ocieplanie budynków drewnianych

Techniczne aspekty budowy domów z bali
Post Reply
marek.k
Posts: 1
Joined: Wed 22 Dec, 2010

ocieplanie budynków drewnianych

Post by marek.k » Wed 22 Dec, 2010

Na początku chciałem się przywitać ze wszystkimi.
Od jakiegoś czasu zaglądam na forum i wyszukuję informacji o metodach ocieplania obiektów drewnianych.
Jestem jeszcze studentem na etapie pisania pracy dyplomowej, temat jaki poruszam dotyczy między innymi tego zagadnienia.
Stąd też moje pytanie (nie ukrywam że głównie do Pana Wojciecha). Czy na rynek polski została wydana literatura bądź jakieś publikacje pewnego pochodzenia traktujące na temat ochrony cieplnej obiektów drewnianych?
Wiedzy w internecie jest sporo i pracę można napisać dosyć ciekawą, problem pojawia się gdy trzeba poprzeć swoje wypowiedzi literaturą (doświadczeniem na obecnym etapie edukacji nie dysponuję niestety). Normy i pozycje książkowe do których dotarłem traktują o wymaganiach jakie są stawiane obiektom, brak natomiast rozwiązań technicznych umożliwiających spełnienie tych wymagań przy jednoczesnym zapewnieniu ochrony przed zawilgoceniem i korozją biologiczną.


Wojciech Nitka
Posts: 3841
Joined: Thu 19 Aug, 2004
Location: Gdańsk
Contact:

Post by Wojciech Nitka » Wed 22 Dec, 2010

Niestety, nie będzie Ci łatwo. Literatury na interesujący Cię temat raczej nie znajdziesz, a jeśli już to w szczątkowych ilościach.
Ze swej strony mogę polecić, o ile uda Ci się zdobyć:
- "Energooszczędne budownictwo drewniane" wydane przez Amerykańsko-Polski Instytut Budownictwa, 1993 - jedyna na naszym rynku pozycja omawiająca zagadnienia wilgotnościowe w domach o drewnianej konstrukcji szkieletowej,
- Żalazny H. (1999): Charakterystyka izolacyjności cieplnej ścian w technologii szkieletu drewnianego, Referaty Konferencji Naukowej Drewno i materiały drewnopochodne w konstrukcjach Budowlanych, Szczecin-Świnoujście