ogrzewanie kanadyjczyka

Instalacje elektryczne, wodno-kanalizacyjne i ...wszystkie inne.
User avatar
greg30
Posts: 70
Joined: Fri 01 Jun, 2007
Location: Gdansk

Post by greg30 » Wed 10 Sep, 2008

76 m2..... ja mam 200 m2, wiec jest istotna roznica :lol:
Pozdrawiam.
"Tylko te drzwi pozostaną zamknięte, do których nie pukałeś."


User avatar
greg30
Posts: 70
Joined: Fri 01 Jun, 2007
Location: Gdansk

Post by greg30 » Sat 17 Jan, 2009

No to ruszykem z ogrfzewaniem....jak na razie w ukladzie chodzi piec gazowy Hoval 18 KW (kondensat) w domu mam utrzymywana temperature 12'C teraz kiedy pracowalismy w jego wnetrzu przy 1'C to juz upal :lol: :lol:
Kominek z plaszczem wodnym czeka na rozruch......tylko podlaczyc rure spalinowa do komina i pojdzie w ruch.
1mp drewna bukowego w moim rejonie 180 PLN, wiec bede musial zainwestowac i odpalac.......bo m3 gazu moze mnie puscic z dymem w kierunku Rosji i Ukrainy :mrgreen:
Pozdrawiam.....tych co zasneli snem zimowym z misiami :lol: :lol:
A'propos czy ktos z Was uzywa kotla m-ki Hoval? Bo taki u nas teraz zagrzewa :grin:
"Tylko te drzwi pozostaną zamknięte, do których nie pukałeś."

kunikmar
Posts: 18
Joined: Tue 29 Mar, 2005

Post by kunikmar » Tue 20 Jan, 2009

Ja od pazdziernika 2008 w swoim szkieleciku grzeje eko-groszkiem, piec z podajnikiem 23KW. Powierzchnia domu 180m2. Narazie wychodzi idealnie w domu utrzymuje temperature 22 stopnie kupielem 4 tony groszku, minely prawie 4 miesiace i mysle ze mi zostalo jeszcze z 1,5 tony. Takze uwazam ze nie jest zle.

ola12mazury
Posts: 1
Joined: Wed 02 Dec, 2009

Post by ola12mazury » Mon 07 Dec, 2009

Czy ktoś ogrzewa kanadyjczyka piecami akumulacyjnymi? Interesują mnie koszty grzania na sezon.
Pozdrawiam :smile:

Eire
Posts: 5
Joined: Mon 10 May, 2010

Post by Eire » Tue 11 May, 2010

jacekgor wrote:Ja ogrzewam kominkiem cały domek. Powierzchnia 76m2, kominek 16kW Tarnava. Rozprowadzenie ciepłego powietrza wentylatorem i rurami do wszystkich pomieszczeń.
Koszt drewna na sezon - ok. 2200.
jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Oczywiście - gdy wracam po południu z pracy to w domu może być 16 stopni (jeśli na dworze jest np. -15). Po ok. 1 godzinie po rozpaleniu w kominku w całym domu jest już 18-19 stopni. Kanadyjczyk b. szybko się nagrzewa. Słowem - trzeba lubić dokładać do kominka i rozpalać w nim codziennie. W każdym razie - dla mnie kominkowe opalanie domu w pełni się sprawdza. Ważne jest to by wkład był dobry - no i bardzo ważna sprawa - dobre zrobienie obudowy kominka. Obudowa musi trzymać wszelkie parametry (m.in. wełna mineralna z ekranem z foli aluminiowej itd. itp.) - obudowa nie morze się grzać - mimo że wkład kominkowy jest gorący nie do wytrzymania. I jeszcze jedno: mam domek szkieletowy. Ale za wkładem kominkowym mam jedyny fragment ściany wewnętrznej zbudowany z pustaków. Wkład potrafi naprawdę nagrzać się do b. wysokich temperatur.
Mam grzejniki konwekcyjne elektryczne - ale ich nie używam w ogóle. Są na wszelki wypadek i przy okazji dłuższych kilkudniowych wyjazdów poza dom - "pilnują" wtedy żeby temperatura w domu była minimum kilka stopni na plus.
My właśnie przymierzamy sie do budowy domku szkieletowego ok 70 m2 i Pan z firmy, która będzie nam ten dom budować też poleca takie rozwiązanie, więc ciesze się, że znalazłam niezależną od firmy budującej, opinię.

