli te 38 mm. Jak mam z tym sobie poradzić? Czy mam przybić płyty w poprzek tzn na dole i góry i środek uzupełnić paskiem płyty szerokości tych 38 mm ? PROSZĘ O POMOC .

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Sun 24 Jul, 2011

Stan na 23 lipca.
Attachments
20110723062-1.jpg
20110723068-1.jpg

rysiek1
Posts: 28
Joined: Thu 08 Jan, 2009

Post by rysiek1 » Mon 08 Aug, 2011

6 sierpień
Attachments
20110806073.jpg

paulo
Posts: 2
Joined: Thu 18 Aug, 2011

Post by paulo » Thu 18 Aug, 2011

very nice :wink:



Post Reply

Return to “Galeria zdjęć domów z okresu budowy”