Buduję sam od podstaw.

Techniczne aspekty budowy domów szkieletowych
Post Reply
gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Buduję sam od podstaw.

Post by gonta » Thu 07 May, 2009

Witam wszystkich.Od dawna czytam to forum,ale nic nie pisałem.Uważam że jest prawdziwą kopalnią wiedzy na temat budownictwa drewnianego.Ale przejdę do sedna sprawy.Zdecydowałem się zbudować sobie domek,oczywiście szkieletor.Ponieważ kryzys dotknął i mnie będę budował sam od podstaw i miejmy nadzieje do końca.Postaram się wklejać zdjęcia z poszczególnych prac i co nie mniej ważne będę podawał wszystkie koszta z tym przedsięwzięciem związane.Dodam że jestem stolarzem i nie boje się łopaty.
Domek parterowy ma 76m +22m taras,wszystko pod jednym dachem.
Będę oczywiście chciał czas od czasu zasięgnąć porady od szanownych forumowiczów i samego Guru :cool: p.W.Nitki.Za co już jestem wdzięczny.
Dziś zaczęte są wykopy i koszty które poniosłem to
- 1300 pln projekt gotowy
- 1700 pln adaptacja i zmiany w projekcie dachu
- 600 pln mapa do celów projektowych
- 130 pln wypis z planu zagospodarowania
- 50 pln pozwolenie na budowę
- 600 pln- kierownik budowy(zaliczka+400 na fajrant)
- 300 pln wytyczenie budynku przez geodetę
Suma na dzień dzisiejszy to 4680 pln.

jurastolar[shadow=red][/shadow][shadow=red][/shadow]
Attachments
m-pogodny.jpg
domek


Marcin L
Posts: 1364
Joined: Sat 26 Mar, 2005
Location: z Polski

Post by Marcin L » Tue 12 May, 2009

:mrgreen: jesli nie males stycznosci z ciesielstwem to proponuje daszek dwuspadowy....no chyba ze jestes b.zdolny ....

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Sat 16 May, 2009

Miałem styczność, miałem :lol:, ale z zawodu jestem stolarzem i lubię tą pracę. Niestety nie będę miał dachu czterospadowego ponieważ PZP obowiązuje mnie do dachu dwuspadowego, ch...rne przepisy :twisted: i musiałem przeprojektować dach na dwuspadowy.
Wykopy i zbrojenie mam już za sobą, w poniedziałek -beton. Zdecydowałem się na monolitne fundamenty, nie wiem czy dobrze robię ale już tak postanowiłem.
Koszty zbrojenia to 720 pln.
Attachments
Zdjęcia-0127.jpg
Zdjęcia-0128.jpg
Zdjęcia-0129.jpg

krzg
Posts: 8
Joined: Sat 13 Dec, 2008

Post by krzg » Mon 18 May, 2009

A więc witam kolegę.
Z synem postanowiliśmy również spróbować swoich sił i budujemy sami domek ok 300m². Jedynie fundamenty budują murarze, jakoś murarka mnie nie pociąga. Sprzęt kupiony, drewno zamówione mają przywieźć na początku czerwca i startujemy.
Życzę powodzenia i pozdrawiam.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Mon 18 May, 2009

Najlepsze życzenia powodzenia.Ale 300m to chyba już nie domek lecz domisko :mrgreen:
Dziś zostali wylane ławy ,koszt 9 m B20 z pompą to 1980pln.
drewno konstrukcyjne kupiłem wcześniej 6m*1000pln,deski o przekroju 145*45 suszone komorowo,strugane czterostronnie z zaokrąglonymi krawędziemi,nie wiem na ile to prawdziwe ale dostawca mówił że sprowadzone z Austrii.

Andrzej G.
Posts: 15
Joined: Wed 03 Sep, 2008
Location: Olsztyn

Post by Andrzej G. » Fri 22 May, 2009

tak sobie patrze na te wykopy pod fundament....
nie mam co prawda skali odniesienia ale cos mi wygladaja na strasznie plytkie te fundamenty...
a gdzie strefa przemarzania?

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Fri 22 May, 2009

Kopałem na średnio na 70 cm, jedynie platforma pod komin na 45 cm. Tak mam w projekcie. Myśli Pan, AndrzejuG, że mało?