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Wed 12 May, 2010

Ktos wyżej napisał, że rura doprowadzająca jest do lepszej cyrkulacji powietrza i żeby się nie zaczadzić. Otóż ową rurę instaluje sie od stony zachodniej po to by dostarczała powietrza, które jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania kominka, czyli spalania. Niektóre kominki mają nawet wypuszczone specjalne do tej rury podłaczenie. Należy też zainstalować w niej przepustnice do otwierania i jej zamykania.
Kominek dobiera się do pomieszczenia, w którym ma pracować i do ogrzewanej powierzchni. Jeżeli sie nie myle to 1kW przypada na ok 8 m2.

Jeżeli kominek ma byc podstawowym źródłem ciepła to przy zakupie nalezy pamietac o tym by był przystosowany do pracy ciągłej. I nalepszy jest monolit. Skręcane po 2 latach staja sie nie szczelne i trzeba je demontowac aby poskrecac i uszczelinic. Dobrze jest wykonawc obudowe z cegły szamotowej, która utrzyma do rana ciepło.

Osobiście na 100 m2 zastosuję kominek z rozprowadzeniem grawitacyjnym (powyżej 4 mb potrzebny nadmuch)+ konwektory elektryczne jakby z rana za mocno sie schłodziło w łazience elektryczne podłogowe + drabinka (samo elektryczne w podłodze nie wystarczy)
Powyższe podparte z doswiadczenia sasadów, którzy maja jako izolacje tylko 10 cm wełny i kominki nie maja rozprowadzenia. W zupełności wystarcza by biegac w kttkim rekawku przy - 20 C na dworze.
Ciekawmym rozwiązaniem sa moze mało efektownie wygladajace lampy z wentylatorem, lecz indealnie rozprowadzają ciepło w ciagu 15 min po całym domu.

Eire
Posts: 5
Joined: Mon 10 May, 2010

Post by Eire » Wed 12 May, 2010

A czy na 70 m2 domu parterowego w ogóle potrzebne byłoby rozprowadzenie?
Image

tonyfabio
Posts: 57
Joined: Tue 04 May, 2010

Post by tonyfabio » Fri 14 May, 2010

Uważam, że tak z tego względu iz kominek bezie na ścianie szczytowej. Sypialnie po przeciwległej stronie nie bedą dogrzane(za duża odleglość). Dlatego trzeba przemysleć zainstalowanie turbiny kominkowej (wentylatora) , który rozprowdzi powietrze mechanicznie do najdalej odległych pomieszczeń. Trzeba pamietac o zainstalowaniu w nich anemostatów do regulacji przepływu cieplego powietrza.
Trzeba zwrócic uwage na przekrój i wysokość komina tak aby współgrały z kominkiem. Producenci kominków podaja te parametry. Do szkieletu najlepszy komin gotowy i jak się nie myle jedyny dopuszczalny.
Najlepiej pocztać o Dystrybucji Goracego Powietrza. DGP

Eire
Posts: 5
Joined: Mon 10 May, 2010

Post by Eire » Sat 15 May, 2010

dzięki za odpowiedź, mama nadzieję, że CI którzy będą ten dom budować będą wiedzieć co robić bo ja tego nie ogarniam ;) miałam nadzieję że z uwagi na mały metraż DGP nie będzie nam potrzebne. Myśleliśmy o rekuperatorach ale wykonawca nam je odraza...

