Z gory przepraszam za brak poskich znakow - nie przywyklem ich stosowac.
Mam zamiar wyremontowac domek do takiego stopnia aby moc go wynajmowac wiec musi miec minimum komfortu. Nie znam sie na konstrukcjach, jestem raczej amatorem budowlanym. Dlatego tez zwracam sie o pomoc.
Domek ma nie cale 50m2. Konstrukcja podobna do pokazywanych na amerykanskich filmach a mianowicie: polowa domu jest podpiwniczona, niepodpiwniczona czesc stoi na ceglach, w centrum jest murowany komin a reszta konstrukcji to szkielet drewniany.
Tutaj jest paczka ze zdjeciami domku http://www.megaupload.com/?d=MTANM48G Przeprasam za jakosc robione niestety telefonem.
Teraz jakie sa moje plany i pytania.
Na zewnatrz ocieplenie - styropian - w zimie domek jest praktycznie pusty i wtedy czuc w nim wilgoc mam nadzieje ze ten zabieg troche zmniejszy skale wilgoci. okna juz z tego powodu zostaly wymienione na uzywane plastiki co zdalo egzamin.
Konieczna bedzie wymiana drzwi w calym domku a troche ich jest lacznie z wejsciowymi. i tu pojawia sie pierwszy problem. Przy wymianie okien trzeba bylo wstawiac dodatkowe deski bo wstawiane okna byly troche mniejsze. Jezeli wyrwe framugi drzwi nie chce miec tego samego problemu i teraz jezeli ktos wie jak sa mocowane drzwi do takiej konstrukcji chcialbym wiedziec tylko czy po wyrwaniu framugi nie bede mial problemu z montazem framugi tego samoego rozmiaru? (mysle ze nie ale lepiej spytac szczegolnie jezeli chodzi o drzwi wejsciowe widoczne tez na zdjeciach).
Na sciany i sufity chce poprzykrecac regipsy. I tutaj pytania: jezeli aktualnie zamontowane siciany (trzoche plyty pilsniowej, troche regipsu- zalezy od sciany) i sufity (regipsy przybite od spodu podlogi poddasza) sa poznieksztalcane - czyli wypaczone w strone pomieszczen (nie wiem jak to nazwac ale wyglada to jak charakterystyczne "brzuszki" do wewnatrz pomieszczen), czy powinienem na nie klasc nowe regipsy i wkretami probowac doprowadzic je do rownej lini? Czy moze po przykreceniu nowych plyt regipsowych sciany i sufity same zlapia linie bez wiekszych poprawek? A moze powinienem zrywac najpierw stare a dopiero potem montowac nowe? (nie ukrywam ze liczy sie tu czas a ja nie jestem totalnym esteta i wystarczy mi 80% satysfakcji). Dodam ze moje zdanie jest takie ze o ile na sciany kladlbym odrazu regipsy na stare plyty to z fufitami zastanawiam sie bo sa dosc spore "brzuszki" i mam obawy ze to sie nie zakryje.
Oczywiscie bedzie nowa instalacja grzewcza. piec ktory jest w piwnicy zostaje. wymiana rur na miedziane, nowe grzejniki i zbiornik na poddaszu.
Podlogi to nie problem bo poloze panele. Nie umiem klasc kafelek. W lazience sa juz kafelki ktore na podlodze sa dobrze polozone i wg mnie sa ok. Przemecze sie zbijajac w tym pomieszczeniu kafelki ze scian. I teraz czy regips wodoodporny czy postarac sie jednak polozyc kafelki (musza przynajmniej lepiej wygladac).
Teraz kuchnia. Stawiam na podloge z paneli - teraz to tanie i latwo wymienic, gorsza sytuacja jak ktos zbije kafelke a nie swoje to sie nie uwaza. Sciany i tu dylemat.regipsy wodoodporne? ognioodporne (bo slyszalem ze takie tez sa)? czy kafelki i jezeli to czy kafelki beda sie takich scian trzymaly? Dodam ze w kuchni jedna sciana to komin wiec jest troche cegly ale z drugiej strony kafelki na kominie nie popekaja ? Tutaj co do kuchni chcialbym uslyszec wasze wizje. Sam nie moge na nic sie zdecydowac praktycznie.
Pozostale prace to schody do piwnicy bo sa niebezpieczne. Wybialkowanie piwnicy (mam nadzieje ze dobrze to nazywam przypominam ze asem nie jestem). Schody z salonu na ogrod (mysle o drewnianych podbetonowachych do ziemi bez mocowania do budynku inaczej jak na wkrety jezeli mocowanie takie bedzie potrzebne). Oczywiscie wszedzie nowa instalacja elektryczna i elektryk ktory podlaczy kuchenke bo jest na oddzielna faze a to juz chyba trzeba troche sie na tym znac. Oraz inne oczywiste prace jak tynk zewnetrzny, malowanie itd lacznie z drobiazgami ktore w miedzy czasie wyjda.
