Czy 150 tys wystarczy?

Skąd i ile kasy potrzeba na budowę domu z drewna
roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Thu 18 Feb, 2010

Jeszcze dodatkowe odpowiedzi (nie mam czasu sie dokladnie wczytywac): temat farby , wlasnie masz racje ona slabo kryje trzeba polozyc jak dla bialej 4 warstwy, ale ta wada staje sie zaleta przy zabarwianiu pigmentem , pigment pieknie sie wybarwia bo nie przytlumia go mocny bialy nosnik. Temat isomaxu: to jest typowa noramalna mata do szkieletorow. Welne typu toprock stosuje sie (ja tez tak stosuje) do izolacji stropow od dolu, dodajmy ze nie jest to wlasnie idealne rozwiazanie bo welna ma 1m szer. i na logike biorac lepiej wypelnic np przestrzen miedzyslupkowa calym platem welny niz 2 i 1/2 kawalkiem. Argument osiadania jest niedorzeczny z powodu takiego ze nie stosuje sie 5cm welny miedzy 15cm slupki lecz 15cm welne. Dodatkowo szorstka powierzchnia drewna oprocz tego ze wciagnela duzo impregnatu ma ta zalete ze nie pozwoli na osiadanie nawet welnie cienszej od szer. slupkow. Temat za suchego drewna to juz wogole nie wymaga komentarza.


Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Thu 18 Feb, 2010

Roobik masz zle zrodla poniewaz drewno swiezo sciete ma 34 35 % wilgotnosci i gdyby mialo 100% to bylaby sama woda nie drewno, dwa drewno szybciej wysycha wiosna niz latem dlatego ze to wiosna wieja suche silne wiatry, latem sie zaparza, poczytaj dobrze i sprawdz swoje zrodla.

dwronka
Posts: 394
Joined: Sun 17 May, 2009

Post by dwronka » Thu 18 Feb, 2010

roobik66 wrote:Jeszcze dodatkowe odpowiedzi (nie mam czasu sie dokladnie wczytywac): temat farby , wlasnie masz racje ona slabo kryje trzeba polozyc jak dla bialej 4 warstwy, ale ta wada staje sie zaleta przy zabarwianiu pigmentem , pigment pieknie sie wybarwia bo nie przytlumia go mocny bialy nosnik. Temat isomaxu: to jest typowa noramalna mata do szkieletorow. Welne typu toprock stosuje sie (ja tez tak stosuje) do izolacji stropow od dolu, dodajmy ze nie jest to wlasnie idealne rozwiazanie bo welna ma 1m szer. i na logike biorac lepiej wypelnic np przestrzen miedzyslupkowa calym platem welny niz 2 i 1/2 kawalkiem. Argument osiadania jest niedorzeczny z powodu takiego ze nie stosuje sie 5cm welny miedzy 15cm slupki lecz 15cm welne. Dodatkowo szorstka powierzchnia drewna oprocz tego ze wciagnela duzo impregnatu ma ta zalete ze nie pozwoli na osiadanie nawet welnie cienszej od szer. slupkow. Temat za suchego drewna to juz wogole nie wymaga komentarza.
Zaletą gorszej farby jest to ,że płacimy dwukrotnie więcej za malowanie a sama farba nagle nie jest taka tania, do tego dochodzi stracony czas i nerwy bo komu chcialoby się malować cztery razy .
Druga kwestia to jakim cudem dodasz tyle samo pigmentu do każdego wiadra farby ?
Tu należałoby każde wiadro ważyć osobno i za pomoca strzykawki lub innego dozownika dodawać odpowiednią ilość pigmentu.
Czyli malując cały dom przy badziewnej farbie kupujemy z 20 wiader dziesięcio litrowych i za każdym razem bawimy się w dozowanie . Już widzę wzrok wsciekłych żon widzących jak ich partner a tym bardziej firma bawi się w aptekarza.
Przepraszam bardzo ale ja wole kupić 10 puszek 2,5 l bekersa i pomalowac dwukrotnie sciany pistoletem.
Upieranie się przy wełnie isomax nie ma najmniejsego sensu - dla firmy luksus - wełna wygodniejsza w użyciu i tak nie gryzie.
Z perspektywy inwestora - za przeproszeniem co mnie to obchodzi czy firma będzie cieła jeden pas na pokrycie powierzchni pomiędzy słupkami czy bedą dwa pasy?
Przy dobrym ułozeniu na scisk nie bedzie żadnych mostków termicznych.
Stosowanie isomax to tylko dodatkowe wydatki na ogrzewanie nie wspominając o tym, że wełna szklana podczas mocniejszych wiatrów lubi być wydmuchiwana z poddasza - slowa mojego klienta.
Oczywiscie argument osiadania welny jest "niedorzeczny"
Skoro nie masz casu wczytywać się to ja uważam temat za zamknięty.
Jeśli jesteś w stanie wybudować dom za 150 tyś to tylko gratulować potencjalnym inwestorom.