kris26
Posts: 6
Joined: Mon 12 Apr, 2010

Post by kris26 » Sat 21 Aug, 2010

Witam !
A czy ktoś z was spotkał się w praktyce z czymś takim jak panele na podczerwień - http://www.infrapanel.pl/cena.htm
Zastanawiam się jak to się sprawdzi w szkieletowcu. Producent pisze iż ogrzewane są tylko przedmioty i ściany, a nie powietrze... A wiadomo że domy szkieletowe w ścianach nie akumulują ciepła...

mr2k
Posts: 16
Joined: Wed 02 Sep, 2009
Location: Halinów

Post by mr2k » Sun 22 Aug, 2010

Owszem, to jest uczucie takie jakby słońce na Ciebie padało bezpośrednio - ciepło, prawda? Mocno się zastanawiałem nad tego rodzaju ogrzewaniem w biurze (50m2) i w zasadzie byłem zdecydowany, ale znajomy sprzedawał elektryczne piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem za śmieszną cenę więc się zdecydowałem. Chociaż z ciężkim sercem, bo główną zaletą paneli był dla mnie design (w końcu to biuro architektoniczne). Ale ekonomia zwyciężyła. Plus funkcjonalność - piece akumulacyjne ładują się w nocy (II tańsza taryfa), a oddają ciepło za dnia. Z panelami taki numer nie przejdzie - ale za to rozgrzewają się błyskawicznie. Chciałem skorzystać z oferty http://www.najtanszeogrzewanie.pl - dostałem od nich naprawdę profesjonalną wycenę i pomoc. A tak na marginesie - jak chcesz się przekonać jak to działa, kup sobie w markecie lub w internecie taki panel wolnostojący i zobacz jak działa. Aha, zaletą w szkieletowcu może być też to, że panele nie rozgrzewają się do czerwoności :) A minus - wiele osób twierdziło, że te panele to wcale nie są takie świetne jak się je reklamuje :) A w każdej plotce może być ziarnko prawdy...

kris26
Posts: 6
Joined: Mon 12 Apr, 2010

Post by kris26 » Sun 22 Aug, 2010

Mam grzejnik halogenowy wolnostojący... Świeci, grzeje, łanie wygląda... Tylko na razie mieszkam w bloku... A chdzi mi o to czy sprawdzi się to w szkieletowcu...
Nie chce podłączać gazu do przyszłego domku... Te kilkanaście tysięcy (przyłącze i kocioł 2-funkcyjny) wolę przeznaczyć na ogrzewanie elektryczne i prąd na kilka lat do niego...
Ale wiadomo - ogrzewanie ma być ekonomiczne... Dlatego wciąż szukam...

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Odświeżenie tematu - dla mnie jest aktualny ;)