Andrzej G.
Posts: 15
Joined: Wed 03 Sep, 2008
Location: Olsztyn

Post by Andrzej G. » Sat 23 May, 2009

Zalezy jaki rejon ale pewnie za malo. W Polsce glebokosc przemarzania jest od 0,8 do 1,2 m i taka powinna byc minimalna glebokosc posadowienia fundamentu. Jesli to nie jest rejon Augustowa czt gdzies w gorach to penie bedzie kolo 1 m. Pod komin wystarczy jesli nie jest na scianie zewnetrznej.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Sat 23 May, 2009

To jest na Pomorzu,bliz Władysławowa.Grunt twardy.Niestety teraz już nie poglębię bo już wylałem ławy.Robiłem niestety wszysrtko jak jest w projekcie.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Sat 23 May, 2009

gonta wrote:To jest na Pomorzu,bliz Władysławowa.Grunt twardy.
Dla Twojego regionu przyjmuje się głębokość przemarzania 1,2m.

Możesz z tej sytuacji wybrnąć wynosząc fundament wyżej, a następnie nanieść brakującą warstwę ziemi na min. 1m od obrysu domu.Do ubicia najlepiej użyć zagęszczarki.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Sat 23 May, 2009

Chyba tak zrobię bo szalunki pod ściankę fundamentową zrobiłem średnio na 80cm.Dziękuję wszystkim za pomoc.
Dziwi mnie tylko jak coś takiego przeszło przez całą procedurę zezwolenia na budowę na które czekałem prawie rok(nikomu nic nie dałem :razz: ).Kupiłem gootowy projekt,oddałem do adaptacji uprawnionemu architektowi,robili badania gruntu i taka fuszerka :shock:

sokmarcin
Posts: 66
Joined: Mon 18 Jun, 2007

Post by sokmarcin » Mon 25 May, 2009

Witam
Co do głębokości wykopów i fundamentów, mam wrażenie, że w ogóle nie została zdjęta warstwa humusu. Jest niedopuszczalne wykonywanie fundamentów oraz warstw posadzki na gruntach zawierających humus. Mogę się jednak mylić.
Po zdjęciu humusu fundamenty się jeszcze wypłycą. Z tego co wiem to fundamenty są już wylane więc ciężko będzie wybrać humus z wnętrza budynku.
Radziłbym jak najszybciej usunąć tą warstwę, bo zasypanie jej dodatkowo gruntem nic nie da.
Pozdrawiam

Andrzej G.
Posts: 15
Joined: Wed 03 Sep, 2008
Location: Olsztyn

Post by Andrzej G. » Mon 25 May, 2009

Humus ewidentnie jest nie zebrany, koniecznie trzeba go wybrac z "wnetrza" fundamentu, z zewnatrz wystarczy pas pod opaske, ale tu trzeba bedzie jednak wszystko obsypac i podniesc teren o te 50 cm. I modlic sie zeby nie przyplatal sie jakis inspektor z urzedu bo za niezdjety humus mandat murowany.

sokmarcin
Posts: 66
Joined: Mon 18 Jun, 2007

Post by sokmarcin » Mon 25 May, 2009

Dodatkowo należy pamiętać aby ściany drewniane parteru zaczynały się min. 30cm nad poziomem terenu. Nie wiem czy po odkopaniu humusu i obsypaniu fundamentu dodatkową ziemią by spełnić wymogi dotyczące przemarzania starczy koledze wysokości ścian fundamentowych. Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Mon 25 May, 2009

Wysokość ścian fundamentowych ponad gruntem architekt może skorygować w projekcie podczas budowy zachowując zapisy MPZP. Jeżeli odstępstwo jest duże warto tą zmianę skonsultować z PINB. W większości przypadków nie ma z tym problemu.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Mon 25 May, 2009

sokmarcin wrote:Dodatkowo należy pamiętać aby ściany drewniane parteru zaczynały się min. 30cm nad poziomem terenu. Nie wiem czy po odkopaniu humusu i obsypaniu fundamentu dodatkową ziemią by spełnić wymogi dotyczące przemarzania starczy koledze wysokości ścian fundamentowych. Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.
Scianki fundamentowe będą w najniższym punkcie w granicach 65 cm, w najwyższym 88 cm. Humus już wybrałem, teraz robię szalunki. Niestety nie miałem czasu w dzień zrobić zdjęć, a teraz już ciemno.

Andrzej G.
Posts: 15
Joined: Wed 03 Sep, 2008
Location: Olsztyn

Post by Andrzej G. » Tue 26 May, 2009

po wylaniu scian proponuje ulozyc na plask pas styrodyru lub twardego styropianu szer. 50 cm na poziomie lawy. W opisanej sytuacji poza podnoszeniem terenu jest to jedyny sposob na ochrone przed przemarzaniem.