marcin220
Posts: 2
Joined: Tue 23 Feb, 2010

Witam Panów

Post by marcin220 » Thu 25 Feb, 2010

Gratuluję specjalitycznej wiedzy Panu J.J. na temat wilgotności drewna.Już dawno się tak nie ubawiłem:) Co wg Pana naczy że drzewo ma 120 % wilgotności? że składa się z samej wody a na nim leży jeszcze lód albo śnieg??:) Polecam zapoznać się z podstawami termodynamiki.
Odnośnie tematów które Panowie poruszają muszę niestety stwierdzić wiele błędów. Największym z nich jest oczywiście teza że czegoś się nie da.Prawda jest taka że jeśli się chce to się da. Wystarczy mieć traka,suszarnię i stolarnię (ja np tak mam). Zamawiam 100 kubików okrągłego iglaka A-czki koszt 33.000 zł z tego po przecięciu i przestruganiu mam 22.75 m3 4-stronnie struganego i 23.1 m3 niestruganego i z niego robię:
- szkielet
- elewację zewnętrzną i wykończenie wewnątrz
- pokrycie dachu (deskowanie+podkładówka+ gont drewniany)
- okna i drzwi (cena szyby zespolonej 100x100 cm 35 zł +30 zł okucia i parapety)
- podłoga 28 mm na felc
- schody
- meble
- podbitkę
Drewno mam oczywiście suche, bo zrzny idą na ogrzanie suszarni (prądu idzie tyle co nic bo mam 4 wentylatory po 30W/szt) a jeszcze kupę suchych trocin co gościu odbiera je po 320zł/t na brykiet
Cięcie 80 m3 zajmuje mi ok 10 dni, struganie 23 m3 2 dni, wykonanie okien i drzwi i schodów 7 dni. Licząc 3 tyg mam czas na schnięcie fundamentu, wełna 12 zł m2 15 cm pow ścian200 m2 + pow dachu 20 cm 200 m2 po 16 zł m2 = 2400 zł+3200 zł = 5.600 zł. Fundament 25 tys. Instalacja elektryczna - 12 tys, co + wod-kan - 40 tys., lazury do malowania ok 3.000 zł., wkręty, izolacje itp ok 10.000zł. E=128600 zł.
Więc jak się chce to się da (inna sprawa czy ktoś sie podejmie bo mając sprzęt który ja mam są inne i przyjemniejsze sposoby zarabiania pieniędzy). Jestem inżynierem i dla mnie nie ma problemy czy coś da sie zrobić - problemem zawsze są urzędy i oczywiście moja "ukochana" dyrekcja LP.
Najprawdopodobniej w tym roku będę budował wreszcie dla siebie więc nie omieszkam opisać i udokumentować zdjęciami budowę domu z bala fi 35-45 cm 144 m2 parter + 72m2 piętro za 200.000zł.
Pozdrawiam wszystkich na forum.

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Thu 25 Feb, 2010

Witam pana Panie inzynierze. Jesli uwaza Pan ze w kwesti wilgotnosci sie pomylilem prosze przytoczyc dane z publikacji na temat drewna. Pozdrawiam

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Thu 25 Feb, 2010

Wilgotność drewna. W wilgotnym drewnie drzewa stojącego w niedługim czasie po ścięciu wyróżniamy:
- wodę wolną, wypełniająca cewki i naczynia 65 %
- wodę związaną, znajdująca się w ścianach komórkowych 23-30 %
- wodę konstytucyjną, wchodząca w skład związków chemicznych, występuje w ilości 0,5-2 %, nie ma praktycznego znaczenia.
W celu wyjaśnienia gdyby ktoś nie wiedział.

marcin220
Posts: 2
Joined: Tue 23 Feb, 2010

Post by marcin220 » Thu 25 Feb, 2010

Szanuję Pana niewątpliwą wiedzę jednak pisze Pan o wilgotności drewna i miesza Pan pojęcia: wilgotność drewna to nie to samo co wilgotność wględna:
WILGOTNOŚĆ DREWNA jest to stosunek masy wody zawartej w drewnie do masy tego drewna, wyrażona w % lub kg/kg lub g/g.
W = Gh / Gd (g/g) gdzie Gh – masa wody zawartej w drewnie, Gd – masa drewna
W = Gh / Gd × 100 (%)
WILGOTNOŚĆ WZGLĘDNA jest to stosunek masy wody zawartej w drewnie do masy drewna wilgotnego.
Ww = Gh / Gw (g/g) gdzie Gw – masa drewna wilgotnego zawierającego wodę w ilości Gh
Ww = Gh / Gw × 100 (%)