Post by Roinim » Tue 04 Jan, 2011

Czołem,
Po decyzjach z ostatniego tygodnia zapewne stanę się posiadaczem domu szkieletowego... mam nadzieję, że szczęśliwym posiadaczem. A teraz do rzeczy - przede wszystkim ogrzewania ;)
Domek jest dopiero w planach (jest zgoda na zabudowę). Mam dwa główne założenia:
  • 1. Dom jest dla ludzi, a nie na odwrót - ma mi być możliwie komfortowo, a obsługa domu zredukowana do minimum.
    2. Koszty mają mnie nie zabić - czyli modyfikacja punktu 1. tak, żeby dobrze wypadł parametr wygoda/cena
Wcześniej rozważałem jedynie domy o dużej pojemności cieplnej elementów konstrukcyjnych. Nagła zmiana zostawiła mnie na planszy z plakietką "tabula rasa". Obawiam się, że rozwiązania, które miałem przemyślane nie przystają do realiów domu szkieletowego. Siedzę i przebijam się przez różne fora - spośród tych które znalazłem to wydaje mi się najbardziej ukierunkowane na interesujący mnie temat.
Wrzucę tu moje bieżące przemyślenia i bardzo liczę na wasze uwagi, sugestie, pomysły i konstruktywną krytykę :grin: .
Tak więc CHCĘ:
  • 1. zastosować wentylację mechaniczną z rekuperacją (bez GWC)
    2. Dom będzie na wiosze - mogą się zdarzać braki prądu. Z uwagi na to chcę wprowadzić duży, niskotemperaturowy element grzejny - fundament płytowy z ogrzewaniem podłogowym izolowany w całości od zewnątrz.
    3. kominek - a raczej "koza" lub "wolnostojący piec kominkowy" - ma być przede wszystkim elementem relaksacyjnym, a nie potworem wołającym z kąta: "daj mi jeść, albo będzie ci zimno!!". Oczywiście doprowadzenie powietrza do kominka.
Dodatkowo NIE WIEM:
  • 1. Jaki zastosować kocioł? Gazu nie ma w okolicy, kotła do którego trzeba co rusz coś dorzucać, wlewać czy dosypywać chciałbym uniknąć. Pozostaje zbiornik LPG na działce i jednak gazowe, lub pompa ciepła... droga jak nieszczęście :???: ma ktoś inny pomysł? Ktoś z was może przerobił w praktyce temat dopłat do pomp ciepła?
    2. czym grzać w pokojach? kaloryfery? konwektory? nagrzewnice elektryczne w nawiewnikach wentylacji? Może piece akumulacyjne z dynamicznym rozładowaniem? Rekuperacja i grawitacja zapewne przeniosą trochę ciepła z dołu (fundament płytowy z ogrzewaniem podłogowym) do pokojów na górze, ale raczej za mało.
    3. Nie mogę też znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na ile sensowne jest pchanie do domu szkieletowego elementu o dużej bezwładności cieplnej... czy ten mariaż ma racjonalne uzasadnienie? Czy może lepiej zdecydować się na zminimalizowanie bezwładności cieplnej budynku i grzanie na bieżąco (kotły tu raczej nie mają sensu, a boję się skoków cen elektryki)
    4. Podłogówka w łazience na piętrze - wiem (choć nie zgłębiałem tematu), że są elektryczne samoregulujące maty grzewcze. Czy ktoś może z doświadczenia powiedzieć jak się takie coś sprawdza w praktyce? jak grubą i ciężką wylewkę trzeba do tego zrobić? jak zminimalizować różnice w wysokości podłogi w takiej łazience w stosunku do reszty poddasza?
Co mi PRZYŚWIECAŁO:
  • 1. Chcę uciec od samej elektryki jako źródła ciepła, ze względu na CWU - z tego co wiem zżera toto dużo prądu przy centralnym zbiorniku, a rozproszenie punktów grzania sypie się w miejscach takich jak wanna czy prysznic, gdzie na raz jest zużywana duża ilość wody i małe bojlery (~5l.) oraz przepływowe ogrzewacze wody tego nie uciągną.
    2. Fundament płytowy z ogrzewaniem ma zapewnić wystarczającą bezwładność cieplną, żeby skompensować przerwę w dostawie energii elektrycznej. Na czarną godzinę może tu też posłużyć piec kominkowy.
Jak widzicie mam więcej niewiadomych i niepewności, niż wiadomych ;) Bardzo liczę na waszą pomoc. Budowa ruszy pewnie w okolicach kwietnia, ale rozmawiać będę z wykonawcą na dniach i chciałbym mieć choć na część rzeczy mieć ugruntowaną opinię.
Michał

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 04 Jan, 2011

Moim zdaniem najlepszy jest układ mieszany w postaci:
- piec na gaz (LPG lub ziemny),
- kominek z płaszczem,
- podłogówka na parterze,
- kaloryfery na piętrze.
Problem braku prądu najprościej rozwiązać na poziomie instalacji elektrycznej poprzez przełącznik na agregat kotłowni i wszystkich powiązanych urządzeń.
Z ogrzewaniem podłogowym zalewanym bezpośrednio w płycie żelbetowej fundamentowej zalecam ostrożność. Brak izolacji poniżej grzejnika podłogowego (rur) w kosztach wychodzi tak samo jak kaloryfery.