Grzegorz Szostak
Posts: 1601
Joined: Sun 21 Aug, 2005
Location: Siedlce
Contact:

Post by Grzegorz Szostak » Tue 26 May, 2009

po wylaniu scian proponuje ulozyc na plask pas styrodyru lub twardego styropianu szer. 50 cm na poziomie lawy. W opisanej sytuacji poza podnoszeniem terenu jest to jedyny sposob na ochrone przed przemarzaniem.
A w jaki to sposób ochroni ścianę fundamentu, która jest ponad poziomem gruntu? Nawet najlepiej izolowana będzie narażona na niskie temperatury. Pominę kwestię, że poprzez kapilarne podciąganie wody przez fundament korozja (rozsypywanie się) styropianu jest gwarantowane.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Tue 26 May, 2009

Zdecydowałem podniść poziom terenu o jakich 25-30 cm,więc do dna ławy będzie 95-100cm.Pomorze nie tundra :mrgreen: ,ten 1m20cm uważam za lekko przesadzony.
Dziękuję wszystkim za porady i zaangażowanie.

Andrzej G.
Posts: 15
Joined: Wed 03 Sep, 2008
Location: Olsztyn

Post by Andrzej G. » Tue 26 May, 2009

http://www.muratordom.pl/budowa-i-remon ... 5_4987.htm czyli u ciebie ten 1 m spokojnie wystarczy.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Sun 07 Jun, 2009

Witam wszystkich po dłuższej przerwie,niestety nie miałem możliwości pisać-zaległości zawodowe i budowa pochłaniali cały czas.
Na dzień dzisiejszy już mam zrobione fundamenty i przygotowałem poziom pod wylanie chudziaka.We wtorek przyjdzie fachowiec wymurować komin.
Kolejne wydatki które poniosłem to
1.Beton 8 m -1760 pln,
2.deski szalunkowe- 1,5 m - 830 pln
3.zbrojenie- 410 pln
4.Cegła na komin - 1000 szt - 1300 pln
5.Zwir 02,- 36 t- 700 pln
Attachments
Zdjęcia-0147.jpg
Zdjęcia-0148.jpg
Zdjęcia-0149.jpg
Zdjęcia-0150.jpg

Noscito
Posts: 7
Joined: Tue 14 Jul, 2009

Post by Noscito » Fri 24 Jul, 2009

Czy mógłbym się dowiedzieć jakie koszty Pan do tej pory poniósł (szacunkowo zsumowane wszystkie razem)?

dasti
Posts: 6
Joined: Fri 03 Oct, 2008

Post by dasti » Fri 24 Jul, 2009

gonta wrote:Dziś zostali wylane ławy ,koszt 9 m B20 z pompą to 1980pln.
Witam mam pytanie gdzie tak tanio można w trójmieście dostać ten beton i to z pompą byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam

Bold
Posts: 146
Joined: Fri 14 Mar, 2008

Post by Bold » Wed 29 Jul, 2009

głośniej krzycz, napisz jeszcze na form onetu, żeby wszyscy wiedzieli gdzie kupujesz bez faktury

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Sun 09 Aug, 2009

Racja,na prawdę się zapędziłem.

roolen
Posts: 4
Joined: Thu 13 Aug, 2009

Post by roolen » Fri 14 Aug, 2009

:idea: Jest możliwość zmiany postów, radziłbym skorzystać żeby skład nie miał problemów, z twojego powodu.

Wojciech Nitka
Posts: 3840
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Fri 14 Aug, 2009

roolen wrote::idea: Jest możliwość zmiany postów, radziłbym skorzystać żeby skład nie miał problemów, z twojego powodu.
Stosowny post został usunięty przez Administratora.

gonta
Posts: 19
Joined: Mon 13 Apr, 2009
Location: globetracker
Contact:

Post by gonta » Sun 13 Sep, 2009

Witam po długiej przerwie. Niestety praca zawodowa i budowa pochłaniali cały wolny czas. Zaznaczę że pracowałem przy domu zupełnie sam, nawet przy postawieniu konstrukcji dachowej. W tej chwili zajmuje się zrobieniem okien i drzwi no i podbitką dachową. Na dzień dzisiejszy moje przedsięwzięcie wygląda tak.
PS .Przepraszam za zamieszczenie zbyt poufnych informacji o betonie co było zrobione zupełnie bezmyślnie.
Attachments
Zdjęcia-0004.jpg
Zdjęcia-0005.jpg
Zdjęcia-0006.jpg



Post Reply

Return to “Wymagania techniczno-montażowe domów szkieletowych”