Page 2 of 3

Posted: Fri 18 Mar, 2011
by ww1
Tam pare razy to tych literowek bylo faktycznie za duzo. A brak polskich znakow to chyba nie powazny problem. Marcin w temacie drewna: ja naprawde nie stosuje rozwiazan wg widzimisie , zebys troche przejrzal materialy (tylko polskojezyczne) to bys wiedzial ze instrukcje kanadyjskie nie potepiaja suszenia na powietrzu ,a wrecz przeciwnie. Czy suszenie komorowe zawsze usuwa zarodniki to mozna polemizowac (nie bede wyciagal przykladow z forum) , w kazdym razie na nic pasteryzacja jak beda warunki do rozwoju grzyba. A wogole to chyba jest zrozumiale ze mi wygodniej jest budowac z drewna standaryzowanego, struganego , a jeszcze wygodniej z np KVH ( bo naprawde proste). Temat ceny : ja nigdy nie kwestionowalem ze mozna zrobic za 2-3 tys / m2 . Ale to nie oznacza ze nie mozna taniej. Trzeba stosowac ekonomiczne rozwiazania (ziarnko do ziarnka ... ) . Postaram sie przerobic nastepne fotki z zakresu ekonomizacji .

Posted: Fri 18 Mar, 2011
by Subfosylny
Marcin L - " Problem w tym ze przy suszeniu tradycyjnym zarodniki grzybow i plesni nie sa niszczone."
Można trochę jaśniej o tych zarodnikach?

Posted: Fri 18 Mar, 2011
by Marcin L
:roll: wedlug mojej wiedzy jednak wplywa to znaczaco na trwalosc drewna nie jestem specem od obrobki drewna oczywiscie i nie znam szczegolow wiem natomiast ze technologia tego wymaga bezwzglednie a skoro tak jest to ktos tu robil badania i zna sie lepiej niz Ja i Robikk zapewne

100 % raccjii Marcinie

Posted: Sat 19 Mar, 2011
by KonradJ
Jestem ciekaw dla kogo buduje ten robbik?

Ksiazka

Posted: Sat 19 Mar, 2011
by KonradJ
W Norwegii w ksiazce " Tømrerteori" czyli" Teoria ciesielstwa", ktora jest podstawowa ksiazka kazdego norweskiego ciesli jest napisane o dopuszczalnej wilgotnosci drewna konstrukcyjnego uzywanego to budowy domow mieszkalnych i jest to 18 %,strugane czterostronnie .

Posted: Sat 19 Mar, 2011
by Marcin L
Robikk buduje jak to nazwal kolega Grzegorz z forum :wink: altanki a tak powaznie to niewiem gdyz ostatnio umieszczal fotki ze Stavanger i wygladalo na to ze raczej maluje te domy.Trzeba by sie tam :wink: dowiedziec czy ktos zna firme,, Robikk inexpensive carpenter "
KonradJ wrote:W Norwegii w ksiazce " Tømrerteori" czyli" Teoria ciesielstwa", ktora jest podstawowa ksiazka kazdego norweskiego ciesli jest napisane o dopuszczalnej wilgotnosci drewna konstrukcyjnego uzywanego to budowy domow mieszkalnych i jest to 18 %,strugane czterostronnie
to sa rzeczy oczywiste :idea: ale widocznie nie dla wszystkich........
Ide o zaklad ze drewna mokrego z przeznaczeniem na konstrukcje nieda sie kupic w markecie w Norwegii...........