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Post by Roinim » Tue 04 Jan, 2011

Grzegorz Szostak wrote:Z ogrzewaniem podłogowym zalewanym bezpośrednio w płycie żelbetowej fundamentowej zalecam ostrożność. Brak izolacji poniżej grzejnika podłogowego (rur) w kosztach wychodzi tak samo jak kaloryfery.
Dzięki za szybkość :grin:
Nie do końca rozumiem co masz na myśli - pewnie dlatego, że budowlańcem nie jestem. Powtórz to proszę w wersji jak dla przysłowiowej blondynki (zakładam, że na forum są tylko te nieprzysłowiowe i w związku z tym się nie obrażą :lol:) W mojej wizji płyta fundamentowa jest izolowana od dołu w całości (patrz link przedstawiający to co mam na myśli). Czy odnosisz się w powyższym zdaniu do tak dużej ilości betonu do ogrzania - sugerowałeś dodatkową izolację bezpośrednio pod rurami?. Czy może też chodziło Ci o całkowity brak izolacji od dołu?
Dla jasności - w ceny podane w powyższym linku nie wierzę :razz: - trochę mnie irytują takie wybiórcze wyceny pokazujące tylko część kosztów.
Michał

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 05 Jan, 2011

Roinim wrote:Czy odnosisz się w powyższym zdaniu do tak dużej ilości betonu do ogrzania
Tak. Wtedy izolacja pod płytą minimum 20cm (normalnie 10cm). Układ będzie działał bardzo intensywnie by utrzymać zadaną temperaturę w pomieszczeniach (duży przepływ wody, wyższa temperatura zasilania).

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Post by Roinim » Wed 05 Jan, 2011

AdamD wrote:Mój domek 100m2 ogrzewam piecem 25Kw na (...), mam kominek 15kW i rozprowadzone ciepło na piętro (grawitacyjnie - działa choć znawcy mówili że musi być turbo). Wsadzam do kominka 3 kostki brykietu (koszt 4,80 z) i podnoszę temp. w domu do 22-23 stopni.
Jaka jest temperatura wyjściowa? (ile stopni w domu utrzymuje piec?)
AdamD wrote:Piec wtedy odpoczywa utrzymując gorącą wodę. Piec bierze ok. 20kg paliwa na dobę (koszt ok 20 zł na dzień - mieszam węgiel w cenie 17 zł za 25kg z peletem w cenie 23 zł za 25kg). Temp. c.w.u ustawiona na 54 stopnie.
Możesz napisać ile wydajesz w lecie? (koszt grzania CWU).
AdamD wrote:Trochę przedraża mi garaż w którym mam grzejnik ale garaż bez wełny na dachu (ostatnio zamarzła woda na przyłączu jak było -17 na dworze, miałem -6 st w środku). Przy mrozach jakie były uważam że 770 zł/m-c to w sam raz.
Znajomy w bryle budynku murowanego ma garaż. Jego wewnętrzne ściany i sufit ocieplił styropianem (chyba 8cm). Efekt jest taki, że tam nie grzeje, temperatura (nawet przy -20 na zewnątrz) była powyżej zera, a dom nie odczuwa wychładzania z uwagi na obecność garażu. Bardzo ładnie mu się to sprawdza. Pomyśl może nad izolacją garażu, zamiast pakowaniem w jego ogrzewanie :wink:

Grzegorzu, rozumiem że zastrzeżenia dotyczą słabo, lub źle zaizolowanej płyty? Mnie kusi właśnie bezwładność cieplna tak dużego elementu, który przy izolacji rzędu 25 cm powinno dać się dość łatwo utrzymywać w zadanej temperaturze (nie mówię tu o rozgrzaniu płyty na początku sezonu). Liczę, że nagrzany do 22-24 stopni beton, nawet przy awarii zasilania wychładzać się będzie kilka dni, a na co dzień uniknę oscylacji temperatury w pomieszczeniu.
Tak jak mówiłem - moja wiedza, to czysta teoria, więc im więcej dacie mi danych wejściowych, tym większa szansa na to, że chatka będzie taka jak chcę :grin:

