podwalina- jak dylatować od bloczków betonowych ?

Techniczne aspekty budowy domów szkieletowych
Post Reply
Paolo73
Posts: 10
Joined: Sun 16 Sep, 2007

podwalina- jak dylatować od bloczków betonowych ?

Post by Paolo73 » Tue 13 Nov, 2007

Witam
Mam prośbę abyście się wypowiedzieli , jak najlepiej jest zrobić izolację od bloczków betonowych na już istniejącej płycie fundamentowej (odległość od gruntu 50cm ,bloczek m6)
I tak czy zrobić jako :
1) przymocować podwalinę impregnowaną ciśnieniowo: na podwójnej papie ?- Najprościej najtaniej i niekonicznie skutecznie.
2) przymocować powalinę: na podwójne foli fundamentowej (izolacja pozioma) ?-Tanio i czy będzie jakaś wentylacja
3) przymocować podwalinę: na foli a następnie na tąsmie dylatacyjnej styropianowej 5mm lub innej ? .Słyszałem że to ciekawy pomysł sprawdzony w Niemczech i trwały tylko czy skuteczny?
4 ) przymocować podwalinę na płynnej folli takiej jak się uzywa do łazienek i tarasów. Drogi i ponoć skuteczny
5) propozycje Wasze jak dobrze to zrobić
Oczywiście folie wywwinięte do góry obustronnie .

Zależy mi na tym aby od dołu dobrze zacząć i stworzyćjak najmniejsze prawdopodobieństwo zawilgocenia , jeśli ktoś ma inne pomyśły lub przeszedł przez pkt .3 i 4 to prrosze o opis jak mu poszło.
Może Pan Wojciech coś napisze z p. Zembrowskim, ostatnio ostro Panowie sobie dajecie popalić .
Pozdrawiam z nowej budowy.


Paolo73
Posts: 10
Joined: Sun 16 Sep, 2007

Post by Paolo73 » Tue 13 Nov, 2007

Ciekawe pytanie -pilna odpowiedź

Zembrowski
Posts: 104
Joined: Sun 21 Oct, 2007
Contact:

Post by Zembrowski » Sun 18 Nov, 2007

Folie polietylenowe czy PCV nie są hydroizolacjami!

Hydroizolacja pod podwaliny musi:
1. Być obojętną wobec drewna.
2. Być odporną na starzenie, a szczególnie na różnice temperatur.
3. Mieć jak najmniejszy wsp. rozszerzalności cieplnej.
4. Mieć zapewniony szczelny kontakt ze śrubami czy kotwami stalowymi.
5. Mieć zdolność krycia pęknięć min. 0,7 mm.
6. Być antykorozyjna.
7. Być ekologiczna, ale odstraszająca owady.
8. Przenieść obciążenia wynikające z nacisku konstrukcji.
9. Być odporna na UV.

Tyle ogólnie. Jeśli chce Pan konkretnego rozwiązania dla Pana domu, muszę spojrzeć w projekt.

Paolo73
Posts: 10
Joined: Sun 16 Sep, 2007

Post by Paolo73 » Sun 18 Nov, 2007

Dzięki ale nieodpowiedział mi Pan na pytanie a nawet nie wskazał jakiegoś przykładu .
Projekt jest prosty i standardowy: jest fundament bloczek m6 ocieplony z zewnątrz , płyta betonowa i tyle nic skomplikowanego .
Ponawiam więc pytanie jak najlepiej i najbezpieczniej położyć podwalinę?
Może Pan Wojciech coś napisze ? :)

Zembrowski
Posts: 104
Joined: Sun 21 Oct, 2007
Contact:

Post by Zembrowski » Sun 18 Nov, 2007

Czy z zawodu jest Pan lekarzem?

Wojciech Nitka
Posts: 3840
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Sun 18 Nov, 2007

Paolo73 wrote:Może Pan Wojciech coś napisze ? :)
Proponuję poczytać - http://www.szkielet.pl/wymagania/3.php
Jak widać wystarczy 2 x papa izojacyjna lub 2 x folia budowlana plus uszczelnienie na przewietrzanie. Jako uszczelnienie można stosować pianki polietylenowe lub uszczelki Trelleborg'a - http://www.trelleborg.com.pl/uszczelki/ ... pdm/6.html
Odpuść sobie filozowię budowy proponowaną przez niektórych - i... poprostu buduj. A jak będziesz miał dalsze pytania - pytaj.

User avatar
Cieśla
Posts: 3
Joined: Mon 02 Jan, 2006
Location: Nidzica
Contact:

Post by Cieśla » Wed 06 Feb, 2008

Tak papa lub uszczelka izolacyjna TRELLEBORG pracowałem swego czasu w Szwecji przy budowie domów szkieletowych właśnie tam stosują takie uszczelki foliowo-gumowe, nie polecam papy podkładowej , najlepiej termozgrzewalna lub wierzchniego krycia.



Post Reply

Return to “Wymagania techniczno-montażowe domów szkieletowych”