Re: Ksiazka

Posted: Mon 21 Mar, 2011
by Subfosylny
KonradJ wrote:W Norwegii w ksiazce " Tømrerteori" czyli" Teoria ciesielstwa", ktora jest podstawowa ksiazka kazdego norweskiego ciesli jest napisane o dopuszczalnej wilgotnosci drewna konstrukcyjnego uzywanego to budowy domow mieszkalnych i jest to 18 %,strugane czterostronnie .
Przyjmuje się 22% jako granicę dla występowania barwic drewna ( głównie sinizny ) a każdy wie jak alergicznie reagują klienci na siny kolor drewna w czasie budowy ( pomimo iż sinizna nie wpływa na właściwości mechaniczne drewna). Struganie drewna jest wskazane z wielu względów. Pomierzyłem przed chwilą wilgotność konstrukcji drewnianych ścianek działowych strychu - dom rocznik 1939 - i średnio jest to koło 14%. Drewno składowane na polu pod zadaszeniem osiąga wilgotność równoważną - 12% w lecie , - 22% w zimie ( około- różne źródła różnie podają ale wg moich pomiarów ten zakres jest w miarę właściwy ). Oczywiście 12% to przy ciepłym i suchym lecie. Drewno wielkowymiarowe z lasu nie jest w stanie osiągnąć wilgotności 17% w ciągu kilku tygodni. Zresztą zależy czym się mierzy wilgotność takiego drewna - czujniki elektryczne z sondą igłową badają wilgotność na głębokości od ,5 do 4 cm; czujniki pojemnościowe sprawdzają wilgotność do 6 cm ale średnią- Przy przekrojach 24x24 cm powierzchnia często wykazuje 12% a po rozcięciu w środku przekroju jest np. 35% lub więcej. Deski 2,5 cm schną dość szybko i jest możliwe wysuszenie ich na powietrzu ze stanu po ścięciu i przetarciu do 18% w ciągu kilku tygodni lata. Budowanie z drewna mokrego nie jest dobrym pomysłem, ale obniża koszty, na co niestety zwraca uwagę część inwestorów. Nie wiem, jakich przekrojów używa roobik66, ale jeżeli cienkich, to jest możliwe bez problemu uzyskanie w lecie zadanej wilgotności na poziomie 18%.

Posted: Mon 21 Mar, 2011
by roobik66
Marcin moze skonczmy jalowa dyskusje , ja bez problemu potrafie zrobic kosztorys ( do ktorego sie nikt nie przyczepi) na 5 tys. /m2. Pewnych rzeczy nie mozesz zajarzyc , np. czy wiesz ze w USA dom w stylu mediteraean jest o 50% drozszy od domu o takiej samej powierzchni ale w style country. A wlasciwie to masz jakies dziwne podejscie ( moze zrobmy ceny urzedowe -jak za komuny) , ale czemu samochody nie sa wszystkie w jednej cenie ?. I cena niekoniecznie musi byc odzwierciedleniem ich rzeczywistej wartosci , np. najtanszy na rynku woz terenowy z powodzeniem przejezdza Syberie , a jego czesto wielokrotnie drozsi konkurenci juz niekoniecznie.

Posted: Mon 21 Mar, 2011
by Marcin L
wiec konczmy te dyskusje bo jest bez sensu nieda sie wybudwoac domu i zarobic na tym ze ta kase jaka poponujesz w stanie developerskim :neutral:

Posted: Wed 23 Mar, 2011
by Piotr tomrer
roobik66 wrote: sa male prywatne trelasty (tartaki) , zwlaszcza na prowincji nie takie znowu nieliczne.
trelast to nie jest tartak.

Posted: Fri 25 Mar, 2011
by roobik66
No niedoslownie w polskim znaczeniu , ale nie zaprzeczysz ze kupisz tam tarcice na zamowienie

Posted: Sun 26 Jun, 2011
by NiceMan
Już z 2-3 lata przeglądam to forum i zawsze uważałem, że osoby które tu się wypowiadają chcą pokazać jakie są "mądre". Zaczynam mnie to już śmieszyć. Może nie do końca popieram robika. Ale to chyba dla tego, że nie znam w pełni jego technologi budowana. Ale wiem, że te wasze CENY z kosmosu za M2 budynku są chore.
Wujek pracował w Norwegi 6 lat. Potem siedział w Szwecji 3 lata. I chcą poznać USA udało mu się wyjechać na wakacje na 3 miesiące do USA. Mówi jedno. W technologi budownictwa i w cenach Kanadyjczyków Polska jest daleko za murzynami....
On postawił dom [Wymiary 10 x 10 m + Poddasze] sam z bratem koszt stanu surowego zamkniętego z fundamentami to cena: 30 tyś zł Robocizna za taki dom nie powinna przekraczać 15 tyś zł. Dodam, że drewno było strugane i suszone.... Dom prawidłowo wykonany i zaizolowany. Nie podam kosztów całego domu gdyż był bardzo niski. M2 nie mieścił by się w żadnych waszych normach.
Pora zejść na ziemie Panowie. Nie trzeba liczyć 5x tyle za m2 domu. Wystarczy tylko 2x ;)

