Marcin L wrote:Greg Olchawski wrote: traktuj innych tak jakbyś sam chciał być traktowany
tzn podwyzka co miesiac ,socjal jak w skandynawii max 37,5 godziny tygodniowo stawka minimalna jak dla dyrektora firmy itd
a tak powaznie to z ta premia uznaniwa co pisal Jan to bardzo dobry pomysl,choc w moim przypadku sie nie sprawdzi gdyz uwazam ze zawsze mozna zrobic wiecejniz jest zrobione
Z jednego ekstremum do drugiego: jak się jest pracownikiem to narzekać bo mało (zamiast brać los w swoje ręce) a jak pracodawcą to zdzierać bo można (a potem narzekać że się pracownicy zmawiją lub idą na swoje).
Nigdy nie pisałem o podwyżkach "za staż" ale za
doświadczenie które to Ty jako przedsiębiorca powinieneś umieć przełozyć na swój zysk. Zdrowy rozsądek oczywiście obowiązuje. Niestety jeśli wykonawcy sami pod sobą dołki kopią zbyt nisko wyceniając pracę a potem już wiadomo: szef musi zarobić a na wypłaty dla pozostałych zostają ochłapy. Społeczeństwo zbyt mało zarabia więc mówi że ich nie stać i tak kółko się zamyka.
Nie tylko w tym zawodzie Twoi ludzie mogą a nawet powinni być kapitałem, kapitałem który kosztuje ale i zarabia nie tylko na siebie, a co ważniejsze zarabia na Ciebie.
Pytacie jak motywować, oto moja rada, od namniej do najbardziej kosztownych:
1. Doceniajcie jako ludzi i pracowników. Dobre słowo nic nie "kosztuje" a działa cuda!
2. Szkolcie pracowników, niech podnoszą kwalifikacje i przyspieszają rozwój firmy. Bedą też mieli więcej satysfakcji z tego co robią i "chęć" pracy.
3. Wymagajcie ale i płaćcie uczciwie ( a nie głodowe stawki). Dajcie im też możliwość wykazania się.
Class-1 License, Building Construction (Comercial & Residential), St.Johns Co, Florida (USA)
Class-2 License, Carpentry (Structural, Rough/Frame & Finish), St.Johns Co, Florida (USA)
NAHB (National Association of Home Builders)
obecnie: Poznań, PL