Zobacznie tez na pomieszczenie z metalowymi drzwiami. tam jeden pokoj jest oddzielony "zaslonka" z zaluzji materialowych a chcialbym oddielic do scianka i wstawic drzwi ale nie umiem nawet zabrac sie za to. jezeli ktos opisze mi to w sposob umozliwaiajacy mi budowe tej scianki bede wdzieczny niezmiernie.
Dodam ze na start mam ok 10.000 PLN. domek znajduje sie 25km od miejsca mojego zamieszkania. w koszty trzeba wliczac koszt dojazdu, transportu takich materialow jak plyty regipsowe i skromnego wynagrodzenia dla znajomego ktory obiecal pomoc z tym ze jest bezrobotny i tak bez niczego nie moge go zostawic. W miedzy czasie wchodzi w gre kredyt - ktorego jednak nie che brac. Mysle ze remont potrwa przynajmniej 3 miesiace z racji tego ze pracuje a urlopu wziasc nie moge w tej chwili. wiec kolo 5 tysiecy w tym czasie zbiore dodatkowo bez kredytu jednak chcialbym aby remont kosztowal jak najmniej bo trzeba jeszcze kupic wyposazenie. I aby trwal jak najkrocej zeby szybciej udalo sie go wynajac. Prosze wiec o wasze wizje i pomoc w rozwiazaniu moze i prostych problemow ale nie znam na nie odpowiedzi.
gruntowny remont
Jak wyremontować stary dom drewniany
Return to “Remonty starych domów drewnianych”
Jump to
- Budownictwo drewniane w Polsce
- ↳ Problemy i perspektywy
- ↳ Budownictwo drewniane na Facebook'u
- ↳ Stowarzyszenie Dom Drewniany
- Działka budowlana i jej usytuowanie
- ↳ Zagadnienia dotyczące działek budowlanych i ich lokalizacji
- Umowa o roboty wykonawcze
- ↳ Umowa o roboty wykonawcze
- ↳ Finansowanie i koszty budowy
- ↳ Dopłaty do budynków o niskim zapotrzebowaniu na energię
- ↳ Ubezpieczenia domów o konstrukcji drewnianej
- Projekty domów drewnianych
- ↳ Największa baza typowych projektów domów z drewna
- ↳ Projekty budowlane domów szkieletowych
- ↳ Projekty budowlane domów z bali
- Materiały budowlane dla domów drewnianych
- ↳ Materiały budowlane dla domów szkieletowych
- ↳ Materiały budowlane dla domów z bali
- Wymagania techniczno-montażowe
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe domów szkieletowych
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe dla "domów gotowych"
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe domów ryglowych
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe domów z bali
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe dla domów w systemie CLT
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe dla domów pasywnych o konstrukcji drewnianej
- ↳ Wymagania techniczno-montażowe dla lekkiego szkieletu stalowego
- ↳ Remonty starych domów drewnianych
- ↳ Posadowienie domów drewnianych
- ↳ Instalacje - wymagania techniczno-montażowe dla domów z drewna
- ↳ Domki letniskowe
- ↳ Interesujące miejsca w Sieci
- ↳ Roboty wykończeniowe w domach z drewna
- Prawidłowo wykonane elementy domów szkieletowych
- ↳ Prawidłowo wykonane elementy domów szkieletowych
- Ochrona budynków przed korozją biologiczną
- ↳ Zabezpieczenie budynków przed korozją biologiczną
- ↳ Zwalczanie korozji biologicznej w budynkach istniejących
- Błędy budownictwa szkieletowego
- ↳ Najczęściej popełniane błędy w budownictwie szkieletowym
- System oceny energetycznej budynków drewnianych
- ↳ System oceny energetycznej budynków drewnianych
- ↳ Test szczelności budynku - blower door
- Rzetelne, wiarygodne, godne polecenia firmy wykonawcze
- ↳ Rzetelne, wiarygodne, godne polecenia firmy wykonawcze
- Poszukuję pracy, poszukuję pracownika
- ↳ Poszukuję pracy
- ↳ Poszukuję pracownika
- ↳ Poszukuję kierownika budowy, inspektora nadzoru, eksperta
- Nauka, szkolenia, seminaria, literatura
- ↳ Studia w zakresie budownictwa drewnianego
- ↳ Szkolenia w zakresie budownictwa drewnianego
- ↳ Seminaria dotyczące budownictwa drewnianego
- ↳ Literatura dotycząca budownictwa drewnianego
- ↳ Oprogramowanie komputerowe
- Ranking firm wykonawczych - inwestorzy o firmach wykonawczych
- ↳ Opinie Inwestorów o firmach wykonawczych
- ↳ Tanie budowanie z roobik66
- Historie budowy domów
- ↳ Historie budowy domów
- Galeria zdjęć domów naszych Forumowiczów
- ↳ Galeria zdjęć domów naszych Forumowiczów
- ↳ Nauka w zakresie budownictwa drewnianego
- ↳ Nauka i literatura dotycząca budownictwa drewnianego
- ↳ Galeria zdjęć domów z okresu budowy
- ↳ Galeria zdjęć "problemów" spotykanych na budowie
- www.budujzdrewna.pl
- ↳ Regulamin serwisu "Buduj z drewna"
- ↳ Uwagi dotyczące serwisu