Ma ktoś z was może doświadczenia z ogrzewaniem propanem? Czy znaleźliście może jakiś artykuł lub wątek na forum porównujący zużycie gazu płynnego w stosunku do gazu ziemnego dla takiego samego domu?
Michał

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Wed 05 Jan, 2011

Roinim wrote: Liczę, że nagrzany do 22-24 stopni beton, nawet przy awarii zasilania wychładzać się będzie kilka dni,
Kilka godzin (3-5) zależnie od izolacji - szczególnie brzegowych i narożnych. Pominąłem istotną kwestię - żaden producent nie uzna gwarancji w razie rozszczelnienia rur.
AdamD wrote:Przy mrozach jakie były uważam że 770 zł/m-c to w sam raz.
Dla porównania - zrealizowane 154m2 z poddaszem: zasilanie - tylko piec LPG, parter - podłogówka i kaloryfery, poddasze - kaloryfery. Średni koszt z poprzedniego i części obecnego sezonu grzewczego 400zł/mies.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Sun 09 Jan, 2011

Infrapanele nie sprawdza sie bo nie ma co sie nagrzewac, pompa ciepla, ale tylko z pionowym odwiertem i niestety drogim, ale bardzo efektywnym. Piec wolnostojacy na pelety, stojacy w salonie z plaszczem wodnym. Mamy zywy ogien i ogrzewanie w jednym, poza wsypaniem peletow raz na 2-3 dni, jest pelna automatyka z rozpalaniem wlacznie. Sterowany z pilota, programator tygodniowy. 2-3tony peletu na caly sezon grzewczy, mozna tez grzac wode uzytkowa. Koszt pieca wolnostojacego to 10-15 tys, nie jestem ich sprzedawca, znam sie na roznych systemach ogrzewania. Jak dom to najlepiej bez garazu w bryle domu, bo go bardzo wychladza.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Sun 09 Jan, 2011

Dobra pompa ciepla z pionowym kolektorem to koszt dzis 35-40 tys z montazem i odwiertami.Koszty ogrzewania i cieplej wody przez caly rok to 2-2.5 tys.Najwazniejsze jest to,ze jest calkowicie bezobslugowa i nie potrzeba komina w domu.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Sun 09 Jan, 2011

Jak nie ma pradu to i piec na groszek nie dziala, bo stoi pompa. Mozna sobie poradzic instalujac wczesniej w skrzynce pradu, wejscie pod agregat pradotworczy. Co do konserwacji to tak jak w lodowce, raz na kilka lat wymiana plynu w rurach w kolektorze.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Sun 09 Jan, 2011

Trwalosc to taka jak ze wszystkim, sa firmy co daja gwarancje na 5 lat i sa takie co daja na 2 lata. Moj znajomy ma pompe 10 lat, juz cos wymienial, ale nie byly to duze koszty.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Sun 09 Jan, 2011

W pompie ciepla najwazniejsza jest sprezarka,teraz najlepsze sa Emerson jezeli dobrze pamietam a jej zywotnosc to 30 lat.

Roinim
Posts: 12
Joined: Tue 04 Jan, 2011

Post by Roinim » Mon 10 Jan, 2011

O jak się ślicznie rozwija wątek ;)
wenom, bardzo mi się podoba to co napisałeś o rozwiązaniach w swoim domu - na maila puściłem kilka pytań dodatkowo. Oczywiście zapomniałem zapytać o wielkość Twojego domu, która jakby nie było ma znaczenie.
Grzegorz Szostak chyba faktycznie moje fanaberie skończą się przyziemnie na ławach fundamentowych i zwykłej wylewce ;)
Michał