Pozwolę sobie wyjaśnić ten wzór na przykładzie
sosna 15% wilgotności ma gęstość 540–550 kg/m³
gęstość drewna na pniu w lecie to ponad 1000kg/m3
stąd ilość wody 1000-550=450kg
W=450/550*100%=82%



[quote="Jan Jablonski"]Co do drewna to nie ma takiej opcji by schlo naturalnie i mialo mniej niz 23-22% wilgotnosci dlaczego? to proste drewno jest zbudowane z porow w ktorych miesci sie woda ,i jak wiadomo odparowuje najpierw z wieszchnich warst a po odparowaniu pory sie zamykaja a tym samym uniemozliwiaja odparowanie wody z glembrzych warstw to podstawy drzewiarstwa ,dlatego wlasnie suszy sie komorowo gdzie zachodzi caly cykl suszenia to znaczy najpierw sie doprowadza drewno do jednakowej wilgotnosci a potem sie je suszy .Koniec wykladu .

i jeszcze do tego powyżej:
dzisiaj strugałem drewno sosna które nigdy nie było w suszarni i ma wilgotność 16%.tylko trzeba wiedzieć jak:).KONIEC WYKŁADU.
Pozdrawiam

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Thu 25 Feb, 2010

Bardzo ladne wyliczenie , jest to panska cena ? czy dla inwestora? bo brak mi tu kosztow pracowniczych( a moze robi Pan to wszystko sam?) godna uwagi szybkosc!!!!kosztow utrzymania firmy tez tu nie ma (pewnie perpetum-mobilum),energia elektryczna? wszystko napedza sie samo .A na koniec prosze pamietac ze gdyby kazdy mial zaklad taki jak panski to................. nie istnialby Pan jako firma ,pozdrawiam

Jan Jablonski
Posts: 321
Joined: Thu 28 Jan, 2010
Contact:

Post by Jan Jablonski » Thu 25 Feb, 2010

Panie Marcinie jak Pan wie mamy wode wolna i zwiazana jesli mowimy o wilgotnosci drewna zawsze mowa jest o wodzie zwiazanej nie o wolnej ta ostatnia ma wplyw tylko na wage drewna w momencie wywozu ze zrebu zreszta bardzo szybko zostaje uwolniona ,Co do mojego wpisu jest to prawda ze w ciagu 30 dni nie da sie osiagnac nizzej wilgotnosci niz 22-23% . Moja wiedza nie jest 100% bo nikt takiej nie posiada jednak pewne rzeczy sa tak oczywiste ze nie da sie ich pominac

majek85
Posts: 240
Joined: Wed 23 Oct, 2013
Location: Malbork

Post by majek85 » Mon 10 Feb, 2014

damianek333 zwróć uwage że post jest sprzed 6 lat:D myśle ze już dawno autor zapomniał o swym pomyśle;)

User avatar
Parkiet
Posts: 10
Joined: Tue 11 Feb, 2014
Contact:

Post by Parkiet » Tue 11 Feb, 2014

Albo go zrealizował :P

ziajaxoxo
Posts: 1
Joined: Sun 26 Jan, 2014
Contact:

Post by ziajaxoxo » Tue 11 Feb, 2014

To czekamy na jakieś nowe pytanka?
Bo 150 tys. na surowy stan to bardzo dużo wg mnie. Zależy jeszcze jaki metraż.

roobik66
Posts: 788
Joined: Mon 28 Sep, 2009

Post by roobik66 » Mon 17 Feb, 2014

W moim miescie sa gotowe domy w ulubionej w Polsce technologi ,80m2 plus garaz za 230.000zl, wyk. pod klucz , to ile można zaspiewac za dom do wybudowania. Co to znaczy standard, chyba podłoga drewniana jest lepsza niz tektura z ozdobnym filmem czyli panel, czy elewacja z desek jest lepsza od elewacji ze styropianu powleczonego cienką dekoracją ktorą wystarczy zachaczyc kijem od grabi i ujuz dziura. Wsakazywałem juz na forum do norweski typu pelnowartosciowy za male pieniądze, Stetinden ze strony vestlandhus, 100.2m2 spokojnie za 150.000 do zbudowania. I ludzie po dwoch tygodniach namysłow wymyslą że oki ale niech ma poddasze o podwójny garaz , ale zeby dalej byl za 150.000. Rece opadają.

majkamitrega
Posts: 21
Joined: Mon 13 Jun, 2016

Re: Czy 150 tys wystarczy?

Post by majkamitrega » Mon 13 Jun, 2016

Raczej wątpię. Taka kwota to tylko na mieszkanko. Takie średnie.

dariawaria
Posts: 6
Joined: Thu 30 Nov, 2017

Re: Czy 150 tys wystarczy?

Post by dariawaria » Thu 30 Nov, 2017

mi się wydaje, że starczy ale musisz zastosować nowe technologie, które często są tańsze.



Post Reply

Return to “Finansowanie i koszty budowy”