NiceMan - nowy troll

Posted: Sun 26 Jun, 2011
by MarcinKo
NiceMan - człowieku, po co trolujesz nie mając pojęcia o czym piszesz. Nasłuchałeś się od wujka - skoro on tak super tanio buduje, chętnie zlecę mu kilka inwestycji.
Piszesz o stanie surowym zamkniętym domu o wym 10 x 10 m z poddaszem użytkowym za kwotę 30 tys zł i tym 15 tys zł robocizny? Więc uważasz, że 15 tys zł to materiały? Policz tylko fundament - już masz minumim 5 tys. zł. Policz tylko dach - min 5000 zł za najtańsze blachy. Okna minimum 10 tys zł. Nie mamy jeszcze ścian, kosntrukcji, stropu, izolacji, kominów, ROBOCIZNY itp. Z tego zrobi się minimum 130 tys zł. Więc albo coś nie dosłyszałeś albo jak jarek ciągle na prochach bredzisz...

Posted: Sun 26 Jun, 2011
by NiceMan
Naucz się czytać ze zrozumieniem. 30 tyś. bez robocizny... Robił sam. Ale nie wszyscy potrafią czytać ze zrozumieniem.
I nie troluje. Z forum mam więcej wspólnego niż twoje pseudo fachowa wiedza na temat budownictwa. Jak w pieluchy robiłem to mieszałem już zaprawę. Cała moja rodzina związana jest z budownictwem. Od tradycyjnego budowania przez drewniane po podwodne.... Więc nie mów mi proszę, że coś źle zrozumiałem.
Wystarczy policzyć sobie Ile potrzeba Drewna, płyt, wełny, betonu. I wyjdzie Ci. Skąd wziąłeś kwotę 10K za Okna xD Tak właśnie wylicz koszt budowy domu gość który kupuje w pierwszym lepszym sklepie towar nie porównując cen ani nie negocjując....
EDIT: Koszt całego domu z wykończeniem na tip top to 74 tyś. zł. wliczone wszystko (robocizna własna). Generalnie 70% to drewno, łazienka, WC, kuchnia w płytkach.

PS. Co do pracy jak w 2020 r. będziesz mieć zlecenia a wujkowi coś nie wyjdzie możesz się zgłosić.
Buduje wszędzie nie tylko w Polsce i gwarantuje, że jak robi kosztorys to wyliczy co do gwoździa. Jak ktoś stawia 3-4 do 5 domów rocznie to wie jak liczyć. A nie tu ok 20 kubików betonu tu z 200 płyt a odpady do pieca...Trzeba umieć gospodarować...
Pozdrawiam

Posted: Sun 26 Jun, 2011
by DABEKO
jezeli przy domu 10x10 zrobi sie 130 tys. to ja Ci dziekuje za takie wyliczenia.

rezerwuję wujka na budowę

Posted: Sun 26 Jun, 2011
by MarcinKo
NiceMan - pofatyguj się więc i przedstaw w kilkunastu najważnieszych puntkach koszty - bardzo jestem ich ciekaw, nie tylko zresztą ja - z pewnością wszyscy chcieliby je znać.
Dla przykładu :
1- funadamnt = x zł
2.- ściany = y zł
3. wieźbal = z zł
4. dach = v zł
6. okna
7. instalacje
8. izolacje
itd itp.
Nie muszą być szczegółowe - podaj przybliżone i zaokrąglone.
Jeśli dom o wymiarach 10 x 10 m z poddaszem uzytkowym jak to piszesz na tip-top wychodzi 74 tys zl - to daj namiary na wujka - od razu zlecam budowę przynajmniej kilku. Po co mam się fatygować, skoro ktoś za mnie postwi i to jeszcze ponad 3 razy taniej.
Jestem przekonany, że z jakichś tylko tobie wiadomych względów nie będziesz w stanie przygotować takiego wyliczenia :)
Pozdrawiam rozsądnych.