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Mon 10 Jan, 2011

Ja sam dopiero stawiam dom,parterowka okolo 100m2 na dwie osoby.Szukam najlepszego ogrzewania,na dzien dzisiejszy to piec wolnostojacy z plaszczem wodnym lub pompa ciepla.Piec to tylko w okresie jesien,zima,wiosna.Woda uzytkowa w lato to solary lub zwykly bojler.Zdecydowalem sie jednak na dom murowany,bo kumuluje cieplo.Sam dom to:sciany beton komorkowy 24cm,ocieplenie styro 20cm,plyta fundamentowa bo jest wysoko woda, w podlodze 20cm styro,strop drewniany 40cm welny,okna cale u-0.8 w warstwie ocieplenia.Chce zamontowac grzejniki niskoteperaturowe.Piec wolnostojacy ma zamknieta komore spalania,prawie zero emisji dwutlenku wegla,stopniowany nadmuch cieplego powietrza,wystarczy komin systemowy np.Schedel z doprowadzenie powietrza.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Mon 10 Jan, 2011

Garaz wolnostojacy.

wenom
Posts: 9
Joined: Sun 10 Jan, 2010
Location: warszawa

Post by wenom » Mon 10 Jan, 2011

Moj znajomy mieszka nad Zalewem Zegrzynskim od roku,dom 80m2 ogrzewany gazem z butli,rachunek za rok to 5.5 tys zl.Na pewno na takie koszty mial fakt wysychajacych scian i wilgoci w calym domu.

Damian7
Posts: 1
Joined: Mon 07 Nov, 2016

Re:

Post by Damian7 » Mon 07 Nov, 2016

wenom wrote:Infrapanele nie sprawdza sie bo nie ma co sie nagrzewac, pompa ciepla, ale tylko z pionowym odwiertem i niestety drogim, ale bardzo efektywnym. Piec wolnostojacy na pelety, stojacy w salonie z plaszczem wodnym. Mamy zywy ogien i ogrzewanie w jednym, poza wsypaniem peletow raz na 2-3 dni, jest pelna automatyka z rozpalaniem wlacznie. Sterowany z pilota, programator tygodniowy. 2-3tony peletu na caly sezon grzewczy, mozna tez grzac wode uzytkowa. Koszt pieca wolnostojacego to 10-15 tys, nie jestem ich sprzedawca, znam sie na roznych systemach ogrzewania. Jak dom to najlepiej bez garazu w bryle domu, bo go bardzo wychladza.
A ja nie mogę złego słowa powiedzieć na infrapanele. Być może zadowolenie klienta zależy od producenta. Ja korzystałem z firmy twojaekoenergia, mój przyjaciel z zupełnie innej (niestety nie pamiętam jakiej). Ja jestem zadowolony, a kolega nie. Powiedzcie mi od czego to może zależeć.

OnlineExpert
Posts: 10
Joined: Mon 18 Apr, 2016

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by OnlineExpert » Tue 06 Dec, 2016

Witam,

Jeżeli zastanawiają się Państwo nad wyborem ogrzewania w swoim budynku jednym z najbardziej ekonomicznych oraz ekologicznych rozwiązań jest pompa ciepła. Instalacja tego typu najlepiej sprawdza się przy współpracy z ogrzewaniem podłogowym zaprojektowanym w ten sposób, aby różnica temperatur na zasilaniu i powrocie wynosiła 7K. Praca pompy ciepła przy tych parametrach pozwoli na uzyskanie najniższych rocznych kosztów eksploatacyjnych budynku. Podczas jej pracy nie zachodzi zjawisko spalania. Uzyskiwana energia powstaje poprzez przemianę termodynamiczną ciepła niskotemperaturowego (darmowe ciepło z otoczenia budynku lub z gruntu) za pomocą energii elektrycznej dostarczonej do sprężarki zamontowanej w układzie chłodniczym pompy ciepła. Marka Buderus posiada w swojej ofercie zarówno gruntowe, jak i powietrzne pompy ciepła z rodziny Logatherm.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji zachęcam do odwiedzenia strony internetowej: http://www.buderus.pl/produkty/kategori ... py-ciepla/.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Buderus

Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by Wojciech Nitka » Tue 06 Dec, 2016

Panie Konsultancie,
rozumiem, że chce Pan pomagać Forowiczom. I to się chwali.
Ale dlaczego od razu się reklamować, posyłając linki do swoich produktów ???

jacus
Posts: 16
Joined: Mon 25 Jan, 2016

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by jacus » Mon 12 Dec, 2016

a przy pompie ciepła gruntowej z latami użytkowania grunt nie traci swoich właściwości?

majek85
Posts: 240
Joined: Wed 23 Oct, 2013
Location: Malbork

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by majek85 » Tue 13 Dec, 2016

jacus wrote:a przy pompie ciepła gruntowej z latami użytkowania grunt nie traci swoich właściwości?
co masz na myśli? o jakich właściwościach piszesz?

jacus
Posts: 16
Joined: Mon 25 Jan, 2016

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by jacus » Fri 16 Dec, 2016

na innym forum przeczytałem że trzeba grunt wymienić po kilku latach ponieważ traci swoją "temperaturę".

majek85
Posts: 240
Joined: Wed 23 Oct, 2013
Location: Malbork

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by majek85 » Mon 19 Dec, 2016

głupoty ktoś pisał, ziemia, grunt, jest naturalnym źródłem ciepła i odnawialnym, pewnie konkurencja wypisuje głupoty aby sprzedawać wungiel

OnlineExpert
Posts: 10
Joined: Mon 18 Apr, 2016

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by OnlineExpert » Fri 06 Jan, 2017

jacus wrote:a przy pompie ciepła gruntowej z latami użytkowania grunt nie traci swoich właściwości?
Witam,
W przypadku odwiertów pionowych nie występują żadne problemy odnośnie obniżenia się parametrów temperaturowych gruntu. Jest to spowodowane głębokością odwiertu wynoszącą średnio przeważnie ok. 90 m, gdzie przemarzanie gruntu przyjmowane jest w granicach 0,8-1,4 m. Poniżej tej głębokości temperatura gruntu jest praktycznie na stałym poziomie w ciągu całego roku.
Inna sytuacja zachodzi podczas pracy kolektora poziomego. Jest on również zakopany poniżej warstwy przemarzania gruntu, lecz jego praca znacznie bardziej oddziałuje na grunt poprzez jego wysuszanie. Im bardziej suchy grunt, tym mniejszą posiada akumulację ciepła z promieni słonecznych. W celu uniknięcia wysuszenia gruntu należy, zwłaszcza w sezonie letnim, nawadniać okresowo teren, na którym znajduje się instalacja.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Buderus

User avatar
Zytek
Posts: 46
Joined: Thu 16 Oct, 2014

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by Zytek » Mon 16 Jan, 2017

Kanadyjki cechują się stosunkowo dużą bezwładnością cieplną. To też łatwo regulować w nich temperaturę. Niektórzy powiedzą, że po wyłączeniu ogrzewania temperatura spadnie poniżej 10 st. z 22 st. Bzdura. W ciągu 1 dnia spadnie o około 2-3 st. Dużo zależy od izolacji termicznej, ilości i wielkości okien. Wybór formy ogrzewania powinien być uzależniony od możliwości finansowych, lokalizacji, tego czy ogrzewanie ma działać również pod nieobecność użytkowników.

jacus
Posts: 16
Joined: Mon 25 Jan, 2016

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by jacus » Wed 10 May, 2017

moim zdaniem przy budowie takie domu warto zainwestować w jakieś ekologiczne rozwiązanie np. skłaniałbym się w stronę pompy ciepła. Takie rozwiązanie ma dużo plusów. (nie trzeba martwić się o opał i jakoś tego opału, nie musimy budować kotłowni)

Jeaneen
Posts: 2
Joined: Tue 16 May, 2017

Re: ogrzewanie kanadyjczyka

Post by Jeaneen » Tue 16 May, 2017

Da się też energię elektryczną tylko trzeba pomyśleć od ekonomicznym dostawcy :)



Post Reply

Return to “Instalacje - wymagania techniczno-montażowe dla domów z drewna”