Posted: Mon 27 Jun, 2011
by Marcin L
NiceMan wrote:stanu surowego zamkniętego z fundamentami to cena: 30 tyś zł Robocizna za taki dom nie powinna przekraczać 15 tyś zł. Dodam, że drewno było strugane i suszone.... Dom prawidłowo wykonany i zaizolowany.
A czerwony kapturek zjadl wilka... samo drewno bedzie cie kosztowalo 18.000 zl. do tego plyta OSB.

Posted: Mon 27 Jun, 2011
by NiceMan
Podstawa to drewno o którym tak piszecie.
Sprowadzane z okolic gdzie był budowany dom. Zakupione drewno było z okolic Iławy. Bardzo tanie ale dobre jakościowo. Zakupione wraz z płytami OSB klepkami i innymi pierdołami. Cena kubika 730 zł. Aby uniknąć zbędnych kosztów drewno pocięte i zwymiarowane pod wymiar. Ewentualne docinki kilka cm. W ten sposób płacisz za ilość potrzebnego drewna. Brak większej ilości ścinek . Suszone i strugane jak przykazano. Wy tu piszecie o cenach ok 900-1200 zł ;) Różnica jest masakryczna. Nie wiem dokładnie ile kubików ale o ile wiem to chyba ok 11

Drewno - 8030 zł.
Płyty OSB - nie wiem dokładnie ile sztuk było ale cena za sztukę to 12 mm - 38,50 i 22 mm - 75 zł.
Wełna cena była około - 9 zł.
Fundamenty- 6.300 zł.
Okna dolne: PCV 600 zł za sztukę na dole ilość 5 sztuk. cena 3 k zł.
Dachowe: 900 zł 4 x koszt 3.600zł.
Ceny gwoździ nie znam
Dach: Blacha 20,50 złm2 plus drobiazgi. O ile wiem wyszło koło 3k-4k. Nie pamiętam ile reszta pierdół.
Do tego klepki drewniane na ściany i podłogi. Cena za m2 16 zł i ponad 20 zł za podłogę i schody.
Drzwi wejściowe robione samemu z dębu i jakiegoś jeszcze drewna. Nie pamiętam dokładnie jakie połączenie. wyszło za drewno kleje i szybę. 1.500+zł (konkretów nie pamiętam ale nie dużo więcej) do tego klamki i uszczelki.
Komin murowany z cegieł. Brak danych
Instalacje. Woda i ogrzewanie w peksie. Bardzo mała ilość złączek które są drogie. Ciągnięte były całe wiązki aby uniknąć zbędnych łączeń. Łączenia były tylko przy grzejnikach.
Piec na razie tani na "byle co" koszt ponad 2 tyś. zł.
Kafelki do kuchni tanie nie przekraczają kwoty 40 złm2. I nie było ich dużo. Niemal wszystkie pomieszczenia w drewnie z klepek. Takie upodobania i marzenia.
System "pożarowy" własnego pomysłu to wiem, że sporo bo dokładnie 2.200zł. O tym sporo rozmawiałem.

Więcej szczegułów nie znam bo nie interesowały mnie. Znałem cenę podstawowych i najdroższych rzeczy bo sam chce stawiać dom. Ale na razie nie mam gdzie. Ceny wydają się bardzo niskie ale wystarczy podzwonić popytać. Zamówić wiele rzeczy u jednego dostawcy i robi się przystępna cena. Dodam jeszcze, że drewno wujek bierze od 3 lat od jednego gościa.

System budowy ścian - zaczynając od zewnątrz:
Obicie deskowane ->Folia ->Płyta OSB->Wełna 10 -> Folia -> Płyta OSB ->Klepki drewniane.
Dokładnych cen nie znam. Podałem te które znam. I jestem pewny na bank

Posted: Mon 27 Jun, 2011
by Marcin L
:lol: Jesli welny jest tylko 10 cm w scianach to nie jest to dom caloroczny, chyba nie zdajesz sobie srawy z ceny OSB skoro piszesz ze jest obustronnie na scianach ????? za 730 zl nie kupisz dobrego drewna, ja biore jakies 5-6 pelnych TIRow rocznie i nie mam takiej ceny choc biore prosto od producenta wiec to nie mozliwe zeby to bylo jakies dobre drewno-na 100 m2 wyjdzie jakies 16-18 m3 tarcicy.
Gwozdzie to koszt ok 2.000zl na taki dom ......za mniej niz 1.600zł/m2 samemu budujac po kosztach nie postawisz calorocznego solidnego domu - nie ma szans. Wiatroizolacja bedzie cie kosztowac z 1.000 zl. koszt krycia blacha minimum 30 zl/m2 musisz miec 150 m2 dachu na budynku 10 x 10 m.
Biorac pod uwage tylko podstawowe pozycje przekroczysz 120.000 zl :roll:
Letniskowa szopke 10 x 10 m to moze sie i jeszcze postawi. wiec nie czaruj tylko zapytaj Wojka o prawdziwe koszty.

Posted: Mon 27 Jun, 2011
by NiceMan
10cm welny malo ^^ Tak mówią osoby które wiedzę czerpią tylko z gazet. Zobacz jak budują w krajach skandynawskich. I dopiero mów o "domku letniskowym" Nie wiem czy wiesz co to próżnia. Po to są klepki i odstęp między ścianami a dopiero później ściana. Co do cen OSB chyba wyraźnie napisałem po jakiej cenie miał.
Co do twoich cen drewna to już twój problem jaką ty masz ceny ^^ Ja wiem ile płacił. I skąd bierze. Tylko widzisz w niektórych rejonach polski jest taniej a w innych drożej ;)
Nie będę się kłócić. Bo naprawdę po ok. 2 latach czytania forum wiem o "waszej" wiedzy sporo.
Pozdrawiam

Posted: Mon 27 Jun, 2011
by DABEKO
Ja widze jak buduja w krajach skandynawskich caly czas. Stare domy tez rozbieralismy.
Proznie to Ty masz w swojej wiedzy najwyrazniej. Podstawa to minimum 170 mm welny. 140 spotykalem tylko w takich gdzie na zewnatrz byla jeszcze sciana z cegly.
Ostatnio spotkalem dom w systemie Larsen Truss gdzie ocieplenia w scianie bylo 26 cm a w stropie pol metra.
Wybudowany 10 lat temu.

Posted: Tue 28 Jun, 2011
by Marcin L
NiceMan wrote:Zobacz jak budują w krajach skandynawskich
mieszkalem tam 4 lata i widzialem wlasnie 20 cm welny pakuja lub wiecej. niepisz glupot tylko przemysl..... :roll:

tu pisza ludzi ktorzy maja doswiadczenie praktyczne pokaz co wybudowales w zyciu umiesc fotki zobaczymy co potrafisz i co reprezentujesz.
co do drewna to prosto z pod pily to mozesz kupic ze te kase :lol: :lol: :lol:
rozsmieszaja mnie tacy ludzi jek Ty NiceMan widza ze nie maja racji a brna dalej :roll: tylko po co

Posted: Tue 28 Jun, 2011
by Wojciech Nitka
Marcin L wrote:tu pisza ludzi ktorzy maja doswiadczenie praktyczne pokaz co wybudowales w zyciu umiesc fotki zobaczymy co potrafisz i co reprezentujesz.
co do drewna to prosto z pod pily to mozesz kupic ze te kase :lol: :lol: :lol:
rozsmieszaja mnie tacy ludzi jek Ty NiceMan widza ze nie maja racji a brna dalej :roll: tylko po co
Jak to czytać ????? - bez dużych liter, bez przecinków i kropek.
Czy wpisy na Forum dotyczącym budownictwa drewnianego odzwierciedlają jakość robót na budowie?

Posted: Tue 28 Jun, 2011
by Marcin L
Wojciech Nitka wrote:Czy wpisy na Forum dotyczącym budownictwa drewnianego odzwierciedlają jakość robót na budowie?
juz pisalem o tym ,nie mam czasu skoncentrowac sie na pisaniu gdyz robie kilka czynnosci jednoczesnie :roll: .
Jednak sens moich wypowiedzi jest jasny mimo takiego ,,klepania w klawiature na szybko" :mrgreen:

Posted: Tue 28 Jun, 2011
by NiceMan
DABEKO wrote:Ja widze jak buduja w krajach skandynawskich caly czas. Stare domy tez rozbieralismy.
Proznie to Ty masz w swojej wiedzy najwyrazniej. Podstawa to minimum 170 mm welny. 140 spotykalem tylko w takich gdzie na zewnatrz byla jeszcze sciana z cegly.
Ostatnio spotkalem dom w systemie Larsen Truss gdzie ocieplenia w scianie bylo 26 cm a w stropie pol metra.
Wybudowany 10 lat temu.
Widze kolega tylko potrafi być bardzo niekulturalny w swoich wypowiedziach. Chcieliście konkretne ceny to podałem. A tu taki atak ^^ Wydaje mi się, że mam do czynienia z gówniarzami. A w rzeczywistości pewnie jesteście z 2x starsi ode mnie. Ale kulturą nie grzeszycie ;) Ceny są realne. Gdybyście się orientowali Iława to generalnie 1. Tania siła robocza, 2. Masa lasów oraz tartaków. Co za tym idzie spora obniżka cen. Ale nie będę się tu już rozpisywać. Moja wypowiedź miała na celu pokazać, że da się wybudować dość tanio. Ale jak tylko ktoś napiszę, że się da to zaraz jest krytykowany tak jak robi.
Jedno powiem. Rozumiem w 100% osoby które chcą zarobić na życie ale nie zrozumiem jednego, że wciskają komuś kit, że się nie da jak się da i jeszcze go obrażają.
Co do zdjęć nie zamieszczę gdyż ich nie posiadam. Z racji tego iż to nie ja buduję tylko mój wujek. I nie zamierzam robić żadnej reklamy gdyż jest to zbędne z racji braku możliwości przerobowych. Wujek robi tylko z bratem i ewentualnie znajomym. Nie robią masówek. Stawiają domy na Tip Top.

PS. Tej zimy koszt ogrzewania domku średnio wyniósł ok 500-600 zł. Dodam, że to pierwsza zima. Tragedii nie ma ale oczywiście nie ma też szału. I opinie co do "domku letniskowego" są zbędne...
Pozdrawiam

Posted: Tue 28 Jun, 2011
by Marcin L
NiceMen tu nie chodzi o to ze ktos zbudowal sobie tanie, ja tylko o to zeby to bylo zgodne z prawda. Buduje w roznych rejonach kraju i to jest poprostu niemozliwe co piszesz i tyle. Nikt tu nie atakuje Twojej osoby bezposrednio, tylko komentuje to co napisales.
:cool:

Posted: Wed 29 Jun, 2011
by roobik66
Marcin , nie wiem czy wiesz ze skutecznosc (osczednosc energi) izolacji nie rosnie liniowo do grubosci. Np . zwiekszenie izolacji z 10 cm na 15 cm powoduje tylko 6% osczednosci energi. Oczywiscie obecnie sie powszechnie stosuje standartowo 15cm. Ale powiem ci jako ciekawostke ze np w Kanadzie gr. izolacji zalezy od klimatu , pzyjmuje sie ilosc tzw. stopniodni (sczegolowo nie bede tlumaczy teraz). Liczylem dla np . woj . kuj .- pom. i spokojnie wg norm kanadyjskich wystarczy 9cm. Jako druga ciekawostke to ci podam ze do pol. lat 80-tych w skandynawi stosowano powszechnie 6cm.

Posted: Wed 29 Jun, 2011
by Marcin L
Moze do polowy lat 80tych tak sie budowalo ale to bylo 30 lat kiedy u nas murowalo sie z pustaka bez izolacji calkowicie a wience wylewalo do zewnetrznej czesci scian- w tamtych czasach jezdzilo sie Syrenkami a teraz troche lepszymi samochodami :wink: wiec twoje porownanie jest nieporozumieniem.
Pomijam juz okres zimowy,zapraszam za to w srodku lata do takiego domu z 9cm welna w scianach...naprawde nie rozumiem do czego zmierza ta dyskusja.
Niech kazdy sobie buduje za ile chce ja twierdze jednak ze solidnego ceplego i komfortowego domu za takie pieniadze sie nie wybuduje.
Znam ceny materialow budowlanych czesc biore prosto z fabryki lub w przypadku tarcicy prosto z tartaku i to co pisze NiceMan nie jest nierealne.
Zastanawiam sie tez po co to pisze...

Nie da się niestety

Posted: Thu 30 Jun, 2011
by MarcinKo
Popieram Marcina L- to co pisze NiceMan to bzdury. Nie ujął jeszcze połowy waznych elementów a pisze o tak marnych kwotach. Myślę, że to dlatego, że sam jeszcze nigdy nie budował co sam przyznaje, a opowieści typu wujek czy szwagier mówił ... wszyscy znamy.
Takie posty powinny być przez rozsądnych moderatorów usuwane, bo wprowadzają niewinnych inwestorów w błąd. Takie młode małżeństwo może pomyyśleć, że za 100-150 tys. zł wybuduje dom, a po postawieniu stanu surowego ze 150 tys. nie pozostaje nic. Pozostaje za to problem, bo kredyt się skończyl, puste konto i połowa domu dopiero a kasy trzeba przynajmniej drugie tyle.
Do NiceMana - nie ważne na kiedy, czy na 2013 czy na 2020 - jeśli wujek buduje za 75 tys zł dom 10 x 10 z użytkowym poddasze na TIP TOP jak to piszesz podaj namiary - zarezerwuję najbliższy wolny termin.

Posted: Thu 30 Jun, 2011
by Marcin L
jeśli wujek buduje za 75 tys zł dom 10 x 10 z użytkowym poddasze na TIP TOP jak to piszesz podaj namiary - zarezerwuję najbliższy wolny termin.
ja rowniez prosilbym o namiary chetnie zlece wybudownie domu za tkie pieniadze :lol:

Re: Nie da się niestety

Posted: Fri 01 Jul, 2011
by Wojciech Nitka
MarcinKo wrote:Takie posty powinny być przez rozsądnych moderatorów usuwane, bo wprowadzają niewinnych inwestorów w błąd.
Nie wiem czy jestem rozsądny czy nie, ale Forum (w zasadzie) nie jest cenzurowane. Każdy ma prawo się wypowiedzieć, byle nie były to posty reklamowe. A ten kto czyta posty ma rozum i samemu wybiera to co mu odpowiada. A jeżeli nie zna się na budownictwie niech zatrudni osobę, którą ją poprowadzi i wytłumaczy co jest dobre a co złe.

Posted: Fri 01 Jul, 2011
by gilmaly
Powiedz mi NiceMan gdzie kupisz drewno strugane i suszone za 730 zł w okolicach Iławy? Ja buduję dom własnymi siłami właśnie w okolicach Iławy i jak narazie to ciężko o drewno surowe poniżej 1.000 zł. Za suszone itd. żądają tu ok.1.400-1.600 zł. Co do kosztów to fundament z pustką podpodłogową kosztuje mnie ok.10.000 zł (dom 8 x 9 m). Pozdrawiam.

Posted: Mon 04 Jul, 2011
by roobik66
Marcin , ja swoj dom wybudowalem kiedy obowiazywala jeszcze norma 0.5 , czyli 10 cm izolacji , ale dodalem paroizolacje RvoAl i musze ci powiedziec ze podobne domy co budowalem pozniej z 15 cm izoalcja nie zuzywaja mniej opalu (a nawet raczej wiecej). Tak ze grubosc izolacji nie jest bezwarunkowym miernikiem izolacyjnosci. A druga sprawa mozna spokojnie zmiescic sie w obecnym normowym wspolczynniku przy slupkach 2 x 4 stosujac izolacje z pianki poliuretanowej.

Posted: Mon 04 Jul, 2011
by Marcin L
tu juz wchodzimy w tematy techniczne a piszemy o realnych kosztach akurat teraz :roll:

Posted: Mon 04 Jul, 2011
by Wojciech Nitka
roobik66 wrote:Tak ze grubosc izolacji nie jest bezwarunkowym miernikiem izolacyjnosci. A druga sprawa mozna spokojnie zmiescic sie w obecnym normowym wspolczynniku przy slupkach 2 x 4 stosujac izolacje z pianki poliuretanowej.
Ciekawe jakie te Twoje pianki poliuretanowe posiadają współczynnik lambda (λ)?

Posted: Wed 06 Jul, 2011
by roobik66
Pianki sa juz o wspolczynniku lambda od 0.18 . Oczywiscie welny sa na tyle tanie ze nawet wzrost zuzycia drewna nie bedzie drozszy od zastosowania pianki. Ale teoretycznie mozliowsc istnieje.

Posted: Sun 24 Jul, 2011
by mauro10
gilmaly wrote:Powiedz mi NiceMan gdzie kupisz drewno strugane i suszone za 730 zł w okolicach Iławy? Ja buduję dom własnymi siłami właśnie w okolicach Iławy i jak narazie to ciężko o drewno surowe poniżej 1.000 zł. Za suszone itd. żądają tu ok.1.400-1.600 zł. Co do kosztów to fundament z pustką podpodłogową kosztuje mnie ok.10.000 zł (dom 8 x 9 m). Pozdrawiam.
Kolega chyba napisał wszystko w temacie :)

Posted: Sat 10 Dec, 2011
by jura
Witam okolice Sierakowic konstrukcyjne strugane 850 pln za metr sześcienny i jest to cena dla mnie brutto
za ten sam materiał w Strej Kiszewie muszę zapłacić 1200 pln a w sprawie fundamentów to 10x10 cena się waha od 10000 do 30000 za te same fundamenty:))
Ps wnioski nasuwają się same:)) pozdrawiam

Posted: Sat 10 Dec, 2011
by Marcin L
jura wrote:konstrukcyjne strugane 850 pln za metr sześcienny i jest to cena dla mnie brutto
zbliza sie 19sta czas na bajki.....tyle to mokre spod pily kosztuje prawie wiec nie bajeruj .

Ja biore 5 tirow rocznie tarcicy tj ponad 100m3 + OSb+ deski tarasowe siding itd. cena ktora podajesz jest nierealna chyba ze tartak jest twoja wlasnascia i robisz po kosztach sam dla siebie.
....badzmy realistami Paliwo prawie po 6 zl/L to co recznie go nosza po tartaku :lol: :lol: :lol:

fundament pod dom za 10.000zl ale to chyba cene samego betonu podajesz bez robocizny stali i bez podajnika pompy- rozmawiamy o realnych cenach firm ktore buduja domy a nie o tym ze ktos sam sobie cos metada osczednosciowo-gospodarcza wybudowal.

Panowie realne ceny- podatki, zusy, koszty dojazu, robocizna,materialy- jak nie potraficie kosztorysowac to nie wprowadzajcie w blad inwestorow ktorzy to czytaja.
Koniczy sie to zawsze tak samo dla inwestora ,rozczarowaniem i nieskonczona budowa :roll:

Jaki jest sens ...zanizac ceny i robic ponizej kosztow :neutral:

Posted: Sun 11 Dec, 2011
by jura
Witam
Niezależnie co pan napisze to i tak nie zmieni pan cen w jakich jest dostępny